På Bio håller man käft!
Igår var jag på Bio, älskar att sitta där i mörkret, luta sig tillbaka speciellt när det är en bra film man lyckas se.
Det är mysigt och rogivande, om det inte vore för alla nötter som får för sig att man kan sitta och tjata sönder filmerna med diverse saker.
Igår hade jag framför mig 3 herrar i 40 års åldern, som naturligtvis hade läst boken och skulle disskutera faktum att boken var mycket bättre och vad som skulle hända enligt boken i nästa scen.
Brevid mig satt 2 damer i samma ålder och dividerade om vart dom skulle äta efter bion, ena kärringen ville äta på Mc Donals medans den andra ville äta på Burgerking!
Varför går man på bio om man inte kan sitta och hålla käften? Är det inte bättre att hyra en dvd om man nu måste snacka sönder filmerna?
Jag betalar för att se filmen och det är fan inte billigt, om jag betalar för att gå på bio vill jag höra vad f-n dom säger i filmen, inte lyssna på idioter som inte vet vart dom ska äta efter!
Är det för mycket begärt? Och alla dessa mobiltelefoner som folk duktigt nog har på ljudlös men som folk ändå måste sitta och kolla på var 5e minut för att dom kanske fått ett sms... det lyser, och det stör.
Är det bara jag som anser att man går på bio för att SE en film och vara tyst?