• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Agnostino
    SkåneP skrev 2011-04-27 16:37:38 följande:
    Den verklighetsförankrade.
  • Användarnamn
    SkåneP skrev 2011-04-27 16:37:38 följande:
    Den verklighetsförankrade.
    Det visar sig.
  • SkåneP
    Användarnamn skrev 2011-04-27 20:06:09 följande:
    Det visar sig.
    Har det redan gjort.
  • Användarnamn
    SkåneP skrev 2011-04-27 21:16:41 följande:
    Har det redan gjort.
    Inte än;

Uppenbarelseboken 11:18               
    ”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5

* Ordagrant ständigt

2 Petrus 3:7
    Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas”

• SkåneP
    Användarnamn skrev 2011-04-27 21:33:30 följande:
    Inte än;

Uppenbarelseboken 11:18               
    ”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5

* Ordagrant ständigt

2 Petrus 3:7
    ”Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas”

ooooh, jag vet, jag vet,

*räcker upp handen*

Det är från den där boken som säger man inte ska äta fikon, va?
    Och som säger att jorden skapades på en vecka?
    Och som säger att den kvinna som våldtas men inte ropar tillräckligt högt på hjälp ska stenas till döds?

Några djupare insikter om världens beskaffemhetär inte att vämta sig i den skrönan.
    Så "inte än" gäller nog mer dig en mig.
  • Rundown
    Användarnamn skrev 2011-04-27 10:29:12 följande:
    Vi visar i vårt liv vem man vill följa.
    Den som har uttalned om evigt liv i ett återupprättat paradis, fritt från lidende och dödö, elle följaer man världens oberoende och följer med i den kommande eviga döden.

Eller

Det svarar återigen inte på min fråga, skall jag tolka det som att du alltså inte kan utveckla vad du menade? Du kanske pångrar att du skrev som du gjorde nu när det går upp för dig vad det betyder? Det är helt ok, men då borde du vara vuxen att erkänna det med och gå vidare. Att bara låtsas som det regnar är ful debatt"teknik" och helt ärligt ganska fånigt då det antagligne är uppenbart för alal som läser tråden vad du håller med.

Så, kan du inte försöka diskutera som en vuxen lite så kanske vi båda lär oss något?
  • Toboas
    SkåneP skrev 2011-04-27 21:59:34 följande:
    Och som säger att den kvinna som våldtas men inte ropar tillräckligt högt på hjälp ska stenas till döds?
    Nu var du lite orättvis, en våldtagen kvinna ska bara stenas om hon inte skrek tillräckligt högt inne i staden, ute på landet så så kan hon ju har försökt larma men ingen hörde henne så där kan hon klara sig. Om våldtäktsmannen har otur så kanske de inte stenar honom utan tvingar honom att gifta sig med kvinnan istället! Stackarn...
  • Användarnamn
    Rundown skrev 2011-04-27 23:27:28 följande:
    Det svarar återigen inte på min fråga, skall jag tolka det som att du alltså inte kan utveckla vad du menade? Du kanske pångrar att du skrev som du gjorde nu när det går upp för dig vad det betyder? Det är helt ok, men då borde du vara vuxen att erkänna det med och gå vidare. Att bara låtsas som det regnar är ful debatt"teknik" och helt ärligt ganska fånigt då det antagligne är uppenbart för alal som läser tråden vad du håller med.

Så, kan du inte försöka diskutera som en vuxen lite så kanske vi båda lär oss något?
    En vuxen är rak på sak.

Vi har alla ett val att göra, bred eller smal väg.

Tror du alla som säger sig tro på Jesus är godkända, även om de inte gör det Jesus bevallar, t ex att ha kärlek inbördes och ändå tar del i det militära, vägrar att utföra Matt 28:18- 20 får att nämna 2 ting.

Matteus 7:21- 23

"21 Inte var och en som säger till mig: Herre, Herre, skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min Faders vilja, [Hans] som är i himlarna. 22 Många ska säga till mig på den dagen: Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn? 23 Och likväl ska jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som övar laglöshet."

1 Petrus 3:15                     2000

” Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp.”

• SkåneP
    Användarnamn skrev 2011-04-28 15:25:46 följande:
    En vuxen är rak på sak.

Vi har alla ett val att göra, bred eller smal väg.

Att prata i metaforer är inte att vara rak på sak.

• Användarnamn
    SkåneP skrev 2011-04-28 15:39:19 följande:
    Att prata i metaforer är inte att vara rak på sak.

Det var imgen metafor att Jesus inte godkänner en som är namnkristen uta det är kalla fakta.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3