Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vi som hade BF feb-09 del 5

Ankan1982 skrev 2010-04-12 21:27:04 följande:
    Min dotter blir 14 månader den 20/4 hon får inte äta kakor eller glass ännu
    Inte Milton heller.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    MikaelaEriksson skrev 2010-04-13 08:49:33 följande:
    miliam får också kakor och glass, glass kör vi på när han har ont i munnen och vägrar annan mat, sen händer de ju att han får en glass när vi fikar, eller en kaka eller bulle.han visar ju att han vill ha och sitter jag och fikar så kan jag ju inte låta honom titta på bara.hade jag aldrig fikat så hade ju inte miliam heller fått fikabröd.
    Själv vill jag inte stoppa i >Milton sötsaker ännu. Och självklart får han inte sitta och titta på de få ggr vi fikar fika bröd utan då får han åt mera nyttigt istället. Tårt bit har han fått 2ggr, när vi firade hans 1års dag och sedan när vi hade barnkalas
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    bocabo skrev 2010-04-13 10:17:51 följande:
    Ida, kan oxå en massa ord,HejJaNejTittaÄ de?MammaDadda (Pappa)Dadda (Lampa)Jajja (Mormor)Tick-tack (om man säger klocka)Jao (om man säger katt)Brum (bil)Titt ut.Säkert fler som jag glömt Ida får inte äta kakor, och sötsaker, Hon har fått smaka på glass men var inte så förstjust i det. Är väl lite nojjig med sånt, då min pappa har diabetes.Fikar vi så får hon äta rån, frukt eller något Marie kex. Hur är era barn när nu är ute och går med dom i vagnen? Ida vill knappt sitta still längre, kan ju förstå att hon hellre vill gå, men om man vill motionera lite själv med en längre promenad blir det ibland svårt.
    Milton sitter snällt i vagnen
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    bocabo skrev 2010-04-15 09:43:17 följande:
    Ja precis, Ida ska börja vrida och vända på sig och gärna ställa sig upp, även om man har sele på henne så lyckas hon slingra sig ur den eller håller nästan på att strypa sig själv.Men de senaste dagarna har jag använd våran extra vagn, är mer som en sulky så då sitter hon framåtvänd och då har det funkat kanon. Kanske bara var att hon ville åka i färdriktningen, får hoppas det håller i sig.Här uppe på fjället är solen så himla stark, och det är svårt att skydda ansikte och händer. Hur gör ni? När kan man börja använda lite solkräm?Jag köpte faktiskt igår på apoteket, SPF50 tror den hette Vichy, med fysikaliska filter. Det måste ju vara bättre än inget? Har själv fått stora solkeksem på händerna när jag kört barnvagnen.
    Det sägs ju attt ingen solkräm de första 3åren
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Carizma skrev 2010-04-15 10:18:54 följande:
    Börjar bli lite stressad över detta med vagn nu och tänkte höra om ngn har ngr tips.Jag är ute efter en syskonvakn som är lättkörd o praktisk samt att den inte får vara bredare än 80,för att kunna komma in genom ytterdörren. Ngn som vet ngn bra eller hört gott om ngn?
    vad vill du ha för typ av syskonvagn då? Phil & ted har ju en som är kanon smidig men personligen verkar den inte så bra åk komfort för den minsta,inte från den ska sitta allafall.
    teutonias verkar vara bra eftersom den kan man ha emot sig,vet dock inte hur bred den är.
    vilka krav har du?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    MikaelaEriksson skrev 2010-04-15 15:19:33 följande:
    idag har vi varit på bvc med miliam, och läkarkontroll."fuskade" även och gjorde lite 1 ½ års kontroll, bara för att. han blir ju inte 1 ½ fören i agusti men han klarade den utan problem.vågen visade iaf 11 kg.1½ års utvecklings koll- peka ut kroppsdelar: han kunde öga näsa mun huvud mage fötter snopp- klotter rita- bygga med klossar 3 st- förstå instruktioner - kunna 8-10 ord
    När den gjordes på emilio fråfade dom inte efter snopp allafall.
    Milton kan inga kroppsdelar,kanske man ska börja med det. Emilio kunde mer än 1.5 testet vid 1år. Känner nu att jag inte lagt ner samma tid på milton
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    MikaelaEriksson skrev 2010-04-16 08:35:38 följande:
    hahaha nej de gjorde dom inte men jag menade att han kunde de :P
    haha,ok då förstår. Blev lite brydd att läkaren frågade det
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    MikaelaEriksson skrev 2010-04-16 08:36:28 följande:
    jag försöker också hitta vagn, fast inte syskonvagn då men nån enkel sommarvagn för en billig peng, försöker hitta på blocket men hittar inget nära västerås. har inte kollat idag så jag ska nog ta o göra de på en gång :)
    vad är du sugen på för typ av vagn då?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mills skrev 2010-04-16 14:19:01 följande:
    Jag har precis köpt en sulky som man bara kan slänga i och ur bilen när man ska iväg. En Akta Graco Mirage plus....är jättenöjd   Lex vaknade 6 i morse och vägrade somna om...har aldrig hänt förr, jag är helt slut nu.
    Här väcks man alltid halv6-6 tiden. Glad när båda sover till kl7
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Carizma skrev 2010-04-18 11:46:55 följande:
    Jag har oxå bara haft 1.Den vi har är fungerande och ser ingen anledning o skaffa ngn annan då. Det e först nu som vi måste skaffa en ny,uppgradera oss till syskonvagn...annars hade vi behållt denna
    Men ska ni inte ha kvar en enkelvagn? När Leo är på dagis så kan det ju vara skönt att ha enkel vagnen till bebis. Behöver inte Leo vagn på dagis oxå eller sover dom inne?
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5