Pergo-frågor!
Vilken dag har ni fått ägglossning av pergo?Fick ni ägglossning av enkelkur?
Om inte, funkade med dubbelkur? Och fortsatte det att funka med dubbelkur?
Vilka dagar åt ni pergo? Tex dag 3 till 7.
Jättesnällt om ni ville svara!!
Ja det stämmer! Man får ibland äta pergotime även om man har egen ägglossning!
Vad har ni för symtom när ni har ägglossning?
Förutom ägglossningsflytningar så får jag ofta ont. Känner inte av alltid, men oftast.
Första gången med pergotime hade jag jätteont i magen, mest vänste äggstock även ont i ryggen, svaken. Men den här gången kände jag ingenting.
Bara vid ägglossning.
Tråden verkar ha dött lite, men jag provar ändå. :) Har pco, och går på pergotime.
Jag började på p piller när jag var 14, innan dess hade jag väldigt regelbunden mens, kom alltid den 27e, senast den 28e, varje månad.
Gick på cerazette tills jag fyllde 19, mensen försvann helt under tiden, vilket är normalt. Men när jag slutade med dom, kom mensen aldrig tillbaka, fick då diagnosen pco.
Hur som helst, nu har min mens börjat komma igång igen, har gått på pergo sen i maj 2009, men hade ett uppehåll i november till februari. Fick mens den 18 mars, började på pergotime igen, tripplekur. (Eftersom enkel och dubbel aldrig funkat innan.)
Tog inget blodprov, men fick enorm pms, vilket är ett gott tecken på östrogen. :)
Fick mens igen den 13 april, slutade den 16 april. Pergotime dubbelkur från 5 blödningsdagen och fem dagar framåt.
När borde jag ungefär ha äl? Har kollat lite på ägglossningskalendrar, men kan man lita på dom när man har pergo-äl?
Dt är jättesvårt att veta när äl kommer , du kan gå och göra ett vul eller ältest .
En del får på dag 14 men andra på dag 20 .
bollanmollan hur går det för dig det var länge sen
jag väntar på bim just nu den 10maj, så jag hoppas som vanligt men tror inte på att det går bra.Hur går det för dig?
Hej igen,
Nu har jag ätit 2 kurer pergo för att försöka få till ett syskon till vår son.
Första kuren (åt 1 tablett dag 5-9) gav 3 stora äggblåsor, så vi fick sexförbud
.
Den här månaden har jag ätit en 1/2 tablett dagarna 5-9 och det resulterade i 1 stor äggblåsa. Fick utslag på ÄL-test dag 16 och 17!?!? BIM på söndag, men jag känner ingenting
. Förra gången hade jag graviditetssymptom vid den här tiden...