• Gurkan

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Hej alla Lindex-älskare!

Vi fick en låda kläder av en släkting när vi väntade lilleman och i den lådan låg en sparkdräkt/overall i form av en liten drake/dinosaurie som är så underbart söt!
    Problemet är att han har växt i den nu och håller på att växa ur den redan och det är lite väl varmt att klä honom i den...
    Så jag tänkte fråga om någon vet var jag kan få tag på en i storlek 74-80?

Hoppas någon kan hjälpa mig!

• Gurkan

Hej!

Jag måste fråga, den har säkert redan kommit upp, men hur är lindex overaller i storlekar?
    Har en lilleman som är 15 månader och som ligger mitt på normalkurvan. Beställde overallen i dagarna och tog en 92 men börjar undra om den är för stor, alldeles för stor?
    Den ska ju räcka en hel säsong och det är ju ett tag till han behöver använda den och det går ju att byta i butik till en 86.a i värsta fall. Men är det någon som vet? 

• Gurkan
    Norpan skrev 2011-07-29 08:43:47 följande:
    Jag beställde en fix-overall nu, får se hur den ser ut när den kommer. Storlek 86 kanske är jättestort;) Jag fick i alla fall 55% rabatt, så det var ju bara att slå till.
    Fick ju med bra rabatt så jag tänkte jag slår till men jag valde kanske lite för stort!
    Finns overallerna i butik än? Tänkte man kan ju prova när paketet kommer och byta direkt om det skulle behövas :) 
  • Gurkan

Har fått hem vinteroverallen och nu är jag osäker... Vi köpte en 92:a till lilleman som är 15,5 månad just nu och han kan ju gå i den men armarna är nästan 1 dm för långa... Snälla hjälp mig, bör jag byta den till en storlek mindre eller inte?

• Gurkan
    Enensammamma skrev 2011-08-03 16:44:29 följande:
    MIN åsikt är att för styora kläder hämmar barnets rörelseförmåga. Min dotter hade sin 92 förra året då hon var 2½-3
    jo det gör ju det!
    ringde faktiskt till butik efter jag lagt på och de hade både jacka och overall inne i rätt storlek så jag ska åka och byta.
    1 dm lär knappast armarna växa till vintern! 86 blir lagom! 
  • Gurkan
    Enensammamma skrev 2011-08-06 11:12:26 följande:
    Lindex FLICKKLÄDER är små i stl inte "killkläderna" Tragiskt men sant

Vilket är helt absurdt!
    Köpte den lila ribbade tröjan till lilleman, fanns ju bara i brunt och någon mer tråkig färg på pojkavdelningen men jag fick köpa stl 98(!) i "flick"tröjan då den var jämstor med en 86 "kill"tröja. 

Plus att velourbrallorna i grönt och ljusgrått finns på flickavdelning för pojkar kan inte ha grönt eller hur var det nu?
    Rött verkar lindex har gjort till en "flickfärg" med. Blir så trött. Önskar att kläder till barn var lit emer könsneutrala och det finns det men de är ofta betydligt dyrare än lindex och Hm och liknande och har man en ltien som älskar vatten, lera och maskrosor och mat så köper man inte så dyra kläder eftersom det blir fläckar som inte går bort.
  • Gurkan
    Enensammamma skrev 2011-08-06 12:26:13 följande:
    Tycker ALLA kläder kunde hänga under stl och sort bara typ byxor, tröjor osv utan pojk eller flickindelning...

Köpte en bamse T-shirt till dottern som hängde på kill. 98 var som ett HUS men 104 är nästan litet på tröjor och klänningar från flick redan och dottern är bara 95 cm och väger 14,9 kilo 3½ år. Det är sjukt

Därtill efterlyser jag barnkläder i klara glada färger för både killar och tjejer. Utan puffärm och volang. Varför ska allt som är rött, gult, lila och starka härliga färger alltid ha volang och puffärm?

• Gurkan
    sarsparis skrev 2011-08-06 18:44:48 följande:
    Ja det kan man undra. Själv är jag ute efter en röd kofta till sonen som passar så himla bra i rött. Tror ni det går att hitta en röd kofta utan puffärm??? Nej.
    likadant här. Såg en underbar tröja på rean på lindex kommer inte ihåg motivet men en vit tröja med rött, gult och grönt i ett härligt tryck men så klart puffärm. 
    Och det är inte bar lindex. Alla billigare sko- och klädaffärer gör samma sak. Letade som en galning efter röda sandaler eller vita i lagom prisnivå till lilleman men hittade inget som inte hade rosetter eller glitter eller var överdrivet puttinuttiga. Så det blev ett par blå.  
  • Gurkan
    Novallie skrev 2011-08-12 13:18:16 följande:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=158...
    funderar på denna till min son, men den känns,lite opraktiskt när den inte tål väta. Men ni pratade om rabatter på jackorna?

Sen så gillar jag denna overall e dem mycket sämre än fix?
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=152...
    Den tål nog väta men inte vattentvätt. Tittade på den till sonen med men bestämde mig för att saker som inte går att tvätta i vanlig tvättmaskin får vara kvar i butiken då jag har en liten som med största sannolikhet kommer bo i vatten pölar!
  • Gurkan
    Novallie skrev 2011-08-12 13:44:24 följande:
    Grukarn var det jackan eller overallen du syftade på?
    jackan :)
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11