• Boosse

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Novallie skrev 2011-08-24 23:09:15 följande:
    Polarn och pyret har endel tossor annars vet jag inte
    Får gå in dit och kika. Tack!
  • Boosse

Tack för alla tipsen om skaloverallen från KappAhl, det blev den istället för Lindex. I dne från Lindex stod det aldrig något om windproof men det stod det i denna samt att den andades och vattentät. Hon har inte använt den men det känns riktigt bra!

• Boosse
    Mamma och Mor skrev 2011-08-27 23:03:42 följande:
    Jag har köpt skaloverallen från Kappahl till sonen. Fungerar jättebra och mjukare i tyget än den från Lindex.
    Använde den första gången idag, bara i vagnen dock. Det var inga glada miner när hon fick på sig den och skulle pröva att krypa inne innan vi gick ut. Förmodligen mjuknar den sen...
  • Boosse
    Mamma och Mor skrev 2011-08-29 22:47:26 följande:
    Min pojke är ju lite större (22 månader) och tar sig runt gåendes, och han är inte alls hindrad av overallen :)
    Hoppas er dotter vänjer sig vid overallen.
    Tack, det hoppas jag verkligen då hon kommer få på sig en "riktig" overall i vinter men förhoppningsvis går hon då.
  • Boosse

Köpte en vinteroverall från KappAhl i helgen, en Kaxs. Hoppas att vi blir nöjda. Den är dock väldigt stor! Tog storlek 86 (hon var 75 cm för en månad sedan) men vintern varar ju ända in till Mars. Storlek 80 var nästan helt lagom längd till benen så det kändes alldeles för liten då det är mer än 1 månd tills hon ska börja använda den. Vad tror ni erfarna ytterklädeshandlare?

• Boosse
    Ms Ms Kanga skrev 2011-09-25 21:10:08 följande:
    Nu vet jag inte hur Kaxs är i storlek men jag tror att det kommer bli bra - dra åt resåren i midjan så gör det inte ¨så mycket att den är lite stor i början av säsongen.
    Visste inte ens att det fanns resår i midjan, kollade efter nu. Tack för tipset!
  • Boosse

Hur används underställ igentligen, som ett lager under vinteroverall?

• Boosse

Är det någon som vet hur det funkar på lindex, återkommer varor som är slut i lager? jag älskar bodysarna med elefanter men de är slut i stl 86 i alla färger!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11