• PCO20

Pergo-frågor!

Vilken dag har ni fått ägglossning av pergo?

Fick ni ägglossning av enkelkur?
    Om inte, funkade med dubbelkur? Och fortsatte det att funka med dubbelkur?

Vilka dagar åt ni pergo? Tex dag 3 till 7.

Jättesnällt om ni ville svara!!
  • Svar på tråden Pergo-frågor!
  • lillamy30
    lillamy30 skrev 2010-03-03 09:51:02 följande:
    Har inte du BIM nu snart? Eller var det äl nyss? Så trippel funkade för dig i vart fall. Skall be om trippel om gyn inte ser ngt i morgon.
    Minne som en guldfisk här... I slutet av veckan var det ju....
  • LuPeRo
    Hej tjejen!

Råkade springa på din tråd så jag passar på och svarar lite (om det är okej)

Enkelkur fungerade inte så bra på mig, ett knappt moget ägg och tunn slemhinna.
    Dubbelkur har sedan fungerat på mig och har gett mig ÄL på allt från dag 11 till 22 (och en bra 3-skiktad slemhinna varje månad)

Jag åt Pergotime dag 3-7 en gång vilket gav mig ÄL på dag 17.
    Övriga gånger har jag ätit på dag 5-9.

Varför vissa ordineras 3-7, 4-8 eller 5-9 är det nog ingen som kan riktigt svara på. Det spelar nog inte så stor roll vilken dag man börjar äta dom på (tror jag) så länge man får ägglossning med hjälp av dom
    Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.
  • PCO20
    lillamy30 skrev 2010-03-03 09:49:59 följande:
    Första kuren 2008, dubbel dag 3-7. Äl dag 16. Syskonförsök nu, dubbel dag 3-7 ingen äl eller kanske sen... Kur nr två, dubbel dag 3-7, är bara på dag 10 ännu men skall på vul i morgon så då vet jag mer. Kände dock likadant i äggstockarna runt dag 16 på denna första kur, som 2008, men eftersom det aldrig blev mens ca 14 dagar efter så antar jag att det inte blev ngt. Däremot så var proveramensen "annorlunda" denna gång. Mer riktig liksom. Hm. Kan ju indikera att jag hade äl senare. Hoppas det var så i vart fall. Sur om det inte funkade alls....
    Du får gärna uppdatera och berätta hur det gick på vul:et! Hoppas
  • PCO20
    LuPeRo skrev 2010-03-03 10:01:20 följande:
    Hej tjejen! Råkade springa på din tråd så jag passar på och svarar lite (om det är okej) Enkelkur fungerade inte så bra på mig, ett knappt moget ägg och tunn slemhinna. Dubbelkur har sedan fungerat på mig och har gett mig ÄL på allt från dag 11 till 22 (och en bra 3-skiktad slemhinna varje månad) Jag åt Pergotime dag 3-7 en gång vilket gav mig ÄL på dag 17. Övriga gånger har jag ätit på dag 5-9. Varför vissa ordineras 3-7, 4-8 eller 5-9 är det nog ingen som kan riktigt svara på. Det spelar nog inte så stor roll vilken dag man börjar äta dom på (tror jag) så länge man får ägglossning med hjälp av dom
    Men hejsan Pernilla! Vad kul att träffa på dig här!

Självklart är det okej, det är mer än okej!

Låter verkligen som att ägglossningen kan variera lite, vilken dag den bestämmer sig för att komma.

Jag har ju bara fått ägglossning en gång tidigare av pergotime som du vet (förra gången) och innan det inte lyckas med pergo. Men du har nog rätt i att det inte spelar så stor roll vilken dag man börjar äta dom.

Spännande
  • PCO20

Puffar lite!

Berätta gärna om era pergo-försök, hur allt gick till

• bollanmollan
    lillamy30 skrev 2010-03-03 09:53:32 följande:
    Minne som en guldfisk här... I slutet av veckan var det ju....
    hihi inte lätt att hålla reda på allas bim.
     jag ska testa på fredag om ingen mens dykt upp, men hade mensvärk idag så den kommer nog snart.
  • lillamy30
    bollanmollan skrev 2010-03-03 18:30:09 följande:
    hihi inte lätt att hålla reda på allas bim. jag ska testa på fredag om ingen mens dykt upp, men hade mensvärk idag så den kommer nog snart.
    Ja nä det är inte lätt Men kul att trippel verkar funkat för dig i vart fall!! Skall fråga gyn om det inte är smart att jag tar det också nästa runda om det ser ut att inte bli ngt vettigt denna gång.

Skall hålla tummarna för dig! Mensvärk behöver ju varken betyda det ena eller andra....
  • Morkullan

Jag har lätt pco och ägglossar helt spontant flera gånger per år, dock inte varje månad och jag har rejält oregelbundna cykler.

För några år sedan fick jag pergotime i samband med inseminationsförsök. Då tog jag enkeldos från dag fem och fick utslag på äl-stickorna dag 16 varje gång. Tror jag använde pergotime minst fyra cykler.

Nu i samband med FET( återföring av fryst embryo) har jag tagit pergotime igen denna månad, nu från dag 3(skulle tagit från dag 2 men glömde!). Idag är jag på cykeldag 9 och gjorde ett VUL som visade en äggblåsa på 16 mm så det verkar lovande- men jag vet ju ännu inte exakt hur det blir.

Jobbar på första barnet...

• bollanmollan
    lillamy30 skrev 2010-03-03 18:58:01 följande:
    Ja nä det är inte lätt Men kul att trippel verkar funkat för dig i vart fall!! Skall fråga gyn om det inte är smart att jag tar det också nästa runda om det ser ut att inte bli ngt vettigt denna gång. Skall hålla tummarna för dig! Mensvärk behöver ju varken betyda det ena eller andra....
    tack , behöver all tur just nu.  jag hoppas att det blev ägglossning, var hos gyn dag 11 då sa hon att det skulle ske dag 17.
  • lillamy30
    bollanmollan skrev 2010-03-03 19:25:05 följande:
    tack , behöver all tur just nu.  jag hoppas att det blev ägglossning, var hos gyn dag 11 då sa hon att det skulle ske dag 17.
    Jag är på dag 11 på min dubla i morgon och skall kolla Tog 3-7. Har lite molvärk i ena ljumsken så hoppas att något växer och att det inte bara är gaser
Svar på tråden Pergo-frågor!