Inlägg från: Rundown |Visa alla inlägg
  • Rundown

Jesus Mirakel Tråd 3

Användarnamn skrev 2011-05-02 23:09:53 följande:
    Ställ nu din raka fråga ......
    Frågorna är redan ställda, flera gånger. Det är ditt svar vi väntar på, trots att det verkar som att du försöker ringla dig ur det.
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-03 16:13:09 följande:
    Svar på vad?
    Det vet du mycket väl. Och om du har dåligt korttidsminne kan du gå tillbaka i tråden och titta på när jag flera gånger upprepat frågorna för dig.

Nu är det i och för sig uppenbart att du tramsar för att slippa svara på frågor som av någon anledning är jobbiga för dig. Tycker du att det fungerar hittills? Tror du övriga forummedlemmar får en bra bild av dig och den religionen du tillhör?
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-03 22:20:06 följande:
    Genom Guds dynamiska kraft.
    Av det som finns i marken.
    Säkert flera miljarder år.
    Hur vet du det? Du har ju själv tidigare i denna tråden sagt att världen vi lever i ser ut som en värld utan gud. Hur kan du då anse att gud gjort detta, då det enligt dig själv inte går att se? (Ja, har säkert ställt frågan 10 ggr nu)
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-03 22:59:23 följande:
    Vill du seriöst veta eller bara debbatera?
    Jag vill seriöst veta hur du tänker ja.
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-04 15:34:16 följande:

Börja här som jag själv studerar för tillfället:  www.watchtower.org/z/archives/index.htm
    Svarar de på den sidan om hur du tänker gällande de påstående du gjort och de frågor jag ställer till dig i inlägg #819? Ifall det är så, kan du peka ur exakt var, jag hittade det inte när jag skummade genom nämnligen.

Eller så svarar du enkelt vad du tycker i den här tråden genom att utveckla ditt resonemang, det är ju faktiskt jag ställer dig frågor och inte bara söker på nätet.
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-04 16:58:50 följande:
    Jag litar på att Bibeln är Guds ord och att skapelseberättelsen i 1 Mosebolens 2 första kapitel ge os de svar vi behöver veta om skapelsen.
    Hur går detta ihop med att du tidigare sagt att världen idag ser ut som en värld utan gud? Bibeln är ju en del av världen och borde då med din logik även den se ut som den gör utan gud. Hur kan du då dra slutsatsen att gud finns? Jag har ställt frågan säkert 10 ggr nu men jag vet inte om du kanske missförstått?

Du har alltså gjort 2 stycken uttalande om gud, det ena är att det idag i världen inte går att se att gud finns, och den andra att bibeln pekar på gud. Dessa 2 uttalande från dig sida beskriver 2 olika "världar" som inte kan coexistera, utan ifall de skall beskriva samma (vår) värld så måste minst ett av uttalandena vara fel och det är det jag undrar vilket?
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-04 17:28:03 följande:
    Vad är det för något du skriver, läs igenom det så ser du ditt tankefel.
    Uppenbarligen gör jag inte det, kan du inte förklara för mig?
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-04 21:40:11 följande:

Antingen så tror du inte på Gud och fortsätter att leva tills ditt liv är slut, eller så tror du på Gud, säger honom på Hans villkor och har hopp om fortsatt liv, det är de två vägar du kan välja.

Men det var var ju du som sa at vi lever i en värld där gud inte syns. Hur kan du då anse att du ser gud? Du motsäger ju dig själv?
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-04 22:29:07 följande:
    citat från bibeln
    Hur förklarar de citaten hur just du tänker? Biblen är ju enligt dig en del av världen som ser ut som en värld utan gud, alltså ingen auktoritet på ämnet (enligt dig). Alltså, inget du kan använda för att visa att gud finns (igen, dina egna citat)?

Eller finns det plötsligt något i världen (bibeln?) som pekar på gud? Hade du alltså fel när du innan sade att världen såg ut som en värld utan gud?
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-05-04 22:57:40 följande:
    Som sagts tidigare så är det som så, tror du inte på Bibelns Gud så godtar du inget från honom.
    Tror du på Skaparen Gud så söker du svaren i Hans ord Bibeln, valet är ditt.
    Mne det är ju du som påstår att världen, och därmed bibeln, inte pekar mot någon gud?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3