• Gurkan

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Behöver tips! Var köper jag velourbrallor i stl 92? Lindex har typ två färger jag kan tänka mig och dem har jag redan. Villervalla har slut på den storleken, hm hittar jag inget på, name it hade två färger...hjälp!

• Gurkan

Jag gjorde en beställning med tag 3 eller fler och få 30% innan koden 3för2 kom upp här på sidan. Inte för det gjorde så mycket, tyckte jag fick fin rabatt ändå!
    Men så efter beställningen var gjord gick regnoverallen sönder här hemma och då tänkte jag på 3för2 rabatten och gjorde en ny beställning. Men bara för att jag kunde så provade jag lägga in 30% rabatten igen och det gick igenom! Så nu gjorde jag en större beställning till och priset sjönk till drygt halva priset! 

• Gurkan

Sarsparis, menar du regnoverallen i rött eller blått som finns upp t stl 98? Ingen aning om vad det är för vattenpelare men vår har hållt för slask och blask.bvisst har det läckt in vid armar och ben men när det badas i pölar ser jag inte det som något underligt jag älskar den !

• Gurkan

Får de verkligen markulera en order så? Känns underligt, det är trots allt deras eget fel attceet går att kombibera rabatter och det har ju gåttvatt kombinera innan med. Tråkigt! Jag hade tur och fick igenom en order påb30% och t3b2 som väntar på att bli upphämtad

• Gurkan
    Tezz79 skrev 2012-03-30 20:21:02 följande:
    Vilken skaloverall är bäst, kappahls eller lindex!?? Jag tänkte köpa en till min 6 månaders son.
    Ebba, världens underbaraste tjej

Vi har lidex till vår kille och den har hållit tätt hittils och då har han suttit i vattenpölar
  • Gurkan
    Manana skrev 2012-03-31 22:42:28 följande:
    Att deras skalkläder inte håller för väta, gäller det deras regnoverall på bebisavdelningen också?, någon som vet?
    Menar du den röda/blå med stjärnor på armarna?
  • Gurkan
    Manana skrev 2012-04-03 19:48:01 följande:
    Ja, just den! Har du provat och vet hur den är? Den är ju så fin, men man vill ju att den ska hålla för blöta utelekar! :)

Det står att den bara ska vara vattenavisande men jag upplever den som vattentät. Lilleman har suttit i vattenpölar med den och enda stället där det läckt in var mellan sko och overall.... vilket kanske inte är så underligt när man sittet i fem centimeter vatten! Vi har varit riktigt nöjda med den. Lång användningstid med eftersom den är ofodrad, bara att självvälja hur mycket man behöver under.
  • Gurkan
    Maj Gajs skrev 2012-04-10 21:52:08 följande:
    vi hade Lindex skaloverall förra våren och den funkade jättebra. Minstingen blev aldrig blöt igenom trots att han satt i blöt sand/ blöta gungor. Jag kan verkligen rekommendera skaloverall till barn upp till 3 år. Inga glipor där barnet kan bli kallt eller sand som letar sig in mellan byxor och jacka  oavsett hur barnet ålar och krålar. Skaloverallen kan man använda ner till nollan om man tar på fleece under
    Men nu vill jag, som rekommenderade innan, höja ett varningens finger!
    Man får inte tvätta dem överhuvudtaget för då kan de sluta vara vattentäta.
    Jag fick hem ett lyckligt barn som ätit banan ute (inget konstigt med det) och det satt massor med banan på overallen så jag tittade på tvättråden och ställde maskinen på en kallare tvätt och körde den och den började läcka.
    Fick reklamera den efter många om och men.

Så Lindex skaloverall får alltså inte tvättas för då kan det vattentäta släppa helt. Det erkände de utan problem. samtidigt som de berättar att skaloverallen har en vattenpelare på 2000 mm och inte rekommenderas till hällregn (trots att den saluförs som vattentät med tejpade sömmar och som regnkläder) utan då är det bara galon eller kläder  med 10 000 mm vattenpelare.
    Det med tvätten tycker jag är väldigt underligt för andra skalkläder får man ju tvätta och de bibehåller ju sin funktion! Visst får man räkna med att de kan bli sämre efter några tvättar men de ska ju inte sluta fungera efter en!

Vi köpte ett set från kappahl istället. Tyvärr hade bara brallorna 5000 mm vattenpelare men det är ju lika mycket som galon så det behöver inte vara negativt alls! Dubbelt så dyrt men jag vill gärna inte sätta galonkläder på min lilla rörliga svettis.

• Gurkan
    Vill ha bebbe skrev 2012-04-11 08:33:24 följande:

Vi har också använt skaloverallen från Lindex och den höll bra efter tvätt. Min son har suttit på väldigt våta platser med overallen efter tvätt och vi har inte upplevt att den läckt in vatten. Vi har varit supernöjda med overallen överlag och köpt den i flera storlekar. 

Vad skönt!
    För här som sagt slutade den vara vattentät efter bara en tvätt 
  • Gurkan
    Wilmis07 skrev 2012-04-11 09:35:57 följande:
    Ja där ser man vad deras försämring av vattenpelaren har gjort. När kläderna hade 6000 i vattenpelare så gick det att tvätta kläderna iaf. Hade affären sagt så till mig hade jag tagit upp det med deras huvudkontor för det är ju inte klokt!
    Jag funderade på att maila kontoret men jag vet inte om det gör någon skillnad alls.
  • Gurkan
    Gurkan skrev 2012-04-11 13:36:36 följande:
    Jag funderade på att maila kontoret men jag vet inte om det gör någon skillnad alls.
    mailat kundservice så får vi se vad de säger där
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11