Jesus Mirakel Tråd 3
Det finns dock dom som pekar på evolutionen/big bang som en anledning till att förneka Guds inblandning i skapelsen. Dock så finns det ingen anledning till att dessa två inte går att kombinera.
Hur vet man att det inte fanns en Gud bakom Bing Bang? som satte igång hela skapelsen.
För mig låter det mer logiskt att det finns en skapare bakom vår existens, än att vi bara helt plötsligt finns till..
som att säga till ett barn som ritat en teckning: Nej du det här har inte du ritat,teckningen har ritats av sig själv..
Jag hoppas någon förstår vad jag menar..
Det är möjligt att det låter mer logiskt för dig med gud, precis som flertalet säkert anser att Allah bakom det hela är logiskt. Eller kanske någon anser att det mest logiska är att den osynliga ankan skapade gud och sedan gömde sig? Bara för att något låter logiskt betyder det inte att det är det, logik är ingen man kan bestämma på ett personligt plan utan följer vissa "lagar".
Och hur Gud den allsmäktige kan existera utan att någon skapat honom, förblir ett mysterium för människorna, som fått sin början från hans skapande händer.
Detta har jag lärt mig att acceptera. Men vad jag VET är att vi har en skapare bakom VÅR existens, och det är Gud. Även om Gud själv inte fått sin början av någon skapare, eftersom det är han som är skaparen den enda som finns. Hade han haft en skapare, så skulle ju någon vara större än han är.
Tänk om det fanns en störra skapare än gud och han skapade gud och sedan gömde sig för honom, hur kan vi veta att det inte är så? Hur skulle gud kunna veta att detta inte var fallet? Allvarligt alltså?
Eller... så är det bara vi, och vi har ingen skapare mer än våra föräldrar.