Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vi som hade BF feb-09 del 5

Carizma skrev 2010-04-27 09:42:02 följande:
    Såhär ser vagnen ut som vi skaffat:www.familjeliv.se/hem/carizma/gallery/phpk5sr...En BabyTravel-09 köpte vi för 3500:-.Den va så otroligt mkt smidigare o köra än den vi har nu, jag gillade dom svängbara hjulen Personen vi köpte den av sålde av anledningen att hon väntade ett 3:e barn nu tätt så hon skulle skaffa trillingvagn ist:-PLeo fick provsitta o älskade den så det är ju possitivt
    Årsmodell -09 är det inte allafall för dom ser annorlunda ut fram. Denna modell har slutats göra för framhjulen kan låsa fast emot varandra. Denna modell heter komfort och kommer ej ihåg när den slutaades göra om det var 07 eller 08
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mills skrev 2010-04-27 20:10:53 följande:
    Haha ja det var ju ganska meningslöst, skulle ju som sagt krävas en blind för att inte upptäcka redan innan Att ljuga om årsmodell HADE ju kunnat fungera... Usch nu har jag fått mail att Lex ska börja på dagis 2 augusti...nu blev det ju så verkligt åxå Var tvungen att gråta en skvätt när jag hade accepterat platsen. Trodde ju att han skulle få börja närmare september åxå, det här blir 2 veckor innan vi hade önskat men det gör väl varken till eller från...
    Har för mig att man får väl skjuta upp platsen 1månad! Det tänkte vi göra. Har sökt från 1augusti och hoppas på han får plats mitten av augusti och därmed kan börja inskolningen mitten av sep
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    michia skrev 2010-04-27 20:36:40 följande:
    Jag ringde planeringsassistenten efter att jag tackat ja till platsen och bad om att få ändra datum eftersom vi fortfarande har semester. Hon blev inte glad, men det gick. Jag menar, jag sökte ju den 16:e av en orsak...
    När hade ni sökt ifrån då?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    michia skrev 2010-04-27 20:39:45 följande:
    Den 16:e augusti
    av vilken orsak sökté ni den 16e då??
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    LillaLoppanT skrev 2010-04-27 21:37:19 följande:
    Oj, shit. Kan ni bestämma exakt datum när ni söker dagisplats. Vi ansökte om plats från 1:a maj. och har fått plats 31:e Augusti. Så häromkring är det inte direkt lätt. Vi kommer ha köat 8 månader när han väl börjar.
    Söker man på våren så brukar man sällan få plats men på hösten brukar alla få plats
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Carizma skrev 2010-04-28 09:51:26 följande:
    Jag fick svar nu på mitt mail till henne vi köpte vagnen av.Jag förklarade att vagnen inte va vad hon skrev i anonsen o att vagnen dessutom är mkt äldre modell än vad hon sa... hennes svar va:"Det priset jag satte før vognen var prutat och klart. Med tanke på hvordan vognen va.Min sambo och jag har alltid trot at det var en 09. samme sa dom då vi køpte den.Jag har kollat upp det nu,å det e en 08.  Vi har nu køpt en ny vagn før dom pengarna til vår dotter,så jag kan tyværr inte ge nogot tilbaks. Det er riktig många som har ringt på denna vagn,så om ni vil så kan jag henvisa dom til er,om ni vil selja den. "Är så j-la arg nu o besviken
    Ni får ringa istället. Och den är inte nyare än 07 om den har den plattare sufletten
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    michia skrev 2010-04-28 10:19:53 följande:
    Sökte den 16:e för att vår semester är slut då- sedan inskolning i 2 veckor så börjar jag jobba igen 30:e augusti.
    och från vilket datum fick ni då?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Ankan1982 skrev 2010-04-29 10:03:57 följande:
    hur långa är era 14månaders nu
    ingen aning,var 74.5cm vid 12mån
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Carizma skrev 2010-04-29 13:25:17 följande:
    Varit inne på babyproffsen nu med mamma,hon skjutsade mig o vagnen dit. Dom sa då att det är max en -06:a men kan även vara en 05:a med tanke på delade/platta sufletter samt hur fotstöd et.c ser utEftersom inte hon svarar när jag försöker ringa så provade mamma o ringa från sin mobil för o testa om hon svarade då,det gjorde hon.Hon vägrade lyssna trots att mamma sa vi fått den kollad av proffsen som vet hur dom ser ut och vad det e för modell o liknande...fortsatte ändå o neka och då blev min mamma VÄLDIGT arg. Hon som sålde vagnen slängde då över luren till sin man som lyssnade betydligt mer. Visade sig att dom blivit lurade innan att den va nyare modell när dom köpte på blocket (Vilket inte framkom i anons heller att den va begagnad).Dom kunde inte ge oss pengar tillbaka men han gick med på o försöka sälja vagnen vidare och på så vis betala tillbaka oss. Frågan är bara om dom får så mkt för den när sanna modellen är betydligt äldre samt att den max egentligen är värd 2000-2500:-.... men han försöker iaf fixa detta och förstod oss, mer än man kan säga om hans skata till fru...Vi ska nu försöka fixa denna såld iaf o sen köper vi en ny ist,mamma har lovar o betala mellanskillnaden för o hjälpa till...
    Hur tror dom att dom ska kunna få den såld för 3500kr för en 05??? Tycker ni borde få 1500kr tillbaka.
    snäll mamma du har
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Carizma- Om han får äta allt själv då?

Milton vill bara äta själv

kl08 frukost,gröt+macka

kl11 lunch,äter motsvarande 1 1års burk -1 mega stora 1årsburk

kl14.15 mellis, macka+mjölk eller yoggi, frukt,blir lite olika

kl16.30  middag,äter lika mkt som till lunch

kl19 välling

Någongång mellan kl01-06 dricker han en flaska välling också

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5