• gumtree

Shopoholics reor på nätet part 13 !

ÖNadja skrev 2010-03-12 18:53:52 följande:
    Blev lite nyfiken...  Hur menar du?
    Blir också nyfiken.

Såhär anser jag att butikerna ska göra om jag handlar saker för följande priser:

400 kr
    300 kr
    300 kr (gratis)
    250 kr
    100 kr
    50 kr (gratis)

Totalt alltså 350 kr i rabatt.

Eller menar ni att de får för sig att göra såhär istället:

400 kr
    300 kr
    300 kr
    250 kr
    100 kr (gratis)
    50 kr (gratis)

Vilket totalt bara blir 150 kr i rabatt.

??
  • gumtree
    Mamman till två skrev 2010-03-12 19:08:52 följande:
    Skittrist men många butiker gör som alternativet med 150:- i rabatt.. ofta lönar det sig att lägga separata ordrar om man vill ha mer än 3 plagg. Freshmilk.se gör bl.a. även på detta sätt
    Fasen va surt - det tycker jag är riktigt sunket faktiskt! Jag ser nätet som en butik, och där tycker jag samma regler ska gälla som i vanliga butiker, alltså att man gör enligt alternativet som ger 350 kr. Man behöver ju inte direkt betala två gånger för att få det så, iaf inte de gånger jag handlat.

Dåligt som sagt att de fifflar så man får minst möjliga rabatt. Då förstår jag att det lönar sig med två separata ordrar.

Tycker bara det inte känns så lönsamt för nätbutiken. Många väljer ju förstås att hoppa över fler saker och beställer tre. Alternativt gör två ordrar som då ska packas och skickas separar. Och kanske faktureras. Det innebär ju tid och pengar för nätbutiken.

Fast om de tjänar en hacka på "fraktkostnaden" så kanske det jämnar ut sig. Men har svårt att tro det eftersom jag tror fler kunder hade handlat mer istället...
  • gumtree
    Pokergirl skrev 2010-03-16 13:32:48 följande:
    Multirandiga strumpbyxor i strl 74, 80, är det endast villervalla som har el kan man hitta ngn annanstans? Behöver inte vara rea.
    Polarn O Pyret?
  • gumtree

Allt var på rean på Pomp, men det var så sega med att sänka varorna. Jag väntade i flera minuter, men eftersom inget mer sänktes la jag en order. Sen 10 minuter senare ser jag att resten är sänkt. Då blev det en order till.

Jag ska faktiskt ringa dem och prata med dem om att lägga ihop mina ordrar, för när jag satt och väntade hann flera saker försvinna ur varukorgen, därav att det blev bråttom att lägga första ordern - surt!

Hur som helst blev det kläder för ca 1200 kr ...

• gumtree

Jag har f.ö. handlat där tidigare och kvaliteten är bra. Iaf på den långärmade t-shirten och den tunikan jag köpte. Handlade även ett par jeans som faktiskt inte var helt ok, de hade råkat sy fast resåren man justerar i midjan med ena sömmen. Men det fixade jag lätt själv, sprättade bara upp sömmen och sydde om den.

Jeansen är dock lite stora ännu, så vet inte hur färgen håller sig.

• gumtree

De kan inte lägga ihop ordrarna. Men man kan redigera och radera ordrar (iaf ett tag). Detta på Mina sidor.

Eftersom de hade (nästan) allt kvar som jag hade på min första order så raderade jag helt enkelt den och gick sen in på order 2 och la på samma saker. Så i mitt fall ordnade det sig. (Den sak de saknade kunde jag beställa i en annan färg vilket var ok för min del).

Det ordnade sig t.o.m. till det bättre eftersom en av de saker jag ville ha inte fanns i rätt storlek i morse. Men nu fanns den - så det blev en sån också

• gumtree
    Eddiebaby skrev 2010-06-03 15:21:57 följande:
    Vad sur jag blir nu när Pomp sänkte mer under dagen!!! Fick bråttom att lägga en order strax efter 10 för sen skulle jag iväg och det var då en hel del jag lät bli att ta för att det inte var sänkt....men nu är det det?! Dåligt tycker jag!
    Men gå in och kolla om sakerna finns kvar - och välj sedan att redigera ordern genom att lägga till de nya sakerna (finns under Mina sidor).
  • gumtree
    Eddiebaby skrev 2010-06-03 15:29:06 följande:
    Tyvärr var det inte så enkelt!
    Synd! Jag håller med om att det var dåligt att det tog sån tid att sänka priserna. Som sagt så hann en del saker försvinna ur min varukorg när jag väntade

Men på det stora hela är jag helnöjd - och tack till er i denna tråd för tipset!! Jag hade funderat på en order till PompDeLux, och nu blev det ju perfekt med 50% rea
  • gumtree
    emmelina skrev 2010-06-03 15:44:47 följande:
    Har det funkat för er att betala med kort på pomp de lux? Inga av mina visa kort fungerar, det finns täckning på båda. Irriterande.. Kan ju inte beställa nu..
    För mig funkade det också utan problem
  • gumtree

Verkar som jag kanske haft tur med PompDeLux eftersom de dragit precis rätt summa som jag hade på ordern *håller tummarna*.

Min order skickades i måndags och kom fram till mitt utlämningsställe igår (spårar paketet på posten.se). Så idag borde avin ligga i brevlådan

Svar på tråden Shopoholics reor på nätet part 13 !