Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vi som hade BF feb-09 del 5

Ja som det är nu så lägger de tiden på den andra killen så Milton är med mig hela tiden eller med storebror. Han kommer inte känna sig trygg att bli lämnad där då. Den sjuka fröken satt och läste och så då ville han vara med. Alltså jag har aldrig sett på maken till barn(den andra 2åringen) vill han ha en stol som någon sitter på så knuffar han undan bara. Leker inte med någonting utan springer bara runt och slår alla. Milton skriker bara han ser honom. Idag grät en massa barn där så det var helt kaos. Och Milton kan ju får affekt kramp om han blir för förtvivlad och då vill jag känna mig trygg att någon vuxen finns där då och kan förhindra det och ge honom tröst.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    aihpoz skrev 2010-12-02 22:53:24 följande:

Liam skolades in i september och hade en oerhört tuff inskolningsperiod,tog ca 3v för honom att kunna slappna av.Vi fick testa att gå därifrån några gånger men lika snabbt ringde dom tillbaks oss..Nu däremot går det toppen att lämna honom och det kan skrikas när han ska hem.

En ur personalen sa att oftast blir det så att barn som har en jobbig inskolning släpper det helt sen och kan ha det bra medans en som glatt springer in på första dagen får ett bakslag när allt kommer istället.

Hur var Liam under inskolningen då? Milton vill bara hänga med mig eller emilio. Och vägrar komma till någon av fröknarna
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    SJ80 skrev 2010-12-02 22:53:40 följande:
    "skönt" att se att man inte är ensam med att inte få pottan fungera riktigt än.
    Oliver har inte börjat på dagis ännu, han blir 2 år i februari och jag har sökt dagis i slutet på feb. Jag har lyckats dragit ut på det ganska bra. Jobbar lite kvällar, nätter o helger när jag kan, sen ska jag vara hemma hela sommaren oxå!! Ska bli jätteskönt!
    vad skönt att vara hemma länge!. Milton blir som sagt inskolad nu men ibland känns det som man kanske borde ha honom hemma till nästa höst. Men om han kommer trivas där så blir det nog bra. Kan man ha dom där 15h med bebis och vila upp sig lite om man nu får en lugn bebis
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    happy 78 skrev 2010-12-03 11:22:16 följande:
    Men va jobbigt. Själva inskolningen är ju jobbig i sig och när det dessutom är ett barn som är så där så måste det ju va ännu jobbigare. Prata ordentligt med personalen om hur du känner och fråga om de har vana av barn som varit lika aggressiva och hör vad de gör för att lösa sånna problem och hur lång tid det brukar ta för "sånna" barn att anpassa sig bättre till gruppen. Känns inte deras svar bra och du inte har förtroende för de så kolla in andra dagis o dagmammor.
    Ofta är pedagogerna väldigt proffsiga och barngruppen brukar bli mer harmonisk allt eftersom,hoppas det blir så där också!
    Har ju storebro på samma avd så jag vill gärna ha de på samma dagis. Idag var det mkt lugnare där,den andra nya knuffades bara emellanåt men lekte en hel del idag faktiskt. Den stackaren har säkert aldrig lekt  och träffat andra barn. Förstår ju dessutom inte svenska och knappt mamman heller fast de bott här i 3år.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    aihpoz skrev 2010-12-03 20:13:22 följande:
    Han var jätte mammig och klängig,så fort han inte hade koll vart jag var började han gråta..Till slut kunde jag sakta dra mig undan till ett rum bredvid men rätt vad det var så kom han på att jag inte var där och störtjöt.
    Låter lite som Milton. Vill ha mig i samma rum. Så var han första tiden på öppna förskolan med men sen lekte han utan mig mest hela tiden där.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mmmiikaela skrev 2010-12-04 19:49:01 följande:
    miliam pratar massor, flera ords meningar om allt och ingenting, han pratar upp mot 5-6 ord i varje mening och är väldigt tydlig när han berättar, de är jätte skönt att han kan förklara allt han vill så man slipper missförstå :) han kan säga alla ord man ber han om.
    Så var Emilio i samma ålder också. Men Milton är mkt senare mot för Emilio i talet. Säger mest ett ord i taget bara. Och de få ord han sätter ihop är tex kom mamma, mamma sitta dä, titta vov vov,pappa brum brum osv.
    Pappa brum brum betyder att pappa tagit bilen och åkt bort
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Mina prinsar! Hittade dock inget nyare kort på denna dator. På datorn vi har alla kort så går det inte att ladda upp .
    Kanske var runt 9mån här om ens det.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Mina prinsar! En lite nyare bild
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

God Jul och Gott nytt år!
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5