Inlägg från: Enensammamma |Visa alla inlägg
  • Enensammamma
    Finns döskalle tröjorna inne i butik på h&m? Dom finns ju inte i web butiken men i katalogen Obestämd
  • Enensammamma

Nu beställde jag lite från h&m

(Bilderna lånade från hemsidan. Antar det är tillåtet om man skriver det eftersom man kan blogga om plaggen)

• Enensammamma

Vi har inget problem med vår skaljacka från Fix

• Enensammamma

Om byxorna är stora eller små beror ju på om ert barn har lång eller kort överkropp och ben liksom. Alla barn är olika

TIPS mät innerben längd på ungen och ta med ett måttband till butik och mät byxorna Gör jag alltid då jag åker till Gekås utan unge

• Enensammamma
    j00hanna skrev 2010-09-27 15:55:50 följande:
    Absolut. Men det jag reagerade på var ju att det var en så stor skillnad mellan storlekarna..
    Billiga kläder, får man kanske räkna med lite fel? Sys säkert av barn också Obestämd
  • Enensammamma
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-27 18:11:01 följande:

Behöver tvättråd!!

Den randiga, flerfärgade, tröjan med VIT stjärna... hur tvättar jag den? Om jag tvättar i mörkt, blir stjärnan flerfärgad,... och i vitt vill jag inte direkt kasta in den!

Och när vi ändå pratar om tvätt... hur får jag bort chokladfläck från den tröjan? Typiskt att få fläck på nya tröjan! Jag tvättade den (ENSAM, då jag inte visste hur jag skulle göra) i "daglig tvätt", 40grader, men då var fläcken kvar. Använde fläckbortspray "Ta bort" som fick ligga en liten stund innan. Men det var spår av fläcken!! Är vanish bättre??

Nu ligger den inne på "Kulörtvätt" 60 grader... så jag hoppas på bättre tur!

Skulle jag kanske använt "Super clean"... dvs att den använder kallvatten och tvättar i först....

Hmm... jag är så less på fläckar!

Vanish är ÖVERLAGSET. FLYTANDE ska det vara. Gnid in låt ligga minst 1 timme. Tvätta med mer vanish i madkinen. Hjälper inte det, hjälper inget
  • Enensammamma
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-27 18:25:20 följande:
    TACK! Ska köpa det nästa gång!! "Ta bort" var i ny sprayflaska.

O nu när vi ändå pratar tvätt.... så kan vi komma in på städning (kan ju starta ny tråd)... eller? Vad är bästa sättet att få golvet RENT!! Vi har ganska grovt smust (rent och snyggt hemma, ingen ohygien), pga att vi går in med skor, har vagnar inne, bor på landet... dvs inget trapphus som samlar upp det mesta.

Men min yngsta, 6 månader, blir smutsig på kläderna, trots att jag skurat just golvet! Har nyligen provat cillit bang (!), och det är inte så bra. Använder ENJOs städprodukter, supereffektiva mikrodukar/mopp.

Jag vill kunna torka med en våtservett, och den ska fortfarande vara vit... hur får jag det?!
    Microfibermop? Knäskura?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11