• PCO20

Pergo-frågor!

Vilken dag har ni fått ägglossning av pergo?

Fick ni ägglossning av enkelkur?
    Om inte, funkade med dubbelkur? Och fortsatte det att funka med dubbelkur?

Vilka dagar åt ni pergo? Tex dag 3 till 7.

Jättesnällt om ni ville svara!!
  • Svar på tråden Pergo-frågor!
  • Yarrow
    PCO20 skrev 2010-03-02 17:29:27 följande:
    Okej Kollade du med vul och blodprov?
    Nej, jag kollade med ÄL-sticka. Men många saker tydde på ÄL med, hade spänningar i äggledarna, ömma bröstvårtor o.s.v.
    Jag ska prova 3 månader på egen hand och om det inte fäster något litet så ska vi kolla upp det yttligare men min gyn. trodde inte det skulle behövas.

Idag är jag på BIM+3, ingen mens men inget plus på stickan heller. Så vi väntar och hoppas här.
  • PCO20
    Yarrow skrev 2010-03-02 18:40:02 följande:
    Nej, jag kollade med ÄL-sticka. Men många saker tydde på ÄL med, hade spänningar i äggledarna, ömma bröstvårtor o.s.v. Jag ska prova 3 månader på egen hand och om det inte fäster något litet så ska vi kolla upp det yttligare men min gyn. trodde inte det skulle behövas. Idag är jag på BIM+3, ingen mens men inget plus på stickan heller. Så vi väntar och hoppas här.
    Okej! Har du aldrig egen ägglossning?
  • bästa lilla my

frågar du allmänt eller bara de som har PCO?

• Yarrow
    PCO20 skrev 2010-03-02 18:46:39 följande:
    Okej! Har du aldrig egen ägglossning?
    Nej, därför jag äter pergo. Eller jo, det är ju min egen ägglossning men jag får inte ägglossning om jag inte äter pergo :)
  • PCO20
    bästa lilla my skrev 2010-03-02 19:58:25 följande:
    frågar du allmänt eller bara de som har PCO?
    Nja, dom som har pco är ju mest intressant för mig, eftersom jag själv har det. Men alla får självklart svara! Är väldigt intresserad av pergotime i sig också

Så vi puffar!!

Alla som ätit pergotime. Svara på mina frågor i ts!
  • PCO20
    Yarrow skrev 2010-03-02 20:38:13 följande:
    Nej, därför jag äter pergo. Eller jo, det är ju min egen ägglossning men jag får inte ägglossning om jag inte äter pergo :)
    Okej En del har ju egen ägglossning ibland. Jag är som dig, har ingen "egen" ägglossning... men fick det förra gången, med hjälp av pergo

Hoppas dock att det ska funka igen.

Enkelkur 1: ingen ägglossning
    Dubbelkur 1: ingen ägglossning
    Dubbelkur 2: Ägglossning
    Dubbelkur 3: ?? Väntar på ägglossning, om den kommer?
  • levainuet

Jag åt på dag 5-9

Nov. Enkel: ingen äl Kollade med vul

Dec. Dubbel: Vul visade inga äggblåsor, men enligt blodprov så hade jag haft äl, jag har provat med äl-tester hemma, men det visade inget.

Jan. Dubbel: Denna gång behövde jag inte komma och kolla något, så jag vet inte om det har funkat, om jag fått någon äl denna månad, jag har kollat med äl-tester nu också men det har inte visat på något... så jag får vänta och se om jag får mens eller inte...

jag fick utskrivet dubbel-dos för tre gånger, tar det sig inte på någon av gångerna ska jag kontakta gyn.

Måste säga att jag inte heller känt av någon äl alls under den här tiden.

• PCO20
    levainuet skrev 2010-03-02 22:50:50 följande:
    Jag åt på dag 5-9 Nov. Enkel: ingen äl Kollade med vul Dec. Dubbel: Vul visade inga äggblåsor, men enligt blodprov så hade jag haft äl, jag har provat med äl-tester hemma, men det visade inget. Jan. Dubbel: Denna gång behövde jag inte komma och kolla något, så jag vet inte om det har funkat, om jag fått någon äl denna månad, jag har kollat med äl-tester nu också men det har inte visat på något... så jag får vänta och se om jag får mens eller inte... jag fick utskrivet dubbel-dos för tre gånger, tar det sig inte på någon av gångerna ska jag kontakta gyn. Måste säga att jag inte heller känt av någon äl alls under den här tiden.
    Hej!  Vad konstigt att vul:et inte visade några äggblåsor? Varför var det så? Det kan inte ha varit så att du gjorde vul EFTER ägglossningen? Då ser man ju inga äggblåsor utan bara gulkroppen.

Vilken dag är du på nu då?

Jag är "bara" på dag 13 och det enda är väl att det är vått mellan benen, men förra månaden var det riktigt halt och slajmigt innan ägglossningen.
  • lillamy30

Första kuren 2008, dubbel dag 3-7. Äl dag 16.
    Syskonförsök nu, dubbel dag 3-7 ingen äl eller kanske sen...
    Kur nr två, dubbel dag 3-7, är bara på dag 10 ännu men skall på vul i morgon så då vet jag mer.

Kände dock likadant i äggstockarna runt dag 16 på denna första kur, som 2008, men eftersom det aldrig blev mens ca 14 dagar efter så antar jag att det inte blev ngt. Däremot så var proveramensen "annorlunda" denna gång. Mer riktig liksom. Hm. Kan ju indikera att jag hade äl senare. Hoppas det var så i vart fall. Sur om det inte funkade alls....

• lillamy30
    bollanmollan skrev 2010-03-02 16:40:33 följande:
    jag tror jag svarade i en annan tråd men för mig funkade dubbel inte efter graviditet, nu kör jag trippel. har fått ägglossning dag 16,17 och 39 om jag minns rätt.  har ätit dag 5-9 men nu dag 3-7 som funkar bättre på mig.
    Har inte du BIM nu snart? Eller var det äl nyss? Så trippel funkade för dig i vart fall. Skall be om trippel om gyn inte ser ngt i morgon.
Svar på tråden Pergo-frågor!