• gumtree

Shopoholics reor på nätet part 13 !

Blev en beställning på Minpludevutt också, synd bara att så mycket var slut. Blev en Kik kid klänning (face i grönt) och 3/4 haremsbyxorna också de i grönt.

• gumtree
    Lille Skutt 80 skrev 2010-11-14 16:24:59 följande:
    Det fungerar utan kvitto alltså? Då ska jag nog ta en sväng till Lindex imorgon. Haha, så typiskt när man väl hittar något man gillar utöver allt danskt som hänger i garderoben..
    Ja, byt den till nån annan tröja. Eller kanske få tillgodokvitto?
  • gumtree
    SAJ skrev 2010-11-16 14:17:36 följande:
    Någon som fått ordern från Minpluddevutt i posten idag?
    Jag har fått ett sms om att jag har ett paket från DHL att hämta ut - hoppas det är ordern från Minpluddevutt!

Fast skulle förstås bli glad om det var ordern från Barnbubblan också
  • gumtree

Tack för tipset om Lindex. Handlade för ynka 153 kr, men fick en BH, två par leggings till mig samt en t-shirt till dottern

• gumtree

Fråga till er med didrikssonsoveraller där mudden på ärmen sitter "inuti" - vilka vantar har ni?

Vi har svårt att hitta vantar som passar bra till overallen. Mudden är för trång, så vi kan inte ta på vantarna först. Sen är ytterskalet eller hur man ska säga så bulkigt, att vantarna inte får plats över overallen. Här är bild på overallen, mudden är alltså innanför ärmslutet: http://www.wildbabies.se/popup_image.php?pID=572

Idealt skulle man ju vilja ha vantarna utanpå mudden men innanför ytterskalet (förstår någon? ), men det är för pilligt/svårt att få till. Så kanske skulle behöva vantar med brett skaft som kan sitta utanpå? (Men som man kan spänna om handleden så de inte åker av...)

• gumtree
    junibarn76 skrev 2010-11-22 12:50:33 följande:
    Vi har didriksson vantar över. Såna som man trär ovanpå ärmen. Förra året hade vi vantar med mudd och det var helt galet trångt att få igenom ärmmudden så det struntade vi i den här gången. Biggles Mittens heter vanten från didriksson som jag tycker funkar bra. Den har resår runt handleden så den sitter kvar på handen väldigt bra.
    Ska kolla på dem - tack för tipset!
  • gumtree

Hmm, kollade nu på Biggles mittens och de ser bra ut. Men saken är att vi har didrikssons galonvantar och de är för trånga för att få på utanpå. Är biggles mittens i samma bredd upptill så är det ju inte så bra...

(Det går att få på dem men det är grymt svårt och dottern blir så frustrerad eftersom det tar lång tid och man får ta i liksom...)

• gumtree

Angående Ellos så var det synd att det inte fanns i princip någonting för mindre barn

Såg även att vantarna Biggles Mittens har dragkedja på sidan, det har ju inte Pile-vantarna förstås. Dragkedjan måste ju underlätta massor. Frågan är bara om den går tillräckligt långt ner.

Vi har Hestras BabyZip till dottern på dagis, och de funkar bra till PoP-overallen, men som sagt funkar de inte bra till Didrikssonsoverallen som har annan typ av ärmslut. Det som är bra med de vantarna är att de är lätta att ta på för dragkedjan går så långt ner på handen liksom. Ska kolla om Hestra kanske har nån variant med längre skaft men fortfarande dragkedja som går långt ner.

Såg förrresten att Småvi har 30% på alla Småfolks-äppeltryck Och sen har delar av den nya kollektionen kommit in! (inte min butik, har inga kopplingar dit heller )

• gumtree
    junibarn76 skrev 2010-11-22 17:12:52 följande:
    Såg nu att de finns både med och utan dragkedja. De utan heter bara Biggles Mittens. de med dragkedja heter Biggles Zip Mittens
    Aha

Ska se om vi kan prova dem i nån affär i närheten.
  • gumtree
    ÖNadja skrev 2010-11-22 12:37:19 följande:
    ja har inte didriksson, men rasavils vantar är stora och bör gå att få över.
    Hestra har jätte fina korta vantar som också kan va ett alternativ?
    Ska kolla på dessa också - tack för tipset
Svar på tråden Shopoholics reor på nätet part 13 !