• Analklådan

På Bio håller man käft!

Igår var jag på Bio, älskar att sitta där i mörkret, luta sig tillbaka speciellt när det är en bra film man lyckas se.
    Det är mysigt och rogivande, om det inte vore för alla nötter som får för sig att man kan sitta och tjata sönder filmerna med diverse saker.

Igår hade jag framför mig 3 herrar i 40 års åldern, som naturligtvis hade läst boken och skulle disskutera faktum att boken var mycket bättre och vad som skulle hända enligt boken i nästa scen.

Brevid mig satt 2 damer i samma ålder och dividerade om vart dom skulle äta efter bion, ena kärringen ville äta på Mc Donals medans den andra ville äta på Burgerking!

Varför går man på bio om man inte kan sitta och hålla käften? Är det inte bättre att hyra en dvd om man nu måste snacka sönder filmerna?
    Jag betalar för att se filmen och det är fan inte billigt, om jag betalar för att gå på bio vill jag höra vad f-n dom säger i filmen, inte lyssna på idioter som inte vet vart dom ska äta efter!
    Är det för mycket begärt? Och alla dessa mobiltelefoner som folk duktigt nog har på ljudlös men som folk ändå måste sitta och kolla på var 5e minut för att dom kanske fått ett sms... det lyser, och det stör.

Är det bara jag som anser att man går på bio för att SE en film och vara tyst?

• Svar på tråden På Bio håller man käft!
  • svalsta

instämmer :)

De värsta är nog fnittriga fjortistjejer som ska sitta och skratta sig igenom en hel film :)

• Stårschan

Nej, du är inte ensam! Självklart ska man vara tyst på bio. Och det är helt OK att be folk vara tysta om de stör.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • mooogn

Haha, en av anledningarna till att jag ytterst sällan går på bio! Men det stör mig på mest är att jävla idioter som prasslar med div. påsar under hela filmen! Lite allmänt folkvett skulle inte skada.

• mooogn
    mooogn skrev 2010-02-26 10:45:15 följande:
    Haha, en av anledningarna till att jag ytterst sällan går på bio! Men det stör mig på mest är att jävla idioter som prasslar med div. påsar under hela filmen! Lite allmänt folkvett skulle inte skada.
    Öhh... Verkar lida av temporär dyslexi idag. Ber om ursäkt för det snudd på obegripliga inlägget ovan {#lang_emotions_undecided}
  • Analklådan
    mooogn skrev 2010-02-26 10:45:15 följande:
    Absolut! Borde vara förbjudet med godispåsar....
  • Analklådan
    Stårschan skrev 2010-02-26 10:44:48 följande:
    Nej, du är inte ensam! Självklart ska man vara tyst på bio. Och det är helt OK att be folk vara tysta om de stör.
    Jag SA till dom, flera gånger. Men inte hjälpte det...
  • HelleGbg

håller med om detta jäävla hysteriska godisprassel..det ska grävas och grävas i denna stackars lilla påse efter snask för kroppen skriiiker efter goodis!!!!! Hatar prassel ljudet i bio mörkret!!! Käka efter för faaan! eller slitsa upp påsen innan filmen börjar för bövelen!!!

• Kimberlicious

Jag instämmer också. Folk får gärna reagera med utrop på filmen när det händer något roligt eller mördaren dyker upp från ingenstans. Men pratar gör man INTE!

Mitt godis brukar jag alltid ta med i en plastburk så prasslas det inte alls. :) Jag är så duktig jag... ;)

• Stårschan
    svalsta skrev 2010-02-26 10:44:45 följande:
    instämmer :) De värsta är nog fnittriga fjortistjejer som ska sitta och skratta sig igenom en hel film :)
    Jag tycker faktiskt att det är värre ju äldre idioterna är. Vuxna människor borde verkligen ha haft tid på sig att få in lite hyfs i kroppen. Jag har råkat ut för 60-70-åriga (ursäkta uttrycket) kärringar som suttit och skvallrat högljutt på klassiska konserter man betalat dyra pengar för att se och lyssna på. Tonåringar har jag på något sätt lite mer överseende med. De förstår ofta inte bättre.
    Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Grönögat

Ja vad fan ska man på bion för om man bara ska snacka!

Svar på tråden På Bio håller man käft!