• Anonym (inte så smart)

Ellos, Halens....

Förut räknade jag ut hur mycket jag totalt är skyldig olika postorderbolag. Det var inte roligt. 
    Nu har jag gett mig själv totalt beställningsförbud. Har gett mig det förut, men brutit det.  Usch vad kasst det känns. Vad mycket pengar jag haft om jag inte. 
    Jag ska betala av allt nu. Så fort jag kan.
    Det kommer att ta lång tid.
    Är någon mer i samma sits?

• Svar på tråden Ellos, Halens....
  • Anonym (Handlar oxå)
    Anonym (en shopaholic) skrev 2010-02-28 19:59:18 följande:
    Jag vet hur det känns TS... Jag har skulder på nästan 50 000 kr nu hos olika klädbolag och hos Tradera... Har Kronofogden i hasorna i nuläget då jag inte har möjlighet att betala in särskilt mycket... Har 7-8 olika konton, räntan är skyhög, jag studerar och är ensamstående med ett barn... Har satt totalt köpförbud och ska imorgon ringa och försöka förhandla med IKEA om en avbetalningsplan... Jag hoppas att det går vägen, jag vill verkligen inte hamna hos KFM men sitter rejält i klistret nu...
    I värsta fall, men det är bara värsta fall, kan oavsett vara bra att veta, kan man få nedbetalningsplan hos KFM oxå...
  • Anonym
    Anonym (Handlar oxå) skrev 2010-02-28 20:02:52 följande:
    I värsta fall, men det är bara värsta fall, kan oavsett vara bra att veta, kan man få nedbetalningsplan hos KFM oxå...
    Det där stämmer inte! Kronofogden kan aldrig besluta om att nedsätta skulder, det kan endast sökanden göra. Vill bara förtydliga det.
  • Anonym (Handlar oxå)
    Anonym skrev 2010-02-28 20:43:23 följande:
    Det där stämmer inte! Kronofogden kan aldrig besluta om att nedsätta skulder, det kan endast sökanden göra. Vill bara förtydliga det.
     Nej jag skrev inte sätta ned skulden, jag skrev nedbetala, betala av i avdrag altså! Har man först skulder hos KFM kan man betala av i avdrag där oxå, tror mig!
  • Anonym