Inlägg från: SimplyTheBest |Visa alla inlägg
  • SimplyTheBest

The return of the Lolilla

M C skrev 2010-03-22 17:35:08 följande:
    Varför inte (och nu är det tunn is) bara äta sånt som du mår bra av?
    Min mage är ganska jobbig att handskas med. Att jag går upp i vikt är i regel stressrelaterat samt att jag under stress inte tar mig tid till att äta utan istället småäter. Då äter jag det som i princip finns inom räckhåll. Mår jag sedan dåligt, i sinnet, händer det att jag äter för att "straffa" mig själv. Är fullt medveten om att jag har ett osund förhållande till mat.

Sen händer det att jag kraschar totalt i magen & då kan jag i princip inte inta någon föda. Slår magkatarren till med full kraft..ja, då är det en plåga helt enkelt. Trots mediciner har jag svårt för att äta då.

Svårt att förklara detta. Jag & mat är inte vänner. Någon störning har jag.
    Cogito, ergo sum
  • SimplyTheBest

Nu är jag hemma

*läser ikapp*

Cogito, ergo sum
  • SimplyTheBest
    Pix Ladin skrev 2010-03-22 19:12:05 följande:
    Hej pannkakan, jag åt pannkakor idag.
    Hej Pixie

Vad gott med pannkakor. Det var länge sedan jag åt det. *längtar*
    Cogito, ergo sum
  • SimplyTheBest
    Pix Ladin skrev 2010-03-22 19:21:06 följande:
    Jag gillar inte pannkakor med sylt. Men till exempel pannkakor med rökt lax. Eller som idag, då åt vi pannkakor med gräddfil, dill, röd lök och räkor. Allt väl med dig?
    Jag vill ha pannkakor med sylt & socker. Inget annat.

Med mig är det ganska bra. Har varit duktig och bokat tid hos läkare på ons för min värk i nacken...igen. Sen har jag börjat banta idag.

Med dig då?
    Cogito, ergo sum
  • SimplyTheBest
    Pix Ladin skrev 2010-03-22 19:26:57 följande:
    Vad bra. Hoppas att de kan hjälpa dig.Varför har du börjat banta? Jag har ju sett dig på bild och du är ju inte tjock. Eller har du blivit? Jag har knappt rört mig på över en månad så jag borde börja oroa mig över för mycket fläsk.Jo, det är väl... okej. Mår fortfarande rätt illa.
    Mhm..hoppas oxå de kan hjälpa mig. Orkar inte med värken längre.

Nej, jag ser likadan ut som på bilden. Handlar mer om att jag ska trivas med mig själv & för det behöver jag gå ner i vikt. Tillhör dem som pendlar upp & ner lite. Men bilden stämmer då den är tagen nyligen

Tror inte du behöver oroa dig över lite gravkilo...du är smal gumman
    Cogito, ergo sum
  • SimplyTheBest
    Pix Ladin skrev 2010-03-22 19:33:23 följande:
    Men hade du varit hos läkare med värken tidigare? Nää... smal är jag INTE. Normal på gränsen till lite tjock. Och nu är jag så hungrig hela tiden.
    Du är gravid vännen - då äter man. Samt kissar jämt har jag förstått.

Japp, har varit iväg en gång tidigare. Då sa läkaren att jag skulle satsa på smärtlindring i form av massage. Då det de sista gångerna har gett mig ofantlig värk samt att det knakar i nacken valde jag att ringa till försäkringsbolaget som har hand om sjukvårdsförsäkringen. Sa som det var att jag pallar inte ha ont jämt & att jag vill till en kiropraktiker. Så därför ska jag först till läkare på onsdag.
    Cogito, ergo sum
  • SimplyTheBest
    Pix Ladin skrev 2010-03-22 19:40:39 följande:
    Japp, jag kissar hela tiden. Åh, jag hoppas verkligen att det blir bättre. Det måste vara hemskt att ha det sådär.
    Jo tack....toan på jobbet är alltid upptagen numera
    Cogito, ergo sum
  • SimplyTheBest
    Pix Ladin skrev 2010-03-22 19:46:34 följande:
    Är du allergisk mot djur?
    Jag?
    Cogito, ergo sum
  • SimplyTheBest
    Pix Ladin skrev 2010-03-22 19:48:30 följande:
    Ja.
    Japp. Kan reagera på katter & hundar. Främst katter. Det är därför jag inte har djur själv - annars hade jag skaffat hund
    Cogito, ergo sum
  • SimplyTheBest
    Pix Ladin skrev 2010-03-22 19:50:59 följande:
    Åh, hemska öde.
    Mhm...halvtrist är det. Men iom med att jag inte har djur hemma så klarar jag av att omge mig med dem när jag är borta. Då är det inte i samma "mängd" som i det egna boendet. Det är det som har funkat för mig, äter inga mediciner längre. Skönt att slippa.

Nu försvinner jag ett tag. Ses senare! Pöss & kram
    Cogito, ergo sum
Svar på tråden The return of the Lolilla