Inlägg från: Anastasia |Visa alla inlägg
  • Anastasia

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2010-02-27 11:44:31 följande:
    Här är ett av de bästa låtarna jag vet, som bevisar om något
    att det är en skapare bakom allt:
    Jag håller med! Vill även tipsa om denna vackra video om Guds skapelse.

Jag rekommenderar även detta vittnesbörd från en föredetta muslim och som mötte Jesus och som sedan blev Kristen.  Helt fantastisk vittnesbörd! 

del 1 av 2

• Anastasia
    KristenTjej84 skrev 2010-12-02 22:08:37 följande:
    Tack för länkarna! ska absolut kolla igenom dom imorgon, kram &guds frid!
    Gör det!:) Tror att du kommer att gilla dem båda!=) Dessutom så finns det en dokumentär om Guds skapelse vid namn: "God of wonders" som jag gillar väldigt mycket. Man får reda på endel intressanta saker om skapelsen, som jag finner väldigt intressant.  Rekommenderar den!:)

Del 1 av 8

• Anastasia
    KristenTjej84 skrev 2010-12-04 00:24:55 följande:
    Det där vittnesbördet om muslimen som mötte Jesus var jättestarkt! blev otroligt berörd och även tårögd av det hela, tack så jättemycket!! och gud välsigne dig!
    ">

det här menade jag..
    Varsegod och jag håller med dig!:)  Även jag blir berörd av denna vittnesbörd, och man känner sådan kärlek och glädje för denna man och det som han har varit med om!=)
  • Anastasia
    Pionen skrev 2010-12-04 00:54:00 följande:
    I februari 2007 började jag få ont på en punkt i magen. Trodde att det kunde vara levern eller någonstans i närheten. Jag sökte inte upp läkare på en gång utan trodde att det skulle gå över.
    men smärtan blev bara mer och mer tydlig, jag blev väldigt trött, började må illa och svimmade vid ett tillfälle.
    Jag uppsökte läkare och hon kände något när hon tryckte över magen och skickade en remiss för ultraljud.
    På ultraljudet såg jag en stor och några mindre fläckar och anade att det kunde vara något, läkaren ville inte säga något och vände bort skärmen från mig.
    Några dagar senare får jag en kallelse till en magnetröntgen, man hade hittat ett "fynd" som de kallade det, som var 4,5 cm i diameter på min lever.
    Jag bad och bad om att få bli frisk. Samma morgon som jag skulle till röntgen märkte jag att jag inte upplevde någon smärta längre och jag mådde inte illa, men jag funderade inte mer på det.
    På röntgen hittade de ingenting, min lever såg jättefin ut och alla läkare var förbryllade. Jag var frisk!
    Jag tror och är övertygad om att Gud helade mig. Och jag tackar Herren att jag lever och mår bra!
    Åh tack för att du delade med dig av din vittnesbörd Lilla80! ja Gud är fantastisk!
  • Anastasia
    AquariusGirl

Har du läst boken 90 minuter i himlen med Don Piper? Det är verkligen en fantastisk bok som är baserad på en sann händelse. Don Piper hamnade i en trafikolycka vid en bro någongång på 80 talet. (Har jag för mig.) Han dog direkt - ambulans personalen dödförklarade honom - han var död i 90 minuter men vaknade sedan till liv igen, då en präst hade fått i uppdrag av Gud att gå till den här bron och att be för mannen i den röda bilen. (har för mig att den var röd, men kan också ha varit blå)

När Don dog så kom han till himlen och det han berättar är helt fantastiskt. Lovsånger - och ängöarnas vingar låter som en vacker lovsång till Gud. Don berättade att han aldrig har hört något så vackert som deras vingar. Hans familj, släkt och vänner mötte upp honom vid porten. Och de som hade varit sjuka var nu friska. Och alla var fyllda av glädje och de prisade Gud.  Han såg även en gata av guld.  Helt fantastisk bok!   Om du och ni andra inte har läst den - läs den!=)  

Här berättar han lite om detta! :)

• Anastasia
    KristenTjej84 skrev 2010-12-27 20:14:25 följande:
    Anastasia, nej jag har inte läst hela, började läsa den hos min kill kompis förut, så jag har en hum om vad det handlar om, tycker den var väldigt fascinerande.

Här kommer ett till Sid Roth avsnitt till alla som vill höra om fler vittnesmål om Gud:
     www.sidroth.org/site/News2?news_iv_ctrl=-1&ab...

och min favorit:

">

Okey!:) Jag tror du kommer gilla den boken!:)  Har du sett dokumentären Finger of God?  

topdocumentaryfilms.com/finger-of-god/

Jag ser på den nu - och tycker att det är rätt häftigt med guldet och det!=)
  • Anastasia

Ang, Mirakel från Jesus!  Det finns en linneduk som kallas för Turinsvepningen, och det intressanta är att det sägs vara den linneduken som Jesus sveptes in i efter hans död.   En del människor tror att detta är ett medeltida verk, och därmed falsk.  Men så finns det faktiskt dem som tror att den är äkta. I den här dokumentären så berättar de bland annat varför .  Jag tror att den är äkta, men ni som ser dokumentären får själva avgöra vad ni tror om den. 

">

Skulle det vara så som jag tror - att den är äkta, då vill jag klassa den som ett mirakel!:) 
    ">

• Anastasia
    M C skrev 2011-09-15 22:07:31 följande:
    Turinsvepningen är från 1300-talet.
    Testat med kol-14-metoden bla, färgprover och dessutom dök den upp första gången på 1300-talet.
    Men sedan visade det sig (om jag inte har missförstått det helt galet) att Turinsvepningen är en blandning av tyg från olika tider.

Något som skulle vara hyper intressant vore om de kunde klippa bort ett tygstycke närmare själva kroppen. 

Det var ingen färg, det är blod på duken. Här kan du läsa mer om detta!

http://www.shroudstory.com/faq/turin-shroud-faq-02.htm
  • Anastasia
    Agnostino skrev 2011-10-28 19:21:29 följande:
    Nu spammar du bara. Vad du visar på här hör ihop med vad vi nämnt tidigare om att evangelierna skrevs för att passa profetiorna snarare än verkligheten.

Vad har du för bevis på att evangelierna är historiskt korrekta beskrivningar av vad som hände?
    Finns det profetior om framtiden efter "messias" som har slagit in och om så är fallet, vilka? 
    Jerusalems fall och Templets förstörelse är ju en av de profetior som Jesus profeterade om och som gick i uppfyllelse efter hans död.  
  • Anastasia
    Agnostino skrev 2011-10-31 20:45:53 följande:
    Texthänvisning?
    Lukas 21:20-24 

"20När ni ser Je­ru­sa­lem om­ring­at av härar, då skall ni ve­ta att dess ödeläggel­se är nära. 21Då måste de som bor i Ju­deen fly upp i ber­gen, de som är in­ne i sta­den skall lämna den, och de som är ute på lan­det får in­te gå in i sta­den. 22Ty det­ta är ve­dergäll­ning­ens tid, när allt i skrif­ten blir upp­fyllt. 23Ve dem som väntar barn el­ler am­mar i den ti­den. Stor nöd skall kom­ma över lan­det, och vre­de skall drab­ba det­ta folk. 24De skall fal­la för svärds­hugg och föras bort som fång­ar till hedna­fol­ken, och Je­ru­sa­lem skall tram­pas ner av hed­ning­ar tills hed­ning­ar­nas tid är förbi."

Enligt den judiska historikern Josephus som skrev "judarnas historia" så blev det ett krig mellan romarna och judarna, templet förstördes vid detta krig och kvar finns den västra muren.  Klagomuren som vi kallar det.  Dessutom sade Jesus detta:

"5När några ta­la­de om temp­let, hur vac­kert det var med sin fi­na sten och si­na praktgåvor, sa­de han: 6”Allt det­ta som ni ser – det skall kom­ma en tid då det in­te lämnas sten på sten ut­an allt bryts ner.” Lukas 21:5-6 

De här profetiorna kan man även läsa om i Markus och Matteusevangeliet - den ende anledningen till varför skeptiska bibelforskare vill datera evangelierna till efter år 70!  
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3