• mrsSoffi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Nu fortsätter vi tjattra i nästa tråd....

• Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5
  • Liddi

Catasita: Vad skönt att det inte var nåt värre. Ja ta det riktigt lugnt nu och låt sambon ta hand om dig

ankan: Stackars liten Vi har åxå problem med hård mage här. Lex vaknade vid 22 igår och var helt otröstlig och fes och hade sig. Han fick komma upp och äta lite katrinplommon och i morse hade det kommit ut. Han har varit hård länge nu....man borde kanske ge katrinplommon regelbundet? Men då kanske det blir för löst istället?....
    Alexander 090210
  • SJ80
    mrsSoffi skrev 2010-03-11 09:44:42 följande:
    Vi pratar också om att  åka någonstans nu i maj i nån vecka. Så skönt att komma iväg lite till värmen innan sommaren kommer
    Ja att få lite försmak som förhoppningsvis väntar.. Har varit på Cypern i början på maj för 5år sedan.det va varmt då tyckte jag.
    Jag hoppas Kreta blir bra med temp. Får se till att packa ner lite tjocka kläder ifall att lixsom.
    Vart har ni tänkt åka? Det e bra att de små åker gratis,så då är det bara att passa på! Jag betalar 300kr för Oliver bara,antar att det e flygtillägget
    ♥Tindra 020101♥ ♥Oliver 090203♥
  • mrsSoffi
    SJ80 skrev 2010-03-11 10:45:10 följande:
    Ja att få lite försmak som förhoppningsvis väntar.. Har varit på Cypern i början på maj för 5år sedan.det va varmt då tyckte jag. Jag hoppas Kreta blir bra med temp. Får se till att packa ner lite tjocka kläder ifall att lixsom.Vart har ni tänkt åka? Det e bra att de små åker gratis,så då är det bara att passa på! Jag betalar 300kr för Oliver bara,antar att det e flygtillägget
    Vi vet inte riktigt, men det lutar mest åt grekland någonstans. Ja, vi fick betala 300 kr för Filip när vi åkte till Thailand i december, så det är väl som sagt nåt flygtillägg bara. Billigt och bra. Skönt med lite kortare flygresa oxå, än 11 timmar till thailand...
  • MikaelaEriksson

min plutt har feber :( tror nog de är tänder, även om vetenskapen påstår att ungar inte kan få feber vid tandsprickning men de tror jag inte ett smack på.
    han är inte ett dugg försyld, bara sämre aptit, vilket de kan bli vid feber.

• LillaLoppanT
    mrsSoffi skrev 2010-03-10 22:39:45 följande:
    Har en liten fråga om nån känner igen sig eller vet nåt om det. Filip har den senaste tiden haft en massa torra fläckar på kroppen som vi smörjer och smörjer och smörjer med både Repair, Miniderm och nu senast Minison (hette den så nu igen...med kortison i fast icke receptbelagd) Det blir bättre fläckvis, men kommer tillbaka på andra ställen. Nu idag har han också fått som små röd/rosa prickar på hela ryggen och endel på magen. På BVC har dom hela tiden sagt att det är för att det är torr luft ute typ...??!! Har frågat och varit på dom de senaste 3 gångerna vi varit där nu. För några månader sen hade Filip 3 dagars feber och det är i princip samma prickar nu som då, men ingen feber. Jag fattar ingenting och börjar undra om det är nåt han inte tål...men det verkar inte heller som att det kliar på honom. Nån som har nån idé om det hela?
    Lukas har precis likadant. Hann har alltid haft torr hur. Jag tror det stämmer som dom sagt på BVC. Nu på vintern är luften väldigt torr. Och det är då inte alls ovanligt att man får torra fläckar.
    Jag måste säga att Miniderm (Som dom oftast rekomenderar på bvc) är inge bra. Det finns en som heter Locobase repair som är kanon. Men den är väldigt fet och svår att smörja in. Den vi använder nu heter Decubal. Mycket bättre än miniderm.
    Vi har precis börjat ge Lukas Omega-3 vilket jag hört skall vara bra mot torr hy. Det är ju även bra för massa andra grejer. Det finns en Omega-3 som är anpassad speciellt för barn. Den heter Eskimo kids.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mrsSoffi skrev 2010-03-10 22:51:32 följande:
    Både och. Syns bra, känns mycket.
    Milton är väldigt torr på sina ben,så nu får han inte bada så ofta som han brukar så smörjer jag morgon+kväll
  • mrsSoffi
    LillaLoppanT skrev 2010-03-11 20:29:51 följande:
    Lukas har precis likadant. Hann har alltid haft torr hur. Jag tror det stämmer som dom sagt på BVC. Nu på vintern är luften väldigt torr. Och det är då inte alls ovanligt att man får torra fläckar.Jag måste säga att Miniderm (Som dom oftast rekomenderar på bvc) är inge bra. Det finns en som heter Locobase repair som är kanon. Men den är väldigt fet och svår att smörja in. Den vi använder nu heter Decubal. Mycket bättre än miniderm.Vi har precis börjat ge Lukas Omega-3 vilket jag hört skall vara bra mot torr hy. Det är ju även bra för massa andra grejer. Det finns en Omega-3 som är anpassad speciellt för barn. Den heter Eskimo kids.
    Ok...det tål ju att testas helt klart! Både Locobase repair och omega3! Tack för tipset!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mills skrev 2010-03-11 10:11:33 följande:
    Catasita: Vad skönt att det inte var nåt värre. Ja ta det riktigt lugnt nu och låt sambon ta hand om dig ankan: Stackars liten Vi har åxå problem med hård mage här. Lex vaknade vid 22 igår och var helt otröstlig och fes och hade sig. Han fick komma upp och äta lite katrinplommon och i morse hade det kommit ut. Han har varit hård länge nu....man borde kanske ge katrinplommon regelbundet? Men då kanske det blir för löst istället?....
    Ge hellre regelbundet,bättre med lite för löst än förstoppad. Emilio blev jätte stoppad vid 6mån och när det äntligen kom ut så började han blöda och skrek massa,stackars liten
  • Ankan1982

Min dotter har precis fått 4 nya tänder som brutit igenom

• SJ80
    Ankan1982 skrev 2010-03-11 22:22:56 följande:
    Min dotter har precis fått 4 nya tänder som brutit igenom
    Grattis till de 4 små gaddarna.
    Här har vi fortfarnade inte fått några tänder o Oliver är 13,5månad! Jag börjar fundera på om dom verkligen kommer
    ♥Tindra 020101♥ ♥Oliver 090203♥
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5