Inlägg från: 2timearound |Visa alla inlägg
  • 2timearound

The return of the Lolilla

Vik hädan skrev 2010-03-30 10:45:05 följande:
    Godmorgon!
    HEEEEEEJJJJJJJ!
    Man får inte det man vill ha, man får det man behöver.
  • 2timearound
    Vik hädan skrev 2010-03-30 10:54:14 följande:
    Vilka fina skor!
    Visst är de söta! Vad glad jag blir, då var det ett bra köp! Det var dessutom 40% på valfri vara....
  • 2timearound
    SimplyTheBest skrev 2010-03-30 10:57:51 följande:
    Kommer aldrig, har aldrig tagit på mig något som är stuprörsaktigt. Ibland känner jag mig skadad sedan åren i butik
    Det är skitsnyggt på mig.
  • 2timearound
    M C skrev 2010-03-30 11:21:18 följande:
    Allting klär en skönhet!
    Varför får barn inte finnas? Jag kan också tycka att det är jobbigt med andras barn men jag vill inte leva i en värld där barn inte ska synas eller höras. 
  • 2timearound
    Hercule skrev 2010-03-30 12:25:48 följande:
    Barn får väl finnas, men jag tycker att det är fullt förståeligt när folk någon gång ibland vill välja bort deras närvaro. Vanligtvis hade de inte haft det så jäkla kul i de sammanhangen iallafall utan roligare någon annanstans.
    Men alltså, jag tillhör de som alltid är orolig att mina barn ska störa eller på annat sätt vara i vägen, men även innan jag fick dem så ansåg jag att barn var en del av livet. Klart att jag inte var överlycklig om jag hamnade framför något skrikigt barn på ett flygplan eller fick en kaosfamilj bredvid mig på restaurangen. Men jag ansåg inte att de inte borde få vara där eller att jag hade större rätt att vara där. Om jag blir störd går jag helt enkelt därifrån. 
    Kontentan av detta är alltså att jag inte på något sätt tycker att det är charmigt med skrikiga bråkiga barn, men att jag tycker att barn och barnfamiljer har samma rättigheter som andra.
  • 2timearound
    Hercule skrev 2010-03-30 12:41:56 följande:
    Alltså, jag säger inte att barn inte ska få vara på offentliga platser som alla andra. Vad jag menar är att om någon nu vill välja bort barn genom att till exempel boka en semester med åldersgräns eller ha ett barnfritt bröllop så får de ha det. Det kvittar väl för barnen att det finns barnfria aktiviteter.
    Jag håller helt med om det. Jag går helst på barnfritt bröllop, eller iaf utan mina egna. Men jag tycker att det är överdrivet att föreslå att det ska finnas flighter helt utan barn. I såfall tycker jag att det behöves en realitycheck. Hur ska vi andra som ogillar andra saker eller grupper av människor få våra behov tillfredsställda? Jag gillar inte alls gamla människor...........jag skulle vilja slippa stå i kö i mataffären efter pensionärer, men är det sunt? Eller är det helt enkelt så att alla finns här och om man vill slippa grupper av människor som inte är som en själv (svarta, judar, barn, pensionärer) så får man själv dra sig undan?
  • 2timearound
    Ord blind skrev 2010-03-30 12:56:00 följande:
    Visst får barn finnas och visst har barnfamiljer samma rättigheter som alla andra. Men jag anser ändå att man bör ta hänsyn om man till exempel har en skrikig unge så lämnar man restaurangen. Jag har lämnat restaurangen flertalet gånger för att min dotter är "bråkig" eller skriker för att hon har tröttnat på att vara där. Men vissa barnfamiljer tror att deras barn är så söta och charmiga att folk inte bryr sig om de springer omkring som vildar eller för väsen av ett eller annat slag. Jag vill ha lugn och ro, vare sig min dotter är med eller inte. Till exempel är det väldig tråkigt att man inte kan ta en fika på naturhistoriska museet efter man har tittat runt för den är fullkommligt belägrad av 7 barnfamiljer där inte en endaste har koll på sina barn. Toaletterna en timme efter öppningstid ser värre ut än vad en nattklubbstoalett gör vid stängning..... Det är min åsikt....
    Jag skulle också gå om mina barn störde. Det har hänt flertalet gånger. Med störde menar jag sprang omkring, vägrade sitta stilla, var högljudda.
    På ett flygplan anser jag att barn och barnfamiljer har lika stor rätt att vistas som andra. Som förälder gör jag allt i min makt för att resan ska fungera så friktionsfritt som det bara är möjligt. Vi har med oss filmer, vi har med oss mutor och ritblock mm Men är det inte möjligt så är det inte. Vi har iaf rätt att ta oss till vår destination. 
  • 2timearound

Ordis, jag håller helt med dig. jag har också jobbat på restaurang så jag vet vad du pratar om. Men det är attityden jag vänder mig emot. Att barn inte får finnas för de stör bara genom att vara barn. Att man som vuxen utan barn typ ska "slippa utsättas" för barn. Så resonerade jag aldrig innan barnen. Det skulle inte falla mig in att kräva barnfria flighter, tåg eller bussar. Lika lite som pensionärsfria (som jag tycker är mycket jobbigare).

Svar på tråden The return of the Lolilla