Inlägg från: Rundown |Visa alla inlägg
  • Rundown

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2011-03-28 16:31:00 följande:

Intressant det där att vissa människor är redo att tro på vittnesmål, av människor som berättar hur den och den tabletten hjälpte honom/henne att gå ner i vikt. Samt hur hudkrämer reducerar rynkor då modellerna poserar på reklamen, samt hur bra vissa filmer är beroende på hur många stjärnor den fått i tidningen.
    Men när det gäller Gud, då kan det omöjligtvis vara något annat än påhitt, hallunicationer eller "lögner".

Ja helt klart att folk väljer att tro, irrationellt. Det är ju därför vi har den vetenskapliga metoden för att i alla fall kunna approximera verkligheten utan bias. Det är väl bra? Är det inte skönt att vi kan se förbi vad vi anser vara "lögner" eller liknande och sätta det åt sidan? Varför vill du inte vi skall undersöka kristendomen med en sådan metod? Är inte verkligheten bäst, även om den inte är som du (eller jag) vill?

Jag tittar gärna på dina videoklipp för övrigt, men du verkar väldigt ovillig att diskutera dom när jag tar mig tid att se / läsa och kommentera. Är det någon särskilld del du tycker är intressant kan du väl berätta timestamp samt varför du tycker den är bra. I nuläget påminner du om "gudasänd" som gör en forumdriveby och spammar med youtubeklipp och sedan försvinner när folk vill prata. Jag menar, är det inte lite tråkigt att sitta på ett diskussionsforum men inte vara intresserad av diskussion? Tycker du att du representerar din kyrka på ett bra sätt när du beter dig så?

Det här är en Jesus Mirakel tråd, därför publicerar jag vittnesmål om hur Jesus verkat i olika människors liv, och det för att så många som möjligt ska kunna se att det finns hopp i vår mörka värld, trots krig och rykten av krig. Att det finns någon som med öppna armar tar emot varje människa som med öppet hjärta söker honom.
    och han heter Jesus Kristus.
    Hopp finns det, och det finns antagligen ännu mera hopp om vi slutar att be och arbetar istället. Du vet, ett par arbetande händer gör mer än tusen i bön.
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-03-28 22:15:59 följande:
    Jag har svarat på dina frågor på de bästa sätten jag kunnat just nu för tillfället.
    Du kommer med påståenden som att det jag tror inte är verkligt etc, som du sedan formulerar om till frågor..
    vilket jag inte förstår varför, för även om du tycker det jag skriver är lögn, och även om du försöker på olika sätt övertyga mig om att du har rätt och jag har fel, så biter det inte på mig.
    Jag står fast vid min kristna tro, och ingenting, och ingen kan ändra det faktumet oavsett hur "idiotiskt" och "sinnesjukt" och drygt det kan verka..
     På vilket sätt skulle jag representera min kyrka på bra sätt om jag förnekade Kristus som frälsare & herre? och den enda vägen till frälsning?
    Jag har inte sagt att det du säger är lögn, du tror säkert på det. Problemet kommer när du erkänner att du tror på folk för att de bekräftar det du redan vet och inte tror på folk när de har andra "vittnesmål". Då slutar du vara intresserad av verkligheten och en diskussion blir väldigt svår när du i slutändan svarar i likhet med "Jag tror vad jag vill och för att jag är kristen så tror jag på kristus". (Department of redundancy dapartment). Ja, jag vet att du är kristen, men ifall du använder den känslan för att "bevisa" gud måste du väl även vara ärlig och erkämna andras vittnesmål för andra gudar som "bevis" för att den guden finns med?

Du behöver inte förneka något, men om nu din tro är sann borde det väl inte vara några problem att diskutera den här på forumet utan att falla i alltför många logiska felslut? Det är ju faktiskt ett forum för diskussion.
    KristenTjej84 skrev 2011-03-28 22:35:25 följande:
    Du undrade varför Gud inte helar människor som har amputerade ben o dylikt o kallar honom för snåljåp.
    Sanningen är den att det händer mirakler hela tiden överallt i världen.
    Vill du se mirakler som du efterlyser, så utmanar jag dig att besöka ett sånt här möte där folk går fram och får förbön, då skulle du se de mest fantastiska miraklerna mitt framför dina ögon.

">

Utmanar dig, vågar du det? Kom gärna till Jesus Manifestationen någon dag så får du själv känna Guds kraft starkt.
    Men svensk media vill inte publicera mirakler av Jesus Kristus, de är mer intresserade av att lura folk i djävulens fällor genom ockulta program som osaliga andar & hemsökt hus istället.
    För skulle mer mirakler publiceras, skulle fler bli kristna och då skulle affärerna lida av det.

Så har jag missat någon fråga eller har du alla svar du ville ha rundown??

Även om jag till fullo trodde på Jesus hade det inte gjort det mera verkligt. Alltså, även om jag blivit övertygad personligen så hade det inte betytt att det var sant. Jag kanske är superlättsuggesterad, det gör inte förbön bättre. Förstår du hur jag menar? Förböns effektivitet är obunden till min övertygelse av om den funkar.

Men tänk om jag redan varit på ett möte... och jag inte alls känt Guds kraft? Betyder det då att gud inte finns? För om du resonerar så att känna guds kraft = gud och Jesus är på riktigt så borde motsattsförhållandet även det gälla? Eller? Jag tror jag frågat dig det tidigare i tråden men jag kanske var otydlig.

Jag hade varit intresserad av vad du tyckte om mina kommentarer angående tanten som skrev om att hon blivit botad på ett möte, vi kanske kan börja där och ta klippen ett i sänder innan du postar nya? Jag tror att alla kan se var du hittar ditt veckoliga klipp och kan söka källan själv, roligare om vi pratar om dem här eller?

Tack för att du pratar! =D
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-03-28 23:13:10 följande:
    Nej det betyder inte att Gud inte finns, bara att det inte var just det tillfället du var öppen nog att ta emot det.
    vi kan vara olika öppna för olika saker vid olika tidpunkter av våra liv.

Jag har för övrigt börjat berätta vad olika länkarna handlar om:) något du också gärna ville förut, allt i freden och respektens namn. För att jag respekterar dig som person även om vi tycker olika.

Men om vi vänder på det, kan det då vara så att gud inte finns men att du bara ibland är öppen för könslan av avsaknad av "guds kärlek"? Kan man inte genom att använda ditt egent resonemang helt vända på känslan?
    KristenTjej84 skrev 2011-03-28 23:18:51 följande:
    Nej jag tror inte hon hade ansett att det har med bönesvar att göra ifall hon halkat och brytit benet, då hon precis som alla som fått förbön och upplevt helande från Gud märkt att Gud inte är ute för att skada människor utan hela och befria.  Han skulle aldrig te x ta o knuffa människor så att de slår sig.
    Känner man Jesus så vet man att han är fylld av kärlek till en och att han absolut inte på några vilkor alls är ute efter att skada en.
    Gud såg att hon hade en skada i svanskotan också, och ville göra helandet fullständigt därför blev hon helad helt.
    Gud / Jesus gör ju mycket värre saker än att bara knuffa folk om du läser bibeln, varför skulle han inte kunna göra något sådant? Dödade inte gud flera tusen i Japan häromveckan?

Så det är bara bra grejer som händer som är guds vilja? Är inte gud allsmäktig? Det är väl det klassiska "gud vinner alltid" som kan illusteras på följande vis:

Alla lever ett bra liv = gud har sett till att det blev så.
    Alla blir lite sjuka men överlever = gud såg till att det inte blev värre.
    Alla blir sjuka och dör utom EN person = det var gud som såg till att personen överlevde.
    Och så vidare...

Är det så du tänker? Tycker du inte det hänger ihop med det jag sade om post hoc ergo propter hoc ovan at man sammankopplar händelser som egentligen inte har med varandra att göra?

Dessutom, det hade varit intressant att höra, är du öppen för möjligheten att du har fel?
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 10:32:09 följande:
    Det var inte Gud som dödade människorna i Japan, nu har du fått allting om bakfoten!
    Gud ha gett människorna ansvar att ta hand om vår jord, inte att förstöra den med miljöförstöring av olika slag. Om vi struntar i att ta hand om miljön, då får den konsekvenser. Självklart är det hemskt det som hände med Japan, med det har med människors dumhet att göra, inte med Guds skl ondska.
    Gör vi bort oss så får vi ta konsekvenserna. Vore det inte en konstig värld om vi aldrig fick några konsekvenser av det vi gjorde? Ska Gud bara sitta där o trolla bort alla konsekvenser av våra dåliga handlingar för att räknas som god? Gud har gett oss ett ansvar att ta hand om vår jord.

Nej jag tror inte hon sammankopplar saker som inte har med varandra att göra. Hon märkte ju att hon blev bättre efter förbönen.

Jag tror inte jag har fel nej, för jag har blivit övertygad till 100% att Jesus är vägen sanningen och livet, skulle jag vara öppen till möjligheten att jag har helt fel och att det inte finns någon Gud, skulle jag ju tvivla.

Men om gud gett folk ansvar, vad skulle i så fall hans anledning att svara på böner vara? Tanten som du hade i ett av dina länkar som hade ont men som trodde hon blivit botad av bön... är den smärtan hon hade en konsekvens hon får ta helt enkelt? Varför anser du då det är bra att hon blivit botad av böner?

Skall jag tolka din sista mening som att du inte är öppen för att du kan ha fel? Tycker du att en sådan inställning är att bry sig om verkligheten?
  • Rundown
    Utmanar dig, vågar du det? Kom gärna till Jesus Manifestationen någon dag så får du själv känna Guds kraft starkt.
    Men svensk media vill inte publicera mirakler av Jesus Kristus, de är mer intresserade av att lura folk i djävulens fällor genom ockulta program som osaliga andar & hemsökt hus istället.
    För skulle mer mirakler publiceras, skulle fler bli kristna och då skulle affärerna lida av det.
    Jag pratade i en annan tråd här på FL med en användare som tyckte att spöken förklarade vad som skedde hemma hos honom / henne. Jag kom då osökt att tänka tillbaka på detta ovan och tänkte att jag aknske borde förtydliga varför "gud finns" inte beläggs med den "guds närvaro" som känns vid möten.

Jag gissar att det du och andra kallar "guds närvaro" är en varm känsla som strålar i armar och ben eller liknande. Detta är dock ett svagt belägg "bevis" för gud då vi ännu inte vet ifall detta är en egenskap gud har. Poängen är att, vi måste först visa att den varma känslan enbart kan bero på at det vi (eller ja, ni då) kallar gud är närvarande, inget annat. Som det är i nuläget är det nog (tyvärr) så att dt finns andra förklaringsmodeller till vad ni känner som är mycket mera sannolika. Därför hade det, om jag hade känt sama känsla, "bevisat" ingenting.

På samma sätt som användaren med spökena först måste visa att det som sker i lägenheten enbart kan bero på spöken, inget annat, innan vi kan använda "det spökar" som förklaringsmodell. Och nej, "jag vet inte vad det annars kan vara" är inte att visa att det enbart kan vara spöken / gud, det är bara att visa på dålig fantasi.
    Jag missade detta innan. Förstår jag dig rätt om du tror att det är en stor, världsomspännande konspiration att inte visa "mirakel"? En konspiration mot världens största religion?
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-03-29 16:22:52 följande:
    Ni som är emot Jesus och kristendomen(...)
    Och där kom den ja. Är alla som ber dig backa upp det du påstår mot Jesus tycker du?

Du får gärna ha fel om allt möjligt (precis som jag får ha fel jag med). Dock kan man ju förvänta sig att du (och jag) drar lärdom av felen och kanske inte gör samma sak igen. Särskillt när vi använt det vi hade fel om som ett argument i en debatt. Ärlighet varar längst.
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 20:30:41 följande:
    Till dom som fascineras och vill veta mer om hur Jesus manifesterar sin kärlek och kraft på olika sätt runtomkring i världen. Vanligtvis på Sid Roth avsnitten så ber de även direkt för de som tittar på avsnitten, vilket jag tycker är underbart.
    Hur vet de vilka som tittar? Om de inte vet vilka som exakt tittar, hade det inte varit ännu mera underbart ifall de bett för alla i så fall? Ifall det var så att bön faktiskt fungerade, hade det inte varit ganska snålt att bara be för vissa då?
  • Rundown
    KristenTjej84 skrev 2011-04-04 22:06:40 följande:
    Ibland så meddelar Gud för gästen/gästerna specifikt vilka som behöver förbön, kanske det är en kvinna i 40 års åldern som har cancer t ex, kolla själv slutet om du inte vill se hela avsnittet så förstår du.
    Ibland nämner de inte i programmet alla som tittar specifikt dvs alla 600 som har 600 olika besvär, men ber en bön för allihopa som tittar i alla fall, och jag är övertygad om att Jesus helar många fler än de detaljerat nämner i programmet. 
    Och ofta så har dom även frälsnings inbjudan till dom som inte tagit emot Jesus än.
    Dom vet det som Gud berättar för dom helt enkelt, via den helige anden.
    Hade det inte varit bättre och lite mindre snålt om de hela tiden bad för alla, om man nu tror att bön hjälper alltså? Eller är gud inte tillräckligt mäktig för att kunna hela alla utan blir lite trött efter någon kvinna i 40-årsåldern? Jag hade blivit trött för mindre måste jag erkänna, så jag hade förstått det.
  • Rundown
    The Morticia skrev 2011-04-04 23:12:56 följande:
    Tycker du själv att det är ett källkritiskt godkänt resonemang?
    Tänk om det är satan, som låtsas vara gud? Och personer som helas är sådana som i sina nya, helade kroppar kommer att göra onda handlingar?

Jag håller alltså med dig, "hur vet dom det" är en fråga som borde ställas mycket mycket oftare innan man går på sådan här propaganda.
  • Rundown
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-04-04 23:48:14 följande:
    Du avfärdar förklaringar väldigt lättvindigt. Det skulle det kunna vara cold reading och även om man avfärdade det skulle det kunna handla om en annan gudom än den du tillber.
    Eller spöken, verkar ju vara den populäraste paranormala förklaringen häromkring i alla fall. Blir väl rätt stora problem med att dra slutsater när man ger sig in i "troendefållan" misstänker jag.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3