KristenTjej84 skrev 2011-03-28 22:15:59 följande:
Jag har svarat på dina frågor på de bästa sätten jag kunnat just nu för tillfället.
Du kommer med påståenden som att det jag tror inte är verkligt etc, som du sedan formulerar om till frågor..
vilket jag inte förstår varför, för även om du tycker det jag skriver är lögn, och även om du försöker på olika sätt övertyga mig om att du har rätt och jag har fel, så biter det inte på mig.
Jag står fast vid min kristna tro, och ingenting, och ingen kan ändra det faktumet oavsett hur "idiotiskt" och "sinnesjukt" och drygt det kan verka..
På vilket sätt skulle jag representera min kyrka på bra sätt om jag förnekade Kristus som frälsare & herre? och den enda vägen till frälsning?
Jag har inte sagt att det du säger är lögn, du tror säkert på det. Problemet kommer när du erkänner att du tror på folk för att de bekräftar det du redan vet och inte tror på folk när de har andra "vittnesmål". Då slutar du vara intresserad av verkligheten och en diskussion blir väldigt svår när du i slutändan svarar i likhet med "Jag tror vad jag vill och för att jag är kristen så tror jag på kristus". (Department of redundancy dapartment). Ja, jag vet att du är kristen, men ifall du använder den känslan för att "bevisa" gud måste du väl även vara ärlig och erkämna andras vittnesmål för andra gudar som "bevis" för att den guden finns med?
Du behöver inte förneka något, men om nu din tro är sann borde det väl inte vara några problem att diskutera den här på forumet utan att falla i alltför många logiska felslut? Det är ju faktiskt ett forum för diskussion.
KristenTjej84 skrev 2011-03-28 22:35:25 följande:
Du undrade varför Gud inte helar människor som har amputerade ben o dylikt o kallar honom för snåljåp.
Sanningen är den att det händer mirakler hela tiden överallt i världen.
Vill du se mirakler som du efterlyser, så utmanar jag dig att besöka ett sånt här möte där folk går fram och får förbön, då skulle du se de mest fantastiska miraklerna mitt framför dina ögon.
">
Utmanar dig, vågar du det? Kom gärna till Jesus Manifestationen någon dag så får du själv känna Guds kraft starkt.
Men svensk media vill inte publicera mirakler av Jesus Kristus, de är mer intresserade av att lura folk i djävulens fällor genom ockulta program som osaliga andar & hemsökt hus istället.
För skulle mer mirakler publiceras, skulle fler bli kristna och då skulle affärerna lida av det.
Så har jag missat någon fråga eller har du alla svar du ville ha rundown??
Även om jag till fullo trodde på Jesus hade det inte gjort det mera verkligt. Alltså, även om jag blivit övertygad personligen så hade det inte betytt att det var sant. Jag kanske är superlättsuggesterad, det gör inte förbön bättre. Förstår du hur jag menar? Förböns effektivitet är obunden till min övertygelse av om den funkar.
Men tänk om jag redan varit på ett möte... och jag inte alls känt Guds kraft? Betyder det då att gud inte finns? För om du resonerar så att känna guds kraft = gud och Jesus är på riktigt så borde motsattsförhållandet även det gälla? Eller? Jag tror jag frågat dig det tidigare i tråden men jag kanske var otydlig.
Jag hade varit intresserad av vad du tyckte om mina kommentarer angående tanten som skrev om att hon blivit botad på ett möte, vi kanske kan börja där och ta klippen ett i sänder innan du postar nya? Jag tror att alla kan se var du hittar ditt veckoliga klipp och kan söka källan själv, roligare om vi pratar om dem här eller?
Tack för att du pratar! =D