Catasita81 skrev 2010-09-07 11:40:54 följande:
Hoppas han kryar på sig fort!!
Hur sover era nu, när de (flesta?) börjat dagis?
Oscar sover inte alls som innan.. 

Tidigare var det ALDRIG några bekymmer, nu vaknar han om inte 1-2-3ggr/natt och är ledsen. Behöver tröst och närhet. Jag antar att det är seperationsångerst (öcer dagis) som de brukar prata om. 
I natt gick det helt över styr. Han vaknade strax efter 22 när vi skulle lägga oss. Han var ledsen, så ledsen att bara min famn dög. Så lugnade han sig och somnade till, och då la jag ner honom igen, vaknade och var jääätteledsen. Så höll vi på. Så tog hans pappa över. Han låg i vår säng, kunde INTE komma till ro, vände och vred, grät och skrattade (!?), Calle fick nog, jag upp och gjorde lite mer välling som han gav, la honom igen ledsen, in i vår säng ledsen. Vid 02.30 02.30 någongång somnade han. Upp vid 6.30. Vilade i med mig i vår säng en liten stund, men helt vaken. 
Sover nu. 
VAD SKA VI GÖRA!!?? 
Är det bättre att vara "sträng" att han ska sova i sin säng, eller ska han snurra i vår? Vad tycker ni??
Annars har vi det toppen! Språket verkar komma i raketfart! 

Behövde "klaga av mig lite", nu ska jag vila så jag är en kulig mamma i eftermiddag!  

Jag låter aldrig Milton vara ledsen i sin säng,i princip alltid somnar han nöjd själv i sin säng men ibland kan han vara lite för pigg för att sova så då får han komma upp en stund till. 
Igår vaknade han tidigt och var hysteriskt ledsen ,inget hjälpte så tillslut bäddade vi ner honom ihans vagn och då blev han lugn och Pär gick ut och gick med honom,sedan låg han ute till ca kl23 innan jag vågade lägga över honom.
Är han ledsen i sin säng så kan han ju förknippa det med obehag.