Inlägg från: lokisse |Visa alla inlägg
  • lokisse

The return of the Lolilla

Mariohn skrev 2011-03-30 14:43:16 följande:
    Jag bryr mig inte. Jag vill bara veta om folk tömmer den och tvättar den i folks handfat
    klart dom gör. det man inte vet skadar inte. bätre det än att dom spolar ner tamponger som fasnar och det blir stopp... eller dom slänger gamla blodiga bindor i papperskorgen som är för örontops och som töms en gang vart tredje disenium
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Mariohn skrev 2011-03-30 14:47:43 följande:
    Nu vill jag kräkas
    *ger pase*
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Sven Justus skrev 2011-03-30 14:58:45 följande:
    Även i kombination med en uppskattande klapp på rumpan?
    inte om hon serverar.
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Sven Justus skrev 2011-03-30 15:02:10 följande:
    Inte? 
    aldrig kalla en servetris stumpan och klappa i rumpan.
    man kan fa sa obehagliga förbräningar da.

man kallar dom smulan och haller händerna där hon kan se dom
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Sven Justus skrev 2011-03-30 15:09:05 följande:
    Fast nu tänkte jag inte på en situation med henne som servitris utan snararen en lördagkväll på en fest och man lite glatt och uppskattande säger stumpan ackompanjerat av en klapp i rumpan. 
    om du brukar göra sa kan det vara säkert men om det är första gangen se till att göra det när hon serverar nagot svalt som inte ger fläckar pa den vita sjortan eller hennes sommarkläning i siden
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Mariohn skrev 2011-03-30 16:48:26 följande:
    Javisst. Jag tar illa vid mig ibland när du far iväg i KR. Den situationen du diskuterar känner jag till mycket väl. Jag vet hur ledsen TS är och blir över hur du håller på. Det finns ingen anledning att gå in i en tråd där någon skriver att hon är väldigt ledsen och mår dåligt och börja spekulera i om de inte egentligen får skylla sig själva. Jag förstår att du inte gör det för att du vill vara elak mot någon för du är verkligen ingen elak människa. Men någon kan starta en tråd och skriva att deras mormor blivit överkörd av en rattfyllerist och att d är förtvivlade och din ifrågasättande natur har då svårt att begränsa sig och låta bli att fråga om inte mormor faktiskt glömde titta sig för innan hon gick ut i gatan  Ibland är det bättre att tänka saker tyst för sig själv (jag är fullt medveten om att det gäller mig också) och just idag tyckte jag att det du gjorde var onödigt. 
    att skriva att alla andra är äckel och att man ska visa dom hur dumma dom är istället för att reflektera över om man kanske har en del av skulden tycker inte jag är att hjälpa utan att själpa.
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Mariohn skrev 2011-03-30 16:57:58 följande:
    Det har du rätt i. Men om ingen frågar efter den sortens åsikter öht kan det vara osmakligt att presentera dem. TS i detta fallet frågar inte varför du tror att hon blir illa behandlad. Hon frågar om hennes sons beteende är normalt för hans ålder och uttrycker att hon är ledsen över kompisarnas elaka kommentarer när tålamodet tryter. Hon skriver att hon inte vill diskutera en massa utan bara veta om hennes sons beteende är normalt. Då tycker du att du hjälper henne genom att börja påstå att hon "kanske har...." och sedan hitta på potentiella beteende hos TS som du presenterar för nya medlemmar i tråden. Nejdu. Det där var faktiskt över gränsen. 
    och det har jag svarat pa att det är att det handlar om ett helt normalt betehende av en 13 manaders och att jag tycker att det är ruttet att bete sig som vännerna gör men om man inte skrikert dumpa dumpa idioterna sa ger det dig rätten att skriva saker som
    "Jag fascineras ibland över ditt behov av att sparka på den som ligger genom att försöka hitta ont uppsåt och "skyll dig själv" anledningar."
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Mariohn skrev 2011-03-30 17:05:47 följande:
    Jag skrev det när du började spekulera i att "Ts kompisar kanske vill bli av med henne" osv. Det är faktiskt inte hjälpsamt för någon som är ledsen knisse. 
    jag skrev att jag inte tror att det är en normal reaktion hos en bunt vuxna och att det förmodligen finns en annan bakgrund till det hela tex att dom har trötnat pa nagot ts gör utan att vara medveten om det eller att dom vill bli av med henne. att alla vuxna plötsligt skulle börja bete sig som en skok hönor tror jag inte pa.

att du farsineras av att jag sparkar pa folk som ligger och njuter av det tycker jag fortfarande är lite att ta i efter som du dessutom drar upp andra tradar (=jag gör alltid sa.)
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Mariohn skrev 2011-03-30 17:15:55 följande:
    Ok då vill jag säga förlåt för det! Jag menade bara att du ibland ifrågasätter saker som jag inte uppfattar som relevanta och att det lätt kan uppfattas som att du mer är ute efter att hitta fel hos den som skriver än att faktiskt hjälpa. Det är skillnad på att fråga TS "kan det ligga till på detta viset" och att skriva till andra människor att "kanske är det så att TS..." och presentera egna spekulationer. Det första är nämligen en kommunikation med den som är ledsen i ett försök att ta reda på hur situationen bakom ser ut. Att inte ens fråga TS utan bara skriva till andra vad man tror/föreställer sig osv är ju inte ett försök att gå till botten med något utan bara att kliva över TS med sina egna gissningar. Förstår du hur jag menar?
    fast nu var det ju dig jag pratade med efter som du komenterade det jag skrivigt till ts.
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden The return of the Lolilla