Inlägg från: Sven Justus |Visa alla inlägg
  • Sven Justus

The return of the Lolilla

Mariohnym skrev 2010-12-08 12:09:36 följande:
    Hahaha jag trodde att du menade att hon födde barn utan kladd och ville gärna veta hur det gick till! 
    Nänä, själva förlossning skulle jagi nte vilja påstå var kladdfri även om jag undvek att titta åt det hållet.
  • Sven Justus
    Mariohnym skrev 2010-12-08 12:16:43 följande:
    Var det jobbigt att titta på en förlossning utan att kunna "hjälpa till"? 
    Ja, det var det faktiskt. Inledningsvis blev jag tokstressad och nästan förbannad över att inte kunna påverka i ngn större utsträckning. Men när sen sjuksyrran kom med fika till mig så blev jag lite lugnare. Men jag undrar hur jag hade hanterat hela situationen om det dragit ut på tiden. Nu har hela äventyret över på fem timmar så det var liksom hanterbartt.
  • Sven Justus
    Mariohnym skrev 2010-12-08 13:35:08 följande:
    Haha det är en jäkla fin bil så nu blev jag allt lite avensjuk! Jag har varit deppig ända sedan vi sålde vår fina bil till förmån för en barnvänlig bil. Men men man kan inte få allt
    Ja, det suger rejält att behöva ge upp en bra bil för en familjebil.
  • Sven Justus

Ja, tyvärr. Gav upp en fanstastisk Audi A4 quattro turbo med sporttrimning för en fyrkating VW toruran. Visserligen är den utrustad med extra motor och r-paket men det är ändå inte samma sak.

• Sven Justus
    Mariohnym skrev 2010-12-08 13:53:55 följande:
    Haha nej det är ju inte det Vi hade en BMW cabbe som hette cabster. Fråga mig inte vilken modell men den var ny och fin som fan. Nu har vi en volvo. Fråga mig inte vilken modell men den är inte alls lika rolig.
    Då har ni gjort ett större nerköp än jag måste jag säga. Ni har gått från tysk sport  till svensk mellanmjölk. Jag har ändå lyckats klamra mig kvar i samma land, samma koncern till och med.  :)
  • Sven Justus
    lokisse skrev 2010-12-08 13:55:13 följande:
    och vi har dessutom vägarna till det piluta er va!
    Autobahn i all ära, men att blåsa på i 200 rakt fram är så där lagom kul efter efter några mil. Nej, en svensk 70- landsväg med bra bankade kurvor är det roligast som finns att köra på! :)
  • Sven Justus
    lokisse skrev 2010-12-08 14:03:44 följande:
    tror du att vi inte har landstrase? allt är inte autobahn som glitrar
    Jodå, klart ni har de gamla östtyska betongvägarna också, men det lät som du ville flasha med just autobahn-vägarna. :)
  • Sven Justus
    Mariohnym skrev 2010-12-08 14:19:08 följande:
    det är en jävla epidemiiiiiiiii.
    Eller hur? Men fatta vad soft att sitta i soffan och slösurfa på en iPad istället för att behöva hala upp en laptop.
  • Sven Justus
    lokisse skrev 2010-12-08 14:21:48 följande:
    bra fraga en snab googling säger fran 449€
    Ok, då är det helt poänglöst att importera en från tyskland.
Svar på tråden The return of the Lolilla