• Analklådan

På Bio håller man käft!

Igår var jag på Bio, älskar att sitta där i mörkret, luta sig tillbaka speciellt när det är en bra film man lyckas se.
    Det är mysigt och rogivande, om det inte vore för alla nötter som får för sig att man kan sitta och tjata sönder filmerna med diverse saker.

Igår hade jag framför mig 3 herrar i 40 års åldern, som naturligtvis hade läst boken och skulle disskutera faktum att boken var mycket bättre och vad som skulle hända enligt boken i nästa scen.

Brevid mig satt 2 damer i samma ålder och dividerade om vart dom skulle äta efter bion, ena kärringen ville äta på Mc Donals medans den andra ville äta på Burgerking!

Varför går man på bio om man inte kan sitta och hålla käften? Är det inte bättre att hyra en dvd om man nu måste snacka sönder filmerna?
    Jag betalar för att se filmen och det är fan inte billigt, om jag betalar för att gå på bio vill jag höra vad f-n dom säger i filmen, inte lyssna på idioter som inte vet vart dom ska äta efter!
    Är det för mycket begärt? Och alla dessa mobiltelefoner som folk duktigt nog har på ljudlös men som folk ändå måste sitta och kolla på var 5e minut för att dom kanske fått ett sms... det lyser, och det stör.

Är det bara jag som anser att man går på bio för att SE en film och vara tyst?

• Svar på tråden På Bio håller man käft!
  • Mamma till V och E

Ja eller de nötter till föräldrar som går med sina alldeles för små barn på filmer med endast engelsk text (ofta inte ens barnvänliga).

Varför får man för sig att det är OK att förstöra upplevelsen för andra biobesökare bara för att ungen inte kan läsa texten på egen hand?! Vänta tills DVDn kommer om ni inte kan hitta en dubbad version.

• Mamma till V och E

Appropå godisprasslande är jag en sådan som snällt äter upp godiset under reklamen för att sedan kunna luta mig tillbaka och njuta av filmen ;)

• lokisse

om det inte är reaktioner pa filmen da tycker jag att det hör till känslan.
    100 pers som andas ut när hjälten klarat biffen eller hoppar med ett oh när hjältinan blir skrämd i duchen och sa vidare

Difficile est saturam non scribere
  • nummerfem
    Fru Hennerdal skrev 2010-02-26 11:53:57 följande:
    Ja eller de nötter till föräldrar som går med sina alldeles för små barn på filmer med endast engelsk text (ofta inte ens barnvänliga).Varför får man för sig att det är OK att förstöra upplevelsen för andra biobesökare bara för att ungen inte kan läsa texten på egen hand?! Vänta tills DVDn kommer om ni inte kan hitta en dubbad version.
    Det förstörde hela Harry Potter och halvblodsprinsen för mig. Stanna hemma med ungarna om de är för små för att läsa.
    crede quod habes, et habes
  • Analklådan

Håller med om det där med barn på bio.
    Därför går jag inte med min 4 åring... hon har inte vett att vara tyst och får därför se film hemma. Man kan göra det lika mysigt här som på bio.
    Däremot får 7 åringen mer än gärna gå som är så uppe i filmen på bio att hon inte ens klarar äta popcorn

• Tant Green
    Analklådan skrev 2010-02-26 13:45:41 följande:
    Håller med om det där med barn på bio.Därför går jag inte med min 4 åring... hon har inte vett att vara tyst och får därför se film hemma. Man kan göra det lika mysigt här som på bio.Däremot får 7 åringen mer än gärna gå som är så uppe i filmen på bio att hon inte ens klarar äta popcorn
    Jag tänkte annars skriva att jag nu för tiden bara går på bio med dottern (4 år) för på barnfilmer brukar det vara rätt lugnt, ungarna är ju så inne i filmen att de inte har tid att prata, det är mycket värre med vuxna!
  • Novemberstjärnan

Var filmen bra? Låt mig gissa, det var shutter island du såg?!

• Kya

jag är en av de där som kollar telefonen var tjugonde minut. Men det började jag med sen vi fick barn. jag vill helt enkelt hålla koll så inget har hänt. barnvakten skickar ett sms om något har hänt, tex sjukhusbesök. så jupp, ni får stå ut med det.

Stolt 2-barnsmamma till Filip född 27 okt-08 och lillan född 12 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Lilla JJ

Håller helt med om att det ska vara tyst i biosalongen. Jag kan acceptera om man går på en barnfilm med svenskt tal att någon liten pratar. Men vuxna människor borde ha mer vett. Och dessutom som innan sagts så borde det vara förbjudet att ta med barn som inte kan läsa på en textad film. Vad får ungen ut av dt liksom?

Något som jag störde mig på idag när jag var på bio. 4 pers som satt i mitten av våran rad kom först när filmen hade gått i 15 minuter. Sjävl hade jag inte ens kunna med att gå in och sätta mig mitt i filmen. Sen så satte den som satt framför mig på sin mobil så att det sken upp hala salongen. Finns det inget hänsynstagande till att man inte är ensam om att betala 85 spänn för att se filmen.

• Koloraturell
    svalsta skrev 2010-02-26 10:44:45 följande:
    instämmer :) De värsta är nog fnittriga fjortistjejer som ska sitta och skratta sig igenom en hel film :)

åh, fjortisar som lyckas vända allting till att anspela på sex och ska basunera ut det högt i salongen är sjukt störande! Dom är alltid skrämmande inskränkda och taskigt allmänbildande men fattar aldrig att de gör bort sig.

Scen: En kille kommer in i ett kök och plockar ut mjölken ur kylskåpet. Detta blir till "Hihihi, mjölke, sperma! Hihihi! Han ska låta det vita rinna i halsen! Hihihih"

Scen 2: Ett par åker i en bil och parkerar vid vägkanten. Detta blir till "Hihihihi! Nu ska dom knulla! Hihihi!" Och då kan de sitta och prata om typ brödrostar.

Svar på tråden På Bio håller man käft!