• mrsSoffi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Nu fortsätter vi tjattra i nästa tråd....

• Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5
  • Catasita81
    mills skrev 2010-03-19 12:17:32 följande:
    Nej vad är det?
    Det är när barnet blir ledesen/arg och spänner sig/slutar andras tills de svimmar och/eller krampar.
    Oscar har haft ett par tydliga anfall, men inte tuppat av (än-hoppas aldrig!)
  • Liddi

catasita: Men vad läskigt...vad kan man göra åt det?

Carizma: Äsch belasta oss så mycket du vill med dina krämpor, man mår bra av att få klaga lite
    Alexander 090210
  • Carizma
    Catasita81 skrev 2010-03-19 14:58:23 följande:
    Men usch vad läskigt ju
    mills skrev 2010-03-19 19:07:48 följande:
    catasita: Men vad läskigt...vad kan man göra åt det? Carizma: Äsch belasta oss så mycket du vill med dina krämpor, man mår bra av att få klaga lite
    Jo jag mår ju bättre av det iaf,frågan är bara om ni gör det

Jag har exakt samma problem nu som förra graviditeten men vissa saker värre.Foglossningen blir bara värre,försöker ju att inte belasta i onödan o vila så mkt jag kan et.c men ja...inte det lättaste.Är ju ensam hemma och har 2 barn som skall lämnas/hämtas et.c samt att jag nu tvingas "jobba" 2 tim/dag.Inte mkt jag kan göra på jobbet så sitter mest o glor,blev inte mer än 75% sjukskriven p.g.a strängare regler.Jag har mkt sd o även förvärkar utöver min foglossning, ibland låser sig hela ryggen bl.a så jag inte kan resa/böja mig alls utan o gråta.Pratar med psykolog för min deppighet et.c

Sååå ja, det va inget som kanske är så roligt o läsa Blev en snabb version av allt...

Yay är "Bara" 98 dagar kvar nu,97 dagar kvar imorgon...så nere på 2 siffrigt iaf

Du är i vecka 26.
    Du har gått 25 fulla veckor och 6 fulla dagar (v25+6).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Fre 25 jun 2010
    Du har 98 dagar kvar till beräknad förlossning.
    .:Pontus 3/1-02:. .:Leo 3/2-09:. & BF 25/6 2010
  • Carizma
    Catasita81 skrev 2010-03-19 08:47:21 följande:
    Oscar visar tydliga tecken på affektanfall, har ni varit med om det??
    Läste om det nu här:
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

Låter riktigt otäckt ju, har du varit i kontakt med läkare om detta?
    Usch
    .:Pontus 3/1-02:. .:Leo 3/2-09:. & BF 25/6 2010
  • Liddi

Carizma: Usch vad jobbigt det låter Vad larvigt att du ska behöva vara på jobbet 2 timmar....då får man ju inget gjort (nu har jag ingen aning om vad du jobbar med men ändå...) Foglossning är sånt där jag bara hört talas om att det ska vara jättejobbigt men ärligt talat har jag ingen aning om vad det innebär eller ens VAR man har ont. 

Hade du samma problem i din första graviditet åxå?
    Alexander 090210
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Catasita81 skrev 2010-03-19 08:47:21 följande:
    Oscar visar tydliga tecken på affektanfall, har ni varit med om det??
    vad är det för nåt?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mills skrev 2010-03-19 12:17:32 följande:
    Nej vad är det? Mikaela: Ja usch vad de ramlar och slår sig nu....här har det tack och lov inte varit så allvarligt än, bara en bula i pannan. Vi var på 1årskoll igår. Nu är vi uppe i 9275g och 77cm Men jäklar vad ledsen han blev av sprutan den här gången...jag började snyfta själv
    vad stor han blivit
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Catasita81 skrev 2010-03-19 14:58:23 följande:
    vad då slutar han andas? under hur lång tid? Milton kan börja gråta utan ljud en stund precis när han blir jätte ledsen,man skulle nästan kunna beskriva det som han slutar andas då. Man ser hur kan grinar upp sig och blir helt förstör sen kommer gråt ljuden.är det så du menar?
  • Liddi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-03-19 21:14:53 följande:
    vad stor han blivit
    Japp Men fortfarande långsmal. Växer ur kläderna på längden men tar man en storlek större kryper han ur dem på bredden  
    Alexander 090210
  • Catasita81

Nej det i är inte det att han blir tyst innan han gråter när han slår sig, så är han precis som alla barn. Då vet man att de slagit sig riktigt.. :(

Nej detta är är att (Carizma det är just det jag har läst! :) ) han blir arg/ledsen, och spänner sig, och ofta blir de att de svimmar av i ett par sekunder och då slutar andas.
    Man kan tyvärr inte göra något, mer än vara där. Men får inte "dalta". Som sagt har han inte tuppat av än, men tycker han tar det längre och längre för varje gång. 
    :(
    Mycket märkligt är att hans farbror hade lika när han var barn, så det var skönt o prata med svärmor!
    Ska til BVC på tisdag så jag ska höra med dem. Tyvärr gör man ju ingenting. Det finns liksom inget de kan göra. Väldigt obehagligt är det iaf.

Skönt och se dig här igen Carizma, har tänkt på dig! Och bara gnäll, vi lyssnar! :) Kram

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5