Inlägg från: gravid74 |Visa alla inlägg
  • gravid74

*Snackis 10*

Ullen: Det kanske blir 1 april som du tror, i såfall bara en dag till
    Förstår att du är otålig, men om du ska gå över lika länge som jag får du först 8 april men det får vi hoppas att du slipper.

Inatt var Anton vaken mellan 2-3.30 men sen sov han till 7.15 och Axel vaknade strax innan så vi kunde allla gå in och sjunga för Anton. Han fick en spis och lite grytor, 2 mindre duploplattor och en hink i form av ett hjärta. Axel var mycket nöjd med Antons presenter så han fick inte ha dom ifred.

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • gravid74

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig Mina föräldrar som skulle komma hit ikväll på födelsedagsmiddag fick ställa in för pappa var magsjuk hela dagen igår. En stund efter att jag hämtat Axel spyr han ner köksbordet och sedan sin säng 3-4 gånger under en timme. Jag hade att göra och Anton var inte p åså bra humör så tillslut fick jag ringa hem U. Nu är Axel återställd men nu går jag bara och känner efter om inte jag mår dåligt, känns ju inte som jag kommer att slippa undan. Och jag som ska börja jobba imorgon.

LMH & Heeso: Jättefina namn.

• gravid74

Blev inget jobb för mig idag. Sov knappt något i natt. U var uppe på toa stup i kvarten. Jag klarade mig bra men mådde ändå lite tjyvtjockt och så var jag så orolig att Axel skulle spy igen. Har ändå stått på benen idag men är lite matt.

Ullen: Verkar kanske som det snart sätter igång!

LMH: Härligt när man kan få äta sånt igen. Minns att jag saknade Brieost mest så när jag kom hem från BB hade U köpt en stor Brieost till mig

Idag har jag och Axel orkat att pynta ett påskris.

• gravid74

Nu är det i allafall inte långt kvar Ullen

Glad Påsk på er allihopa!

Här firar vi enkelt hemma då vi fortfarande är lite i karantän, men det har nog gått 48 timmar nu.

Axel fick ett påskägg imorse och han var helt salig. Det roliga var att han väntade att öppna det tills jag kom upp en timme senare fast att han var så nyfiken.

• gravid74
    Styrkekramar. Om bara några dagar har du din bebis.

Igår var vi iväg på påskmidddag hos några kompisar. Någon timme innan vi skulle dit fick vi ett sms om att vi skulle till en annan adress. Vi blev lite undranade och funderade på om de flyttat. Det visade sig att mannen hade flyttat och att de separerat. Frun var med på middagen och jag tyckte att det var så sorgligt och jag var i chock hela kvällen. Hade aldrig väntat mig att de skulle skiljas.
  • gravid74

Grattis Ullen Idag har vi varit på sjöfartsmuseet och bl a klappat djur i havet och gjort pyssel.

• gravid74

Sitter och förbereder mig för måndagen då jag ska börja jobba, usch känner verkligen inte för det.

Inatt var vi hårda mot Anton och han fick ingen mat. U tog första gången som var strax efter tolv. Han somnade om efter 40 minuter. Sen var det min tur 4.50. Trodde aldrig jag skulle lyckas men plötsligt somnade han som i min famn, försökte lägga ifrån honom men det gick inte förrän efter en timme men sen sov han till 7. Har inte ammat sen vid 4 igår morse så jag är ganska öm i brösten nu kan jag säga, fick pumpa ut lite imorse för att jag skulle stå ut.

• gravid74

Konstigt jag kan inte se inlägg 144 och 145, kan ni andra det?

• gravid74

Vilken underbar dag det har varit Axels kompis har fått upp studsmattan så Axel var där en sväng och studsade nu på kvällen.

Idag har vi varit på dop i Onsala. Det var fint och jag hade fått äran att sjunga en sång. Jag sjöng Det vackraste.

Våra nätter har bara blivit bättre och bättre. Jag har inte ammat sen i onsdags morse och inatt sov Anton från 20.30 till 7.45 och vaknade bara till vid 4 och då behövde bara U gå in och klappa på honom i några sekunder. Hoppas att det håller i sig. Känns extra bra eftersom jag ska börja jobba imorgon. Men jag får nog ställa klockan om barnen ska sova så länge. Vi har inte ställt en klocka sen jag jobbade senast.

Svar på tråden *Snackis 10*