Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vi som hade BF feb-09 del 5

SJ80 skrev 2010-09-01 09:20:05 följande:
    Nu var det länge sedan man skrev något i denna tråd. Vad stora våra barn börjar att bli. Oliver blir 19 månader på fredag. Hoppas det går bra för alla barn som har börjat på dagis. Vi tänkte vänta med att skola in Oliver tills våren. Så det känns skönt att få vara hemma ett tag till,fast jag brukar jobba extra på helger o kvällar för att dryga ut det hela...
     Stort grattis till dig prins06! Gud så mysigt med en liten till! Skulle oxå vilja ha,men det får räcka nu

Ha en bra dag allihopa!

Kram
    Tack!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    aihpoz skrev 2010-09-05 14:34:46 följande:
    Liam var ju på 18mån koll förra veckan och han är nu 88,6cm lång och väger 12,5kg. Inskolningen börjar nästa måndag så det ska bli spännande..Jag är arbetslös men jobbar som timmis på förlossningen så vi får väl se om det blir mycke eller lite jobb för min..
    oj vad stor han blivit! Lång för sin ålder!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    aihpoz skrev 2010-09-06 20:36:34 följande:
    Haha jag måste kommentera mitt eget inlägg..Skrev fel gällande hans längd,det ska stå 82,6cm. Förstår inte varför jag snöat in på just 88..sorry..
    ok,jad då var han inte så lång då
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Catasita81 skrev 2010-09-07 11:40:54 följande:
    Hoppas han kryar på sig fort!!

Hur sover era nu, när de (flesta?) börjat dagis?
    Oscar sover inte alls som innan.. Rynkar på näsan
    Tidigare var det ALDRIG några bekymmer, nu vaknar han om inte 1-2-3ggr/natt och är ledsen. Behöver tröst och närhet. Jag antar att det är seperationsångerst (öcer dagis) som de brukar prata om.
    I natt gick det helt över styr. Han vaknade strax efter 22 när vi skulle lägga oss. Han var ledsen, så ledsen att bara min famn dög. Så lugnade han sig och somnade till, och då la jag ner honom igen, vaknade och var jääätteledsen. Så höll vi på. Så tog hans pappa över. Han låg i vår säng, kunde INTE komma till ro, vände och vred, grät och skrattade (!?), Calle fick nog, jag upp och gjorde lite mer välling som han gav, la honom igen ledsen, in i vår säng ledsen. Vid 02.30 02.30 någongång somnade han. Upp vid 6.30. Vilade i med mig i vår säng en liten stund, men helt vaken.
    Sover nu.
    VAD SKA VI GÖRA!!??
    Är det bättre att vara "sträng" att han ska sova i sin säng, eller ska han snurra i vår? Vad tycker ni??
    Annars har vi det toppen! Språket verkar komma i raketfart! Skrattande

Behövde "klaga av mig lite", nu ska jag vila så jag är en kulig mamma i eftermiddag!  Tungan ute
    Jag låter aldrig Milton vara ledsen i sin säng,i princip alltid somnar han nöjd själv i sin säng men ibland kan han vara lite för pigg för att sova så då får han komma upp en stund till.
    Igår vaknade han tidigt och var hysteriskt ledsen ,inget hjälpte så tillslut bäddade vi ner honom ihans vagn och då blev han lugn och Pär gick ut och gick med honom,sedan låg han ute till ca kl23 innan jag vågade lägga över honom.

Är han ledsen i sin säng så kan han ju förknippa det med obehag.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    aihpoz skrev 2010-09-07 12:22:23 följande:
    Fast ändå är han längre an alla andra i sin ålder här..kanske är dom som är korta:P
    Milton tycker jag e rätt kort för sina 82cm men jag jämför väl med storebror som var 88cm då
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mills skrev 2010-09-09 21:24:56 följande:
    Men då kommer det säkert bara bli bättre nu när han fått ha lite bra dagisdagar Hoppas det ser bra ut imorgon då...har han svårt att andas? 

Vi har det bra, Lex har varit hemma från dagis två dagar och nu är jag ledig till på tisdag. Han har hostat lite mer idag men det var nog för att jag släpade iväg den stackaren för att kolla på overaller istället för att vara hemma och ta det lugnt Jag tycker overallträsket är värre än vad barnvagnsträsket var...och det känns på tok för tidigt att köpa nu men förra året var jag för sent ute och hade knappt något att välja på.Usch vet inte ens vilken storlek man ska ta ju... 
    köpte redan på rea i våras till milton kostade ju runt 1800kr så jag slog till när det var halva priset. Tog 86 och den blir nog perfekt!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mills skrev 2010-09-09 22:29:55 följande:
    modigt det skulle jag aldrig våga, jag skulle ha oroat mig varje dag för att han skulle hinna växa ur den innan   Men du har ju barn sedan tidigare så du har ju kanske mer koll på hur mycket de växer på viss tid Jag lovar att jag kommer köpa för stort nu ändå...är helt inne på stl 92 av någon anledning men de är ju gigantiska så 86 är säkert bättre men jag är så rädd att den ska bli för liten innan säsongen är över...men han har fortfarande stl 80 på kläder ju..inte växer de så snabbt längre?
    När de är så små så kan man inte ha för stort på ytterkläder för de måste kunna röra sig bra med en tjock overall.
    Testa och se vilken stl som passar bäst. ska ju vara lite rymd mellan benen som inte många tänker på,för det får inte strama när de sätter sig på huk.

Fick köpa stl 130 till min 4åring, tror det är minst 7år. När jag kom in och sa att han var 4år så kom de fram med 110 och då sa jag att han hade 116 ifjol och måste ha minst 120 och den stramade och skar in i rumpan när han sattte sig på huk. Beror ju hur lång rygg de har också
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    LillaLoppanT skrev 2010-09-10 07:18:22 följande:
    Jag köpte 92, och jag är lite rädd att den ska hinna bli för liten. Hade inte köpr 86. (men olika overaller är ju så olika i storleken) Lukas är ca 85 cm skulle jag tro. Hur lång är lex?

Såb här overall har vi köpt
     www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx ategoryid=46453&productId=263168&articleId=533929& SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Hade 50% rabatt, så den blev billig och bra.

tänkte eg köpa denna, men det var så lång leveranstid på den.
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=
    Milton är 82cm och kan fortfarande ha stl 74 på sin skal overall från polarn!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Catasita81 skrev 2010-09-10 19:35:37 följande:
    Idag har vi varit på öron näsa hals, och det visar sig att Oscar har en förstorad körtel bakom näsan. Så han ska opereras den 29/9. Fyyy va det känns obehagligt!!! Det är en snabb op, men den kräver nakos.
    Han är ju bra 1½!! Rynkar på näsan
    Hoppas bara att det är värt det!
    usch då. Varför var ni där på koll? Inte kul att söva de små,när ska han opereras? Min son var 3.5år när det blev akut operation på honom,då hade man ju inte hunnit förbereda sig heller.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mills skrev 2010-09-10 14:45:47 följande:
    Prins: Vad bra att du sa det där om att de måste kunna sätta sig på huk...hade aldrig tänkt på det själv Lex är ju väldigt långsmal och det verkar som att den mesta längden är på överdelen för han kan alltid kunnat ha byxorna längre än bodys och overallkläder... Svårt det där måste väl helt enkelt släpa med honom och prova (vad glad han kommer bli ) Jag är lite sugen på Lindex overall men den hade ju inte fått så bra på nåt bäst i test om man nu ska tro på sånt Den från Ellos gillar jag åxå...vill ha enfärgat.
    Inte alltid man tänker på det. Overallen kan se rymlig ut men sen när de hukar sig så stramar det.
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5