2timearound skrev 2010-09-03 23:02:54 följande:
Men är inte det för att vi KÄNNER oss yngre? Jag tror att alla i vår ålder känner likadant. jag har ju den oturliga "förmånen" att ha flertaler 18-20-åringar anställda och det är då man märker det.
Missförstå mig inte. Jag är snygg. Inte så att jag är nån modell eller så, men jag är snygg.
Men ibland kommer det in en man i butiken och jag går ut och säger -Hej! och han svarar självklart -Hej! Sen kommer nån av ungdomarna kanske ut och tar över och säger -Hej! igen. Det är då det händer. Mannen svarar liksom med ett helt annat tonfall. Det är som att han då öppnar ögonen för första gången sen han kom in i butiken.
Det är jävligt psykande, och det dödar mig.
Ok...men är det så eller är det så du upplever det. För mig är det tvårtom om jag är kund. Går jag in i butiken och möts av en 18-åring så väljer jag i 9 av 10 fall att gå därifrån. Det handlar inte om utseendet iofs, utan att jag vill ha hjälp av ngn som har livserfarenhet och erfarenhet av yrket.
Men du kanske utstrålar "för stor" självsäkerhet. Ganska många män klarar inte av kvinnor med självsäkerhet.