• Boosse

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Älskar Lindex baby/barnkläder, så lekfulla!

• Boosse

Är redan pank så kommer inte att kunna handla på rean :( behöver visserligen inte mer kläder nu men dte är ju alltid roligt att handla.

• Boosse

Shoppade loss på på Lindex igår med min "barnlösa" kompis. Vilka fina färger utbrast hon när hon fick se alla kläder.

• Boosse

Har tänkt att köpa en regnoverall från Lindex, denna närmare bestämt : www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=15279056&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361;3275708

Såg nu att det står vind och vattenavvisande. Men en regnoverall borde väl vara vattentät? Borde väl vara perfekt med ett fleeceset under till hösten. Tänkte att det är bra, skyddar både mot vind och väta när hon är ute och kryper. Tänker inte sätta ned henne i en vattenpöl direkt.

• Boosse
    pp08 skrev 2011-08-23 22:07:55 följande:
    när det står vattenavisande, är det inte vattentät. Vattentäthet anges med vattenpelare.
    Denna ser mer ut som en skaloverall.
    tål en skaloverall att krypa runt i fuktigt gräs med?
  • Boosse

På Lindex Bamse-regnkläder som fått bäst i test står det vattenavstötande, är inte det samma sak som vattenavisande?

• Boosse
    pp08 skrev 2011-08-23 22:36:49 följande:
    Ja, om den har bra vattenpelare. Men eftersom det inte är angiven på denna overall vågar jag inte säga ngt. Lindex -FIX ytterkläder har en vattenpelare på 10 000 och de kan jag däremot rekommendera.
    HIttar inte att det står om vattenpelare på någon av deras regnkläder. Kommer att köpa tjockare vinterkläder längre fram men nu när det fortfarande är varmt vill jag ha något tunnare som skyddar mot vind och kryp utomhus.
  • Boosse

Då borde ju igentligen overallen vara lika bra som de regnbyxorna som fått bäst i test.
    Det är så svårt att veta vad som är bra eller inte som förstagångs-mamma. Vet att pop har bra kvalité men över 1000 kr för en skaloverall till en bebis som kanske har den några gånger bara känns lite mycket.

• Boosse
    imsel skrev 2011-08-23 23:05:14 följande:
    Annars har Kappahl (Kaxs) en overall, upp till strl 80 eller om det är 86, den tror jag ska vara vattentät.
    Kan vara något dyrare, men billigare än pop iallafall. 
    Tack! Jag letar dock efter en tunnare variant och ha nu på hösten.
  • Boosse
    Vill ha bebbe skrev 2011-08-24 08:34:06 följande:
    Skaloverallen på Lindex är vattentät (2000mm enligt Kundtjänst). Sonen hade den i våras och det var helt ok, han blev inte blöt när han var ute i vått gräs och blöt sand. Den andas dock inte så är det lite varmt och fuktigt ute blir de rätt så svettiga, men det blir de ju å andra sidan med galon också!
    Det tycker jag är knäppt eftersom det står att det är en regnoverall. Det bli att fundera mellan denna eller ett par tunnare byxor men samma funktion från HM. De andas dessutom men det är himla bra med en overall och som du säger, galon andas ju inte heller. Tack.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11