Inlägg från: Ökänd |Visa alla inlägg
  • Ökänd

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-08-27 11:22:22 följande:
    Men Lolilla, begreppet våldtäkt rymmer faktiskt så mycket mer än nån galning som överfaller dig i skogen. det rymmer också granngubben som groomar dig sen tidig ålder och sedan tar dig när han vill för att du inte vågar säga nej. Det rymmer skolans snyggaste kille som alla vill vara med och som bjuder ut DIG på en date för att sedan bli full och ta dig trots att du har ändrat åsikt om honom under kvällen. Det rymmer din bästa kompis som du tycker mest om i hela världen men som du inte vill göra ledsen genom att neka. 

Begreppet våldtäkt rymmer allt det här också. 
    Våldtäkt är det när offret är försatt i vanmakt. Detta kan ske genom hot, våld, droger, manipulation. Jag är mycket väl medveten om att spektrat är brett. Men det är inte alltid våldtäkt för att man känner sig våldtagen. "Det rymmer din bästa kompis som du tycker mest om i hela världen men som du inte vill göra ledsen genom att neka." Om du har sex utan att vilja det lägger du en väldig börda på motparten. Hur skall han veta att du blir våldtagen om du låtsas att det är okej?
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-27 11:21:33 följande:

*hoppas att den hårda lagen ska skrämma äckel från att knulla med barn*

Nej det tror jag inte. Du tycker att det kan vara ok att en 45åring knullar en 14åring om barnet är mogen på alla plan, jag tycker däremot inte att det är ok och är för en stark markerande lagstiftning för att undertryka att vuxna ska ge fan i barn.

Jag vill bara understryka att jag på intet sätt tycker det är en okej handling av en 45 årig man. Såvida det inte rör sig om en kärleksrelation, vilket jag finner föga troligt i detta scenario. Det är benämningen "våldtäkt" jag har problem med. Om barnet blir groomat/manipulerat torde det falla under sexuellt utnyttjande.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    2timearound skrev 2010-08-27 11:46:33 följande:
    Killen säger -kom igen nu, jag kan väl få stoppa in den? 

Du säger: -Nej, jag vill inte, det känns inte bra.

Killen: -Joo, men bara lite..... *lirkar samtidigt och trixar*

Du: -Nej, jag vill inte, aj! *men gör inte fysiskt motstånd*

Killen: -Joo, men var inte så tråkig nu, du sa juh! *tjurar och fortsätter lirka*

Du:  -Men jag vill inte nu.....*matt och uppgiven*

Killen: -Du kommer att vilja snart! *försöker övertala samtidigt som han får den på plats*

Du: *uppgiven ligger och låter honom få göra som han vill*

Vad var det som hände här? Var det en våldtäkt eller något annat? 
    I och med att det tydligt sägs att "nej, jag vill inte" sägs så är det självklart att räkna som våldtäkt. Om vederbörande själv känner så och väljer att anmäla.  Å andra sidan så kan det också vara så det ser ut i många förhållande mellan (antagligen unga) människor där man inte alls känner sig våldtagen och inte heller anmäler. Men som kille bör man ju vara medveten om att efter ett "nej" är det enligt lag att betrakta som våldtäkt.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Ökänd skrev 2010-08-27 11:52:29 följande:
    I och med att det tydligt sägs att "nej, jag vill inte" sägs så är det självklart att räkna som våldtäkt. Om vederbörande själv känner så och väljer att anmäla.  Å andra sidan så kan det också vara så det ser ut i många förhållande mellan (antagligen unga) människor där man inte alls känner sig våldtagen och inte heller anmäler. Men som kille bör man ju vara medveten om att efter ett "nej" är det enligt lag att betrakta som våldtäkt.
    Dessutom skrev jag i föregående inlägg "manipulation" vilket detta även borde kunna räknas som. Eller förbannat tjat.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    2timearound skrev 2010-08-27 11:56:56 följande:
    Då är vi ändå inte så långt ifrån varandra.

Me samtidigt tror jag att många inte betraktar detta som en våldtäkt pga att hon inte gjorde fyiskt motstånd och att hon hade kanske sagt tidigare att hon ville plus att de varit på en date och att de kände varann. Sorgligt men så är det. 
    Ett nej är ett nej är ett nej. Jag tror inte alls att vi är långt ifrån varandra. Jag ser det bara från flera perspektiv. Egentligen tycker jag att "alla män är svin och borde avrättas på öppen gata bara de visslar efter en" *trött på dom*
    Men det är ju inte PK att säga. Oskyldig

Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Mariohn skrev 2010-08-27 12:05:39 följande:
    Är man rädd gör man inte fysiskt motstånd. Den som inte fattar det har en röv i huvudet. 
    Det finns till och med forskning som stödjer det. Kvinnors överlevnadsinstinkt kan göra att vi ligger paralyserade och väntar på faran över.
    *ogillar*
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Mariohn skrev 2010-08-27 12:08:55 följande:
    Ja...även om herr "peace" anser att det är bättre att bli dödad än våldtagen så vill de flesta hem till sin familj efteråt. Inte ner i jorden eller in i ugnen.

Jag "väljer" våldtäkt anytime. Herr Peace kan ju ta och gå och dö om han gillar det.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Mariohn skrev 2010-08-27 12:14:53 följande:
    Jag kan inte säga att jag skulle bli förkrossad. 
    Åjo, det skulle du nog... Erkänn!
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd

*lolillar lite för att undvika anklagelser* Oskyldig 

Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd

Varför ändras min sidfot automatiskt? *arg*

Om du inte svara på det här så är du en av de klassiska FL-mobbarna.
Svar på tråden The return of the Lolilla