• mrsSoffi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Nu fortsätter vi tjattra i nästa tråd....

• Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5
  • mrsSoffi
    mrsSoffi skrev 2010-03-09 16:03:43 följande:
    Vi brukar ge Filip välling runt halv 8. Så antingen före eller efter vällingen byter vi om till nattblöja och pyjamas. Sedan i sängen och på med sängmobilen. Sjunger lite för honom och buffar lite stjärt, så sover han på max 10 minuter. Sover numera hela nätter fram till 7 halv 8 Detta trodde jag inte var möjligt för 2 månader sen då han vaknade 3-4 ggr per natt. Sen sluta jag amma och allt vände över en natt. HELT underbart!!
    Glömde att vi borstar ju tänderna efter vällingen också.
  • michia
    Catasita81 skrev 2010-03-10 09:17:55 följande:
    Jag menar bara om han sover bättre/längre om han ligger från början.. ;)
    Nja, det undrar jag... Men, vad vet jag?
  • Catasita81
    michia skrev 2010-03-10 09:33:33 följande:
    Nja, det undrar jag... Men, vad vet jag?
    Bara så trött på att han ska upp så tidigt, och sen vill han ju vila igen vid 9, ibland halv 9... {#lang_emotions_undecided}
  • MikaelaEriksson

tror ja håller på att bli tokig eller nåt :P Miliam sover ALLTID förmiddag. la han vid 9, som de brukar vara (han vaknar 6 på morgonen) då var han jätte trött, han skrek som en stucken gris, gick inte att få han att somna, fick lov att gå ut ogå, han fortsatte skrika, tillslut gav han upp o somnade, gick en stund extra, sen gick vi in, han stog i hallen. efter 20 minuter vaknar han, och är jätte ledsen.
    det var ju bara att ta upp honom, höll på att steka pankakor.
    då var kl 10. o han skulle självklart ha, han blev helt tokig. de var ju bara att ge han. så de blev en himla tidig lunch, hahah!
    hoppas han somnar i eftermiddag.
    jag blirså stressad när han intesover för ja städar alltid o lagar mat när han sover, nu ser de ut som ett bombat skithus härhemma. massor med disk. suck:( haha

• michia
    MikaelaEriksson skrev 2010-03-10 11:05:14 följande:
    tror ja håller på att bli tokig eller nåt :P Miliam sover ALLTID förmiddag. la han vid 9, som de brukar vara (han vaknar 6 på morgonen) då var han jätte trött, han skrek som en stucken gris, gick inte att få han att somna, fick lov att gå ut ogå, han fortsatte skrika, tillslut gav han upp o somnade, gick en stund extra, sen gick vi in, han stog i hallen. efter 20 minuter vaknar han, och är jätte ledsen.det var ju bara att ta upp honom, höll på att steka pankakor.då var kl 10. o han skulle självklart ha, han blev helt tokig. de var ju bara att ge han. så de blev en himla tidig lunch, hahah!hoppas han somnar i eftermiddag.jag blirså stressad när han intesover för ja städar alltid o lagar mat när han sover, nu ser de ut som ett bombat skithus härhemma. massor med disk. suck:( haha
    Så var mina första 6 månader med Felicia. Ammade dygnet runt och gick inte att lägga ner, sov br i famnen. Tyvärr bara att gilla läget och fortsätta "träna" in en br rutin. Nu är de ju ändå så pass stora att man kan försöka vara lite tuffare i sina försök till rutiner.
  • Liddi

Ja det där med tanborstningen blir ju ett problem, Lex borstar tänderna tidigare på kvällen efter gröten men det hjälper ju inte när han äter välling igen sen utan det är mest för att få rutin på att det SKA göras morgon och kväll. Sen hoppas jag ju på att resten ska lösa sig när han blir lite äldre för nu har jag ingen lust att starta världskrig så han slutar somna på kvällen igen

Mikaela: Tidigare fick vi gå med vagnen hela tiden som Lex skulle sova middag, man kunde inte ens stanna och prata med någon utan att han vaknade. Han vill fortfarande inte sova i sin säng utan då står han bara och hoppar och skriker. Nu brukar jag lägga honom i vagnen vid 13-14 och då somnar han oftast innan vi ens hunnit ut så vi går en kort runda och sen går vi hem. Men det är olika hur länge han sover, ibland 30 min och ibland 2 timmar.
    Alexander 090210
  • MikaelaEriksson
    mills skrev 2010-03-10 12:47:11 följande:
    Ja det där med tanborstningen blir ju ett problem, Lex borstar tänderna tidigare på kvällen efter gröten men det hjälper ju inte när han äter välling igen sen utan det är mest för att få rutin på att det SKA göras morgon och kväll. Sen hoppas jag ju på att resten ska lösa sig när han blir lite äldre för nu har jag ingen lust att starta världskrig så han slutar somna på kvällen igen Mikaela: Tidigare fick vi gå med vagnen hela tiden som Lex skulle sova middag, man kunde inte ens stanna och prata med någon utan att han vaknade. Han vill fortfarande inte sova i sin säng utan då står han bara och hoppar och skriker. Nu brukar jag lägga honom i vagnen vid 13-14 och då somnar han oftast innan vi ens hunnit ut så vi går en kort runda och sen går vi hem. Men det är olika hur länge han sover, ibland 30 min och ibland 2 timmar.
    ja, i vanliga fall behöver ja bara ställa ut han på balkongen så somnar han, men nu blev de världskrig.haha.
    inne kan han inte somna, finns inte en chans. men nu sover han middag utan protester, han kanske hade ont i munnen tidigare eftersom han har 4 tänder på väg att spricka igenom.
  • Liddi
    MikaelaEriksson skrev 2010-03-10 14:03:02 följande:
    ja, i vanliga fall behöver ja bara ställa ut han på balkongen så somnar han, men nu blev de världskrig.haha. inne kan han inte somna, finns inte en chans. men nu sover han middag utan protester, han kanske hade ont i munnen tidigare eftersom han har 4 tänder på väg att spricka igenom.
    oj 4 på en gång, ja då är det ju inte konstigt om han är lite kinkig Lex har fortfarande bara sina 6 tänder som han haft i urminnes tider nu...det verkar inte bli fler
    Alexander 090210
  • MikaelaEriksson
    mills skrev 2010-03-10 14:12:32 följande:
    oj 4 på en gång, ja då är det ju inte konstigt om han är lite kinkig Lex har fortfarande bara sina 6 tänder som han haft i urminnes tider nu...det verkar inte bli fler
    jaa, bvc undersökte hans mun och konstaterade att de var 4-5 st på väg. han har ju bara 4 nu men man ser att de är många på väg.
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5