Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vi som hade BF feb-09 del 5

Då sambon är i London så sov vi över hos mina föräldrar men vi packade oss hem mitt i natten då jag och Emilio åkt på magsjuka. Håll tummarna att Milton får klara sig för han hade magsjuka förra helgen så det är typ inget kvar av honom nu,smal sen innan och nu sååå smal. Inget hull alls på kroppen,armar och ben är som spagetti. Mår så illa så jag vågar inte somna och ifall Emilio vaknar och spyr igen. Hatar verkligen magsjuka,med all spya att ta reda på osv. så blir man ju så jäkla dålig. Inte skoj att vara själv med barnen och göra allt själv heller

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Det har jag också haft. På KK klippte de bort de bitar som visade förändring men dom proverna var bra och efter det var cellprov ok,men alla tester innan det var aldrig bra.så jag fick gå varje år men efter det var ok så var det var 3e år igen och även ifjol var det bra. Så jag hoppas du har lika tur som mig.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Carizma skrev 2010-05-06 11:23:24 följande:
    Pratade med mamma i telefonen nu,hon sa hon fått akuttid med ena hunden till vetrinären.Hon grät o sa att hon trodde hon skulle behöva avlivas, vilket jag tröstade o sa att det inte behöver betyda det...att dom kan hjälpa henne.Men under samtalet dog hon...mamma bara skrek rakt ut och bröt ihop, även jag gråter fortfarande... fan vad jobbigt Vet hon va 10 år men ändå...gör det inte mindre jobbigt...Det sabbade ju denna dagen för mig, tur barnen inte är hemma o får se mig sånhär
    Nej vad tråkigt Hur blev den dålig? Jag hade ingen bra början på detta år,i januari dog min hund och februari fick jag avliva min underbara häst,samma dag som jag sålde den andra hästen.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Milton äter bara med sked numera. så skönt att händerna inte är fulla av maten efter måltiderna nu.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    LillaLoppanT skrev 2010-05-06 22:24:47 följande:
    Är det bara jag som inte fattar vitsen med byxblöjor? Dom är dyrare och sämre ju. En Byxblöja läcker ju mycket tidigare än en vanlig. Dessutom så är vi ute mycket. Med en byxblöja så måste ju skorna och allt av. Med vanliga kan man jag bara dra ner byxorna till knäna, byta och dra upp igen.
    <Antar att du har ett lugnt barn då Helt omöjligt att få på Milton en vanlig blöja fast nu börjar han lugna ner sig så när han ligger hyffsat lugnt så får han en vanlig blöja. Dessutom tycker jag att byxblöja verkar vara mkt skönare att ha på sig.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    LillaLoppanT skrev 2010-05-06 22:33:14 följande:
    Lukas är också lite knivig med att ligga still, men man får se till att ha något spännande som han kan leka med.Jag gav upp byxblöjorna eftersom dom läckte på tok för ofta.
    Har aldrig problem med liberos byxblöja,Milton kan ha den på natten också men blir väldigt blöt då men inte så den går igenom. mest har vi pampers babydry på natten
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mrsSoffi skrev 2010-05-06 22:35:16 följande:
    En annan fråga. Filip har fått för sig att han ska bitas. Inte bara då han är arg (men mest då) utan egentligen när som kan man få sig ett bett av honom. Är det någon som har samma problem. Har ni några tips om vad man ska göra för att få honom att sluta. Det är MÄKTA irriterande kan jag säga!!
    Här har vi en som NYPS istället och HÅRT. Antar han lärt sig av storebror då han nyper Milton när han blir arg/less på honom. En dag var han så arg och tog nöp mig i halsen,så jag satte ner honom på golvet och då blev han så arg att han tog nöp sig själv istället. Milton slår även mot ansikte när han inte kommer åt att nypas. TIPS tack på att få bort denna dumhet
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    bocabo skrev 2010-05-07 17:36:27 följande:
    Vi använder Libero Up&Go och både Pampers vanliga och byxblöjor. Dock håller jag med att man måste byta byxblöjorna oftare. På Liberos måste vi redan använda strl 5, dom andra läcker med en gång.Och vi brukar oxå köra baby dry just för att dom är billigare Ida är ibland helt omöjlig att ligga still därför använder vi byxblöjor.Bits gör hon med ibland, men då är det ända som hjälper att ryta i som tusan. Då blir hon ledsen och gör inte om det. Hon har bitits kanske 2 gånger.Och inte mer sen sist.Idag var vi på 15 månaders koll. Sprutdax var det med men bara 1 denna gång i armen, det gick mycket smidigare än sist.Idag väger hon 9200 gram och 75.5 cm lång
    vad skönt med ett till "litet" barn. Hur stor var hon när hon föddes? säger bvc nåt om hennes storlek?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    michia skrev 2010-05-07 20:54:07 följande:
    Hos oss får man den vid 18 månader, men kan ta den tidigast vid 15 månader. Många får feber av den sprutan
    Här är det också spruta vid 1år och sedan 1.5år. Däremot har vi 15mån besök för vikt/längd men tror den är lite frivillig här,gick med storebror på den för han vägde lite vid 1år och samma för Milton,fast det skiljer 2kg på 1års kollen på dem.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    bocabo skrev 2010-05-08 20:13:09 följande:
    Hur stor är Milton nu och när han föddes? Ida var inte så jättestor hon vägde 2930 gram och 48 cm, nej BVC har aldrig påpekat att hon väger för lite hon verkar gå upp stadigt i vikt och längd nu så. Dom har bara påpekat att hon är liten och förmodligen kommer vara en liten tjej. Ok, då är man förberedd men hittills har denna spruta påverkat henne minst av de alla, ingen feber och pigg som en lärka hittills. Men dom pratade nåt om att det kan komma någon liten biverkning som utslag om ca 1 vecka
    3910gram 50.5cm
    vid 1år 8510gram och 74.5cm och i måndags vägde han 9100gram men glömde fråga längden,var på sjukhuset då och hon blev smått hysteriskt över vikten och började fråga vad bvc säger osv. var helt gråtfärdig när jag gick hem. Har bokat 24maj nu för 15mån koll.
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5