• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • R Franklin
    Papi Jo skrev 2010-05-02 21:32:51 följande:
    Det krävs reella orsakssamband för att något av ovanstående ska bevisa att ORSAKEN till bättre jämställdhet, barnadödliget etc verkligen är ateism.  
    Det har ingen sagt. Vad som sägs här är att orsaken till att ateism procentuellt sätt minskar i världen är att i de länder där religionen fortfarande har ett starkt grepp, så ökar befolkningen i högre takt (Ibland lavinartat).

Sedan är det så klart ett intressant faktum att de länder med bäst standard och levnadsvillkor samtidigt är de med flest ateister, och de med sämst är de mest religösa.
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Toboas
    Papi Jo skrev 2010-05-02 21:32:51 följande:
    Det krävs reella orsakssamband för att något av ovanstående ska bevisa att ORSAKEN till bättre jämställdhet, barnadödliget etc verkligen är ateism. För inte så länge sedan var Sverige ett ganska kristet land - låg vi inte i topp då också kanske? Dessutom försvarar jag inte Islam, jag pratar om kristendomen. Ang fattiga länder så är kristna organisationer mycket verksamma i där. Det är bara att börja vara generös ateist och åka dit och hjälpa folk så får du nog fler anhängare. Men, nej just det, ateister tycks vara för snåla för sådant.  
    Enligt ett svar på Alltombibeln.se så menar man att andelen troende var ungefär desamma som nu, det var bara att kyrkan hade mer makt och folket löd påbuden (gå i kyrkan tillexempel) men att folk i gemen inte hade mer tro då än nu.

www.alltombibeln.se/bibelfragan/krist200.htm
  • Jennifer 060828

Här är ett filmklipp från Maranata En vittnesbörd från mitt ex.
    Han har varit troende i 3 år nu och jag ser verkligen vad Jesus gör med honom
    http://bambuser.com/channel/maranata/broadcast/666916

Tryck ca 40 minuter in på filmen, då pratar han Han fick en hjärnblödning förra året, trots det så är man så positiv till allt Hör han berätta själv.

• Milkina cerka

Kikar in här o. tittar när jag känner att jag har tid(allt för sällan tyvärr) men jag blir ofta glad av dina inl. Aquarius Girl, tro inget annat.

Medan jag blir ledsen av andra, detta är ju inte menat att vara en diskussionstråd alls utan just för att Hylla Honom.

(¯`°?.¸ ♥ Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka o. mor ♥¸.?°´¯)
  • Milkina cerka
    KristenTjej84 skrev 2010-05-21 23:18:38 följande:
    Imorgon är det Jesus manifestation:D där ska vi visa att Jesus lever och den helige anden kommer vara stark o sprida glädje, helande o frid!www.jesusmanifestationen.se/viewNavMenu.do?me...
    Önskar att jag kunde vara där, men det är för långt upp till Sthlm för mig.
    Kommer be för er som är där iaf .
    Vårt liv är en vindfläkt, en saga en dröm, en droppe som faller i tidernas ström...
  • Bajs

Är ju uppenbart att Papi Jo är ett troll som bara hittar på.

Här är mitt bidrag till Jesus vår frälsare

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3