Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2011-06-21 10:47:55 följande:
    Jag ignorerar ingenting, men du citerade min text om evangelium, om vad Jesus ville att vi skulle föra vidare till andra människor om att han är vägen sanningen och livet.
    Varför du hoppar till ett citat om skapelseberättelsen är för mig ett mysterium.
    Jag vet inte exakt hur lång tid det tog för Gud att skapa allting, men kommer aldrig kunna bortse från faktumet att jorden, människorna, universum, allt är för fantastiskt skapat och brilliant uttänkt, att det för mig är en större omöjlighet att tro att allt kom från inget, än att allt har en skapare bakom sig.
    Tänk på människans DNA, hudens sätt att läka vid sår, hur barnen som nyfödda på något sätt memorerat tiden i livmodern, så de fattar attt man måste hålla andan ifall man doppar dom under vattenytan, att de övar på sugrörelser redan i livmodern. Hur vacker universum är osv.
    Alla sjukdomar, handikapp och dylikt, det kom inte från Gud, så du kan inte vifta med det och påstå hur korkad allsmäktige Guden är för att han låter dem människorna finnas på jorden o blablabla.
    Sen kan man diskutera detaljer om varje bibelcitat och göra stora rubriker om det hur mycket man vill.

Du anklagade JV för att ignorera valda delar av bibeln, därför undrar jag hur du ställer dig till tex skapelseberättelsen.

Skapades stjärnorna under "den fjärde dagen"? Och iså fall: hur förklarar du att det fortfarande skaps nya stjärnor?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-06-21 21:10:55 följande:
    Det stod aldrig att han slutade skapa stjärnor(Gud vår skapare): kan vara mycket möjligt att det menades med stjärmorna som vi ser, eller änglarna, som också kan kallas för stjärnor i bibeln, Lucifer kallades t ex för morgonstjärnan innan han vände ryggen åt Gud.
    Vet ej om man menade änglarna, de stjärnorna vi kan se eller både och.
    Änglar produceras det inte fler för tillfället, de förökar sig inte som vi människor gör, det skapades ett stort antal av dom innan människorna, och dom finns fortfarande kvar, en tredjedel är på Satans sida och 2 tredjedelar på Jesus, om jag minns rätt.

varför valde Gud att formulera sig så att han konsekvent misstolkas av en majoritet av sina anhängare?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-06-21 21:35:03 följande:
    Jag har inte alla svar på alla frågor. Men jag tror att öppnar man sitt hjärta för honom och hans vishet, så kan man via den helige anden få svar på djupa frågor, men under den tiden som Gud vill och vet är den bästa.
    Men man måste vara villig att bli vägledd av honom. Med den helige andens hjälp kan man få ny instinkt om saker och ting också, fungerar ungefär som en ficklampa i ett mörkt rum.
    Hursomhelst, så har jag inte just nu svaret på din fråga, men OM det är Guds vilja att det är min uppgift att vidarebefordra ett svar till dig, så hör jag absolut av mig då jag fått ett svar.
    Annars så kan det mycket väl ske genom att Jesus uppenbarar sig för dig någon kväll, jag vet inte än.Gud kan uppenbara sig på så många olika sätt.
    I så fall måste väl du hålla med mig om att det är mycket möjligt att din tolkning är felaktig!?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-06-21 22:15:33 följande:
    Inte de saker om bibeln som inte behöver ha fler än en tolkning utan där direkta:)
    Kan du ge ett exempel på en sådan passage i bibeln? (en som inte kan tolkas på fler sätt än ett)
  • Selfish Geene
    Agnostino skrev 2011-06-21 22:32:42 följande:
    *Gilla*
    Må Gud, den Helige Anda och lilla baby-Jesus beskydda oss och bevara oss från Star Trek-nördarGlad
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-06-22 07:42:50 följande:
    Vet du inte själv alla namnen på icke troende vetenskapsmän? jag är ingen expert på¨namn, men jag bara antar att de som inte trodde på Gud och talade att allting bara kom ur ett big bang, utan Guds medverkan, inte ville att folk skulle tro på Gud då de själva inte ville göra det.
    Fakta är fakta oavsett om vi gillar dom eller inte.
    Det Rundown poängterar är att om det finns fakta som bevisar att Gud inte finns (rent hypotetiskt alltså) så skulle du väl inte välja att bortse från dessa fakta?!

Eller skulle du?
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-06-22 16:32:27 följande:
    Alltså Rundown och alla andra icketroende, kan komma med en tusensidor lång bok med påstådd "bevis"att Gud inte finns, men det tar inte bort mina egna personliga, övernaturliga möten med Gud, som räcker mer än nog som bevis på hans existens, kärlek och nåd, i alla fall för mig, jag behöver inte mer bevis. Jag har fått all den bevis jag har letat efter. 
    Om jag Agnostino förvirrade dig, så vill jag bara avsluta med att säga, att jag absolut inte tror att änglar ÄR stjärnor, bara att i vissa delar av bibeln så symboliserar stjärnorna änglar,som jag skickade bevis på innan jag stack till jobbet och nära missade bussen:P
    Vilket KAN betyda att när det i skapelsehistorian står att gud skapade himlen och stjärnorna, att stjärnorna symboliserade änglarna, som också är skapade av Gud.

så även om du konfronterades med fakta som bevisar att Gud inte finns, så skulle du ändå inte ändra uppfattning?
    Gör inte det dig ganska trångsynt? 
  • Selfish Geene
    Användarnamn skrev 2011-06-22 17:32:54 följande:
    Var vinns dessa bevis på att Gud inte finns?
    som du säkert vet vid det här laget så är icke-existensen av vadsom helst omöjlig att bevisa, däremot brukar man vanligtvis presentera bevis för fenomenets existens innan man förväntar sig att andra ska ta ens påstående på allvar.
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2011-06-22 18:16:23 följande:
    För det första så finns det ingen sådan fakta, om det skulle finnas något sådant som skulle möjligtvis kunna kallas för fakta, så skulle det faktumet & faktan komma från en människa, med begränsad hjärnkapacitet, något jag inte litar på till 100% då jag är övertygad om att det finns något som är större än människan.
    Vad jag menar är att jag har mött Gud, ett starkt och gripande möte, tillräckligt starkt för att jag aldrig någonsin kommer kunna tvivla på hans existens eller kärlek igen, även om jag inte förstår allting precis just nu.
    Att helt plötlsligt vända om och gå till punkt noll och börja förneka guds existens,i mitt liv, vore som att få 70 kallduschar vid olika tillfällen och ändå förneka att det finns något vatten.
    Jag kallar mig gärna hellre för starkt troende, som inte längre tvivlar på Guds existens, om någon upplever mig som trångsynt så är det hans/hennes uppfattning. Jag är mycket väl medveten om varför vissa människor inte vill tro, och vilka saker kan leda till detta, men jag vet också att det inte finns några hopplösa fall. Alla människor kommer få chansen att möta Gud på ett personligt sätt, eller få möjligheter till detta, sen är det upp till var och en vad dom kommer göra när chansen kommer.
    håller du inte med om att den rationella inställningen för tex mig är att det förmodligen inte finns någon Gud!?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3