Var på barnloppis idag i Härlandas församlingshem. Puh vad mycket folk, en alldeles för liten lokal. Hade med Anton så jag orkade inte leta efter så mycket men det blev lite ytterkläder till barnen.
Ikväll skulle vi ha gäster men precis när jag gjort klart kvällens efterrätt ringde de och avbokade. Så nu har vi ringt runt till nästan hela vår bekantskapskrets men alla var upptagna, så nu blir det nog en lugn hemma kväll istället.
Igår var jag ensam hemma med barnen. Tycker att det går så mycket lättare nu att lägga båda barnen själv. Gick nästan som en dans igår förutom att Anton tar nästan en timme på sig innan han somnar. Ni som har 1,5 åringar, hur länge sover de på dagen? Vi får nog korta ner Antons sovtider för han somnar så sent på kvällarna med påföljd att han sover ganska länge på morgonen och då är han inte trött förrän vid ett tiden och sen sover han gärna 3 timmar. Det är ett dilemma för det är så skönt när han sover på eftermiddagen så man vill gärna inte väcka honom, men sen är det ganska skönt att ha egentid på kvällen och det har vi knappt nu.
Funderar på att ha en pysselkväll hos mig 1 november eller 2 november, är det någon som är intresserad av det? Jag är nämligen helt ensam hemma då