• Analklådan

På Bio håller man käft!

Igår var jag på Bio, älskar att sitta där i mörkret, luta sig tillbaka speciellt när det är en bra film man lyckas se.
    Det är mysigt och rogivande, om det inte vore för alla nötter som får för sig att man kan sitta och tjata sönder filmerna med diverse saker.

Igår hade jag framför mig 3 herrar i 40 års åldern, som naturligtvis hade läst boken och skulle disskutera faktum att boken var mycket bättre och vad som skulle hända enligt boken i nästa scen.

Brevid mig satt 2 damer i samma ålder och dividerade om vart dom skulle äta efter bion, ena kärringen ville äta på Mc Donals medans den andra ville äta på Burgerking!

Varför går man på bio om man inte kan sitta och hålla käften? Är det inte bättre att hyra en dvd om man nu måste snacka sönder filmerna?
    Jag betalar för att se filmen och det är fan inte billigt, om jag betalar för att gå på bio vill jag höra vad f-n dom säger i filmen, inte lyssna på idioter som inte vet vart dom ska äta efter!
    Är det för mycket begärt? Och alla dessa mobiltelefoner som folk duktigt nog har på ljudlös men som folk ändå måste sitta och kolla på var 5e minut för att dom kanske fått ett sms... det lyser, och det stör.

Är det bara jag som anser att man går på bio för att SE en film och vara tyst?

• Svar på tråden På Bio håller man käft!
  • Laire
    nummerfem skrev 2010-02-26 13:34:56 följande:
    Det förstörde hela Harry Potter och halvblodsprinsen för mig. Stanna hemma med ungarna om de är för små för att läsa.
    Lika illa är stora barn som tar med föräldrarna på sådana filmer, Harry Potter och fången från Azakaban förstördes av ett par föräldrar som varken sett bok eller film utan skulle ha allt förklarat! Högt (annars brusade filmen så de inte hörde)!. Fast värst var nog att gubben skulle bjuda sin fru på popcorn, de hade tre barn emellan sig och ropar till varandra!

Jag är för feg för att kasta popcorn och de satt inte inom "knacka på axeln och be dem hålla käften"-avstånd, annars så...

Fast värst är nog en själv som stör sig en massa, så sitter man och tänker "nästa gång säger jag till dem" hela filmen och tillslut är den slut och man har missat halva
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Mjufs
    Fru Hennerdal skrev 2010-02-26 11:53:57 följande:
    Ja eller de nötter till föräldrar som går med sina alldeles för små barn på filmer med endast engelsk text (ofta inte ens barnvänliga).Varför får man för sig att det är OK att förstöra upplevelsen för andra biobesökare bara för att ungen inte kan läsa texten på egen hand?! Vänta tills DVDn kommer om ni inte kan hitta en dubbad version.
    Precis, sen sitter ungen och frågar saker var femte minut för att filmen är för svår att fatta. "Pappa vem är det? Vad gör han? Varför gör han så? Vad sa han?" Aaaaahhhh!!! HYR DVD OM NI MÅSTE TA MED UNGEN O PRAAAAAATA OCH FÖRSTÖRA!!!
  • Mjufs
    Kya skrev 2010-02-26 21:49:51 följande:
    jag är en av de där som kollar telefonen var tjugonde minut. Men det började jag med sen vi fick barn. jag vill helt enkelt hålla koll så inget har hänt. barnvakten skickar ett sms om något har hänt, tex sjukhusbesök. så jupp, ni får stå ut med det.
    Är väl ok så länge du har på ljudlös...annars; *SMOCK*
  • nummerfem
    Laire skrev 2010-02-26 22:59:24 följande:
    Lika illa är stora barn som tar med föräldrarna på sådana filmer, Harry Potter och fången från Azakaban förstördes av ett par föräldrar som varken sett bok eller film utan skulle ha allt förklarat! Högt (annars brusade filmen så de inte hörde)!. Fast värst var nog att gubben skulle bjuda sin fru på popcorn, de hade tre barn emellan sig och ropar till varandra! Jag är för feg för att kasta popcorn och de satt inte inom "knacka på axeln och be dem hålla käften"-avstånd, annars så... Fast värst är nog en själv som stör sig en massa, så sitter man och tänker "nästa gång säger jag till dem" hela filmen och tillslut är den slut och man har missat halva
    Ååååh!! Jag kan bli så trött på sånt. Film kan vara fascinerande även om man inte fattar bakgrunden. Kolla på små barn, de är helt inne i det, trots att de fattar typ hälften.

Harry Potter borde man dessutom inte få förstöra. *morr*
    crede quod habes, et habes
  • Laire
    nummerfem skrev 2010-02-26 23:41:11 följande:
    Ååååh!! Jag kan bli så trött på sånt. Film kan vara fascinerande även om man inte fattar bakgrunden. Kolla på små barn, de är helt inne i det, trots att de fattar typ hälften. Harry Potter borde man dessutom inte få förstöra. *morr*
    Ja den tystaste filmvisningen jag varit på var Madagascar (på svenska) där alla var 3-6 år ungefär. Alla satt som ljus när filmen börjat och enbart en enda kommentar hördes (ett barn som skrek på lejonet att "så där får du inte göra" när han ville äta upp zebran) - under hela filmen.
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Platano

Tycker så synd om småbarn som blir medtagna till vissa filmer. Har ett flertal gånger sett föräldrar som tar med småbarn till obehagliga filmer tex rysare. Liksom vad får barnet ut av det? Det värsta var när ett barn började gråta för det blev rädd och då skriker pappan "håll käften" till det. Stackars barn!

• Platano
    Laire skrev 2010-02-26 23:52:50 följande:
    Ja den tystaste filmvisningen jag varit på var Madagascar (på svenska) där alla var 3-6 år ungefär. Alla satt som ljus när filmen börjat och enbart en enda kommentar hördes (ett barn som skrek på lejonet att "så där får du inte göra" när han ville äta upp zebran) - under hela filmen.
    Hihi såg Ice age 3 och alla barn satt också som små ljus. Bara en scen, när den lilla mammutbebisen föddes så hördes det en liten röst"mamma, var fick hon den bebisen ifrån?" Så gulligt
  • MaNiMi

Jag väljer att undvika bio då jag själv dels får panik av att sitta stilla så länge och dels för andras skull för att jag blir ett störningsmoment i såna lägen..
    lite synd samtidigt för vissa filmer gör sig ju bäst just på bio..men tills jag lär mig behärska mig själv så håller jag mig undan så mig behöver ingen störas av iaf:)

• Analklådan
    Novemberstjärnan skrev 2010-02-26 21:49:34 följande:
    Var filmen bra? Låt mig gissa, det var shutter island du såg?!
    Filmen var sådär, såg Snabba Cash. Kanske hade varit bättre om jag hört allt dom sa och inte bara vissa scener
  • nattwi

jag såg avatar för ett par veckor sen. Det satt en familj snett bakom oss med tre söner som kanske var i 11 årsåldern eller något(kanske kompisar).
    Men varenda gång de slogs på filmen eller om nåt hände så hörde man : Wow,  tjoho, shit, blablabla  HELA filmen. Och sedan stör jag mig på de som kommer in mitt i filmen och skall leta efter en plats, de som går på toa hela tiden och de som sitter på ens plats då man kommer in i salongen.  Människor är ju dumma i huvudet. Är det slutsålt med biljetter så sätter man väl sig inte på någon annans plats eller lägger jackan där. Blåsta i huvudet.

Svar på tråden På Bio håller man käft!