Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-08 12:37:31 följande:
    Så bra att du förstår vad som händer, vad är då lösningen när ingen tar tag i problemen?
    Ingen, inklusive du själv, antar jag att du menar.

Du borde ägna mindre tid åt att peka finger åt andra och istället lägga lite fokus på att ransaka dig själv din gamla gnällspik.

• Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-11 00:12:47 följande:

Vi kan också läsa chockerande saker. Ca 1/5 del av vår tids största epidemi heter Borrelia! Sjukdomen smittar genom, bl.a.: fästingar, myggor, flugor, kvalster, källvatten, stoft från Afrika, sexuella kontakter, mor-foster och genom amning.

Då förstår du själv att vi nästan alla bär på borrelia.

Bakterien infekterar våra celler som efter max 8 mån. spricker sönder och infekterar vår kropp med flera celler. Penicillin dödar 85 %, resten lever vidare.

Bakterien binder sig till vårt inflammationsdämpande H-protein och kopierar detta så att vårt immunförsvar inte kan hitta den.

Även om vårt immunförsvar är intakt, så har kroppen en omöjlig kamp att kämpa.

I princip måste du bekämpa bakterien under ett års tid, antingen med antibiotika eller annat naturbaserat alternativ.

"Näringsmedicinsk Tidskrift, nr. 4 och 5 i 2008.

# Wall Street-kraschen 24 oktober 1929, ca -40 % på en månad

# Svarta måndagen 19 oktober 1987, DJIA ca -22 % på en dag

# IT-kraschen mars 2000 - oktober 2002, ca -73 % på två år

# Finanskrisen 2008 juni 2007 - ?, ca -50 % på ett år

(wikipedia.org)

Borrelia smittar genom fästingbett, inte från människa till människa, varken vid ammning eller sexuella kontakter 
  • Selfish Geene
    Selfish Geene skrev 2011-06-11 00:20:16 följande:
    Borrelia smittar genom fästingbett, inte från människa till människa, varken vid ammning eller sexuella kontakter 
    dessutom läker kroppen ofta ut bakterien på egen hand även utan behandling, att vi skulle gå omkring kroniskt infekterade med borreliabakterier är bara svammel
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-12 21:54:21 följande:
    Framtiden visar vilket.
    Det finns inga skäl att anta att din vision av framtiden är riktig.

Men om du har några bevis för dina påståenden så tycker jag att det är läge att ta fram dom nu (eller dra tillbaka påståendet, det är så man vanligtvis gör när man inser att det man sagt saknar stöd i verkligheten)

Att hävda att "Allt som står i bibeln är sant för att det står i bibeln att allt som står i bibeln är sant" är idioti bortom all rimlig gräns
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-13 11:17:44 följande:
    Som sagt så visar framtiden och det tar ingen längre tid.

Bevis, vill du inte lyssna så låt bli.

Jag hävdar inget, visar vad som står och du gör ditt val.
    Som sagt: Din gissning är lika god som min, eller någon annans som också fullständigt saknar kompetens i ämnet, men du får gärna motivera varför någon borde lyssna på dig.

(jag kan ge många skäl till varför man inte ska bry sig om vad du och andra domedagsprofeter yrar om, men jag tror inte att det blir nödvändigt, du hör till kategorin som gör människor trygga i förvissningen att det sannolikt inte finns någon intelligens bakom skapelsen) 
  • Selfish Geene
    Tyrell skrev 2011-06-17 09:24:45 följande:
    Det är alltså ganska enkelt.
    Allt gott som händer är tack vare Gud och Jesus.
    Allt ont som händer är människornas fel.

Gud och Jesus har ingen makt/vilja att förändra när en människa inte vill göra gott utan struntar helt i det och tar äran för det som är gott i stället.
    glöm inte att det är Gud som ser till att människor mirakulöst tillfrisknar från div åkommor (men när samma sak händer med råttor i laboratorium, så är det inte Guds verk),
    Det omvända gäller inte, dvs när någon dör oförklarligt är det inte Gud som ligger bakom...

Vissa skulle kanske säga att Gud är inkonsekvent och elak som särbehandlar såväl individer som hela arter, men då säger jag bara "Guds vägar äro outgrundliga!" 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-20 16:40:13 följande:
    Så du anklagar den kärleksfulla allsmäktige Guden att skapat ett ställe där han förfarar och straffa för evigt dem som av fri vilja valt bort homom.
    Hoppsan!
    Jag som trodde att ni fått era fakta från samma bok? 

Varför är ni inte överens om vad som står i den? 
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 17:28:48 följande:
    Det har jag redan sagt! det står i bibeln att den som förkastar Guds nåd inte hamnar i ihimmelen.
    men jag förstår inte hur någon som blivit överbevisad om Guds exstens och kärlek, skulle tacka nej!
    det är som att tacka nej till en livbåt eller något liknande då man håller på att drunknar.
    För himmelen är jätteunderbar, där finns bara godhet och renhet, vem skulle inte viilja leva i evighet där?
    snarare som att träna sig på att bli en god simmare istället för att lita på att en osynlig livbåt ska dyka upp när jag drunknar
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-06-20 21:11:10 följande:
    Vad menar du med det?
    Om jag får gissa så betyder det antagligen att skribenten i fråga hellre brinner i helvetet än spenderar evigheten med dig
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3