Inlägg från: madicken78 |Visa alla inlägg
  • madicken78

    Vi som har BIM i slutet av mars-kom in i värmen!

    {#lang_emotions_nalle} BIM:

    26/3 Maggie08, 3:e försöket
    27/3 Tussiluss 2:e försöket
    28/3 ÄlskarNova, 3:e försöket
    29/3 majjagräddnos
    30/3 Madicken78 1:a försöket, andra barnet.
    toftefebruari
    Tisseltassel 2:försöket
    Haligh, 5:e försöket, första barnet
  • madicken78

    Här hänger jag gärna på!
    Vet inte riktigt när jag har ÄL så ev får jag justera datumet lite när jag testat positivt på äl stickor!

  • madicken78
    ÄlskarMina skrev 2010-03-04 08:12:07 följande:
    I förrgår försvann äntligen mensen och jag gick "back to normal"..känner mig så äcklig när jag har mens! Det är kladdigt och det kliar när man har binda. Usch! Vill inte ha ngn mer mens nu på mååånga månader! Har inte haft mens på många år då jag haft hormonspiral. Skönt! I helgen har älskling och jag våran årsdag och det ska vi väl fira på ngt sätt. Förslag?Välkommen Madicken78!
    Håller helt med om mensen, jag hatar att ha mens, bindor som läcker,kliar och känns allmänt äckligt med blodet! Min mens är också slut nu så nu lägger vi oss i startgroparna inför ÄL, nu ska det ta sig tycker jag!!
  • madicken78

    Nu har vi också sexat! Fick positivt igår på äl-testet men hann inte ha sex då men nu är det "fixat" Bara att hoppas att det inte var försent idag!

  • madicken78
    ÄlskarMina skrev 2010-03-14 17:21:51 följande:
    nä, det är ju inte försent. Säkert är det idag själva ägget släpper för dig!
    Funderar mest på att jag ju fick en testlinje som var betydligt starkare än kontrollinjen i förrgår kl 06.
    Kl 10 i förrgår var bägge strecken lika starka och likdant var det kl 14. (jag hade massa äl test liggandes därför "missbrukade" jag lite denna gång!
    Svårt att veta hur fort LH sjunker efter det att ägget väl har släppt..Kanske visar stickorna positivt ett bra tag efter att ägget släppt och då kan vi ju haft sex nästan 2 dygn efter att ägget väl lossnat..åhh vad jag ska överanalysera allt!!
  • madicken78
    ÄlskarMina skrev 2010-03-15 10:01:03 följande:
    men man får nog tänka som så att spermierna kan överleva i upp till 5dygn och ägget i 24h så chansen att ni prickat in det är ju stor. Sen är det bara att hålla tummarna att det var ett kvalitetsägg och att det vill fästa. Mkt som ska stämma in här. Som oss, jag vet att vi har prickat ÄL nu 2ggr men ändå inget plus ändå. Nu hoppas vi på ett tredje gången gillt!
    Ja vi får hålla alla tummar vi kan och hoppas på det bästa helt enkelt! Det är ju precis som du säger mycket som ska stämma förutom att man har sex vid rätt tillfälle liksom!
  • madicken78

    När tänker ni andra testa? Jag kommer nog testa på BIM-5 eftersom det var då jag plussade med dottern! Har så svårt att låta bli de där testerna!

  • madicken78
    Tisseltassel skrev 2010-03-17 13:25:29 följande:
    Hjälp..Den 11/3 och 12/3 hade jag fullt utslag på mina ÄL-tester.. Sträcket blev betydligt svagare den 13/3 då jag enligt FL skulle ha ÄL så det verkade ju logiskt.. Men idag 17/3 har jag fått massa flytningar så jag tog ett ÄL-test som var hur starkt som helst..Hur ska jag tolka detta?Kan tillägga att jag slutade med mina mini-piller den 21/1 och hade första mensen 27/2 så cykeln kan ju vara oregelbunden men vad ska detta betyda? Har jag ÄL två gånger den här månaden? Eller?
    Då tror jag att din kropp har försökt släppa ägget den 12/3 men inte lyckats (Äl-testen visar bara att du har lh hormon i kroppen vilket normalt sett ska efterföljas av äggsläpp.) Tror att nu är din kropp redo att verkligen släppa det där ägget och gör därför ett nytt försök!
  • madicken78
    Ändrar min BIM då ÄL kom tidigare än väntat!
    BIM
    16/3 calabazita, 3:e försöket, 2a barnet
    25/3 Lakritsnapp, 4:e försöket, 3:e barnet
    26/3 Maggie08, 3:e försöket
    26/3 LiJo, 6:e försöket, tredje barnet
    27/3 Tussiluss 2:e försöket
    27/3 Dramaqueen84, 1:a försöket, 1:a barnet
    28/3 ÄlskarNova, 3:e försöket
    28/3 Madicken78, 1.a försöket, 2:a barnet.
    29/3 majjagräddnos
    29/3 Tuvan1, 3:e försöket, tredje barnet.

    toftefebruari
    Tisseltassel 2:försöket
    Haligh, 5:e försöket, första barnet
  • madicken78
    gudrunberit skrev 2010-03-19 10:40:58 följande:
    Jag har nu fått blodblandade flytningar...BIM är först på måndag....Jättemärkligt att mensen börjar så tidigt, har aldrig gjort det förut. Har inte heller haft mensvärk, utan kom nu helt utan förvarning när jag var på toa....SKIT.
    Nidblödning kanske? Det får vi hoppas på!
  • madicken78

    Nu kan jag inte låta bli de där testen längre, imorgonbitti tar jag ett! Har BIM på lördag tror jag och när jag var gravid sist fick jag plus på BIM-5 så helt omöjligt är det ju inte att det kan visa något pyttetunt streck om det nu skulle blivit något.
    Är det helt negativt får jag ha is i magen och vänta några dagar till med nästa test helt enkelt.
    Har lite symptom, bubblar och molvärker långt ner i magen och sticker till i brösten ibland. Men det kan ju helt enkelt bero på att mensen förbereder sig också...

  • madicken78
    ÄlskarMina skrev 2010-03-21 20:27:47 följande:
    Jin: Tack för tummarna! Tola: Du håller hoppet uppe! Madicken78: Jag ska hålla tummarna för dig imorgon bitti då!
    Tack så mycket!
  • madicken78

    ÄlskarNova: Inget plus idag, inte ens ett litet svagt ett! Men men, är ju gott om tid kvar till BIM så det kan ju vara alldeles för tidigt att se något än om det nu blev nåt ens! Ska testa på torsdag eller fredag nästa gång tror jag!

  • madicken78

    Jättestort grattis till alla er som plussat!! Stort lycka till!

    Jag ska testa på fredag tror jag men jag har inget större hopp, de symptom som jag tyckte jag kände för ett tag sen var nog bara efterdyningar efter ÄL för nu är allt som bortblåst!

  • madicken78

    Inte det minsta lilla plus på mitt test imorse så nu känns det ganska kört! Har BIM imorgon eller på söndag antar jag! Vi hoppar nog över försöken i april, vill helst inte ha en liten sent i december..

  • madicken78

    ÄlskarNova: Stort grattis!! Vad kul!!

    Väntar på mensen men den kommer säkert imorgon, testade negativt igår morse så hoppet är ute nu tror jag!

  • madicken78
    Mensen kom idag så jag plockar bort mig.. (får inte bort understrykning på texten)

    BIM
    19/3 Nukannerjagmigvuxen (7:e försöket, 2:a barnet)
    25/3 Lakritsnapp (4:e försöket, 3:e barnet)
    26/3 LiJo (6:e försöket, 3:e barnet)
    27/3 Tuvan1 (3:e försöket, 3:e barnet)
    28/3 Madicken78 (1:a försöket, 2:a barnet)
    29/3 majjagräddnos & Wildstrawberry
    30/3 toftefebruari
    30/3 Haligh (5:e försöket, 1:a barnet)
    31/3 Kolbodatjej (2:a försöket efter MF)
    1/4 Tisseltassel (2:a försöket, 1:a barnet)
    3/4 2 barns mamma84 (2:a försöket efter MF)


    GRAVID


      Dramaqueen84 (1:a försöket, 1:a barnet)
      Blomsterblad
      Cam82
      ÄlskarNova

    BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG

      calabazita (3:e försöket, 2:a barnet)
      Tola
      Maggie08 (3:e försöket)
      Todiloo
      Jin
      Madicken78
Svar på tråden Vi som har BIM i slutet av mars-kom in i värmen!