Är jag löjlig som blir ledsen för att inte få bli fadder?
Hej,
det är knappt att jag vill skriva detta för jag känner mig verkligen egoistisk och löjlig.
Men jag kan inte låta bli att ta illa upp för att jag inte blev tillfrågad om att vara fadder till våra nära vänners barn.
Jag och min man har några nära vänner sedan många år. De har nu fått sitt första barn som ska döpas om några veckor. De frågade bara honom om han vill vara fadder - trots att jag är lika god vän med dem som han är. Det var till och med jag som först lärde känna dem.
Jag vet att alla har rätt att välja den fadder de vill, men ändå känner jag ett litet stygn i hjärtat över att inte ha blivit tillfrågad. Vi kunde ju ha varit faddrar tillsammans. Jag vet ju hur det kommer att bli - min man har aldrig kommit ihåg en födelsedag eller annan högtidsdag i hela sitt liv. Det är jag som skickar kort och köper presenter till alla hans släktingar, syskonbarn och hans andra fadderbarn. Och det kommer inte att bli någon skillnad den här gången - jag får göra "jobbet" och han får förmånerna.
Ska jag ta upp det med dem trots att det är egoistiskt av mig och kanske gör att de känner sig obekväma?