Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

NorthLondon skrev 2010-12-17 22:15:18 följande:
    Hej! Hur länge ligger en beställning (som man redan har betalt) i en butik om man har valt det som leveranssätt?
    21 dagar max.
  • Tvillingmamma2007

Mina killar är numera 106 & 106,5 cm och de har 110 på sina fixar och de sitter jättebra! Kommer att räcka i år men kommer att köpa nya till nästa säsong.

Svårt med storlek men när de hade 80 första vintern (födda i april) så hade de 92 nästa och året efter det hade de 104 och sen 110 så de har hoppat 2 strl först och sen 1...ett hopp på 3 storlekar känns stort? Min lille nu har också 80 denna vintern (född mars) och jag tror på 92 till honom nästa år med men vi får se. Kan ju skilja mellan märken med han har pop i år och får kanske billigare fix nästa...

• Tvillingmamma2007

Hjälp! Nån som vet om lindex har mockisar i lite större storlekar typ 29 (fötterna är 17,7 cm)? Har precis anmält killarna till gymnastik och den börjar på tisdag och de har inget att ha på fötterna....

• Tvillingmamma2007
    AochJsMamma skrev 2011-01-17 08:45:43 följande:
    brukar finnas i dansbutiker
    Jo fast har ingen sådan close by precis...tyvärr och det är ju imorgon...men skickar sambon att nu på lunchen kolla på Lindex eller HM...
  • Tvillingmamma2007

Jag har fått...igår...

• Tvillingmamma2007

Måste köpa en ny skaljacka till ena grabben i vår...han har pop nu men de är ju rätt så dyra...vilken tror ni är bäst mellan Lindex FIX, HM och Kappahl tex? Har haft Fix förut men den gick sönder efter en månad (dragkedjan) men nu har de ju bättre dragkedjor tror jag så man vågar kanske prova igen?

• Tvillingmamma2007
    TinkyWinky skrev 2011-02-02 21:38:22 följande:
    har hört bäst om kappahls kaxs så i år blir det en sån till pojken.. :) Snygga är de med.. :)
    Ok ja grabben vill ha en röd och det verkar ju som om det bara är Kappahl som har det så...förutom pop då såklart...så kanske blir en sån! Jag trodde han kanske ville ha en annan färg för den han har är ju röd men men han gillar rött helt enkelt.
  • Tvillingmamma2007
    Hallonmaja skrev 2011-02-03 16:47:14 följande:
    Köpte en röd KAX skaljacka idag på Kappahl. Åh vad fin den är!
    Måste dit och kolla jag med...hur är de i storlek...sonen är ca 107 cm tror jag. Funderar på 116 kanske om de är lite små?...men skulle inte funka på pop utan där skulle det bli 110 tror jag.
  • Tvillingmamma2007
    maggan75 skrev 2011-02-04 16:46:51 följande:
    provade 116 och 122  idag på min tös som är lika lång som din son  116 satt  jättebra 122 var lite stor
    Såg inte detta innan jag köpte jackan idag men jag valde också 116 den satt jättebra på min grabb med. Vi köpte samma storlek på overall i höstas med väl hehe De följs åt
  • Tvillingmamma2007
    TinaZ skrev 2011-02-04 18:46:53 följande:
    Vår dotter är ca 104cm och 110 passar utmärkt. Den var lång i ärmarna men när jag spände åt kardborren blev det perfekt.
    Min kille är ju lite längre och har dessutom långa armar så jag tog 116 (Kappahls jacka) . När jag jämförde med pop 110: an hemma så var den typ lika stor fast lite längre i ärmarna vilket alltså bara är bra i vårt fall. Den var dock bra mycket större än pop 104:an vilket är jackan som han har idag.

Tjackade Didrikson boardman idag med till ena grabben (fanns inte samma storlek i två olika färger...inte ens i samma färg faktiskt i samtliga stadium butiker i stan och i två intersportbutiker!) men har beställt åt andra på nätet...iaf köpte 120 där för 116 fanns inte ocg 110 var lite nätt...det är alltså fleecefodrat galonställ jag pratar om nu
  • Tvillingmamma2007
    maggan75 skrev 2011-02-04 21:55:16 följande:
    Ja jag tror det  110 köpte jag då
    Japp och jag med och de sitter fortfarande som en smäck!
  • Tvillingmamma2007
    lottizm skrev 2011-02-11 09:06:11 följande:
    betyder det att den var fin? funderar på den till min son men vill ju ha lite rabatt först...
    Ja alltså den kunde ju ha kommit lite tidigare!!! FAst sonen ville ju ha en röd så hade kanske inte spelat nån roll har ju köppt kappahls nu.
  • Tvillingmamma2007
    lottizm skrev 2011-02-11 12:31:33 följande:
    min son har haft en röd i ett år så nu är jag lite trött på röd han vill ha en blå säger han men den rutiga är ju ganska blå iallafall
    Min har också haft en röd pop i ett år men men nu blire rött igen!
  • Tvillingmamma2007

Men åhhh sonens galonbyxor har gått sönder efter typ 2 v användning...plastspännet som sitter fram har lossnat från själva galonen och hängslet hänger därmed löst hmmmmm och kvittot hittar jag inte, köpte dem i höstas redan men de var stora så har haft dem liggandes och nu är de paj alltså meeeeen visst borde det väl gå ok att reklamera ändå?? MAn ska ju inte behöva kvittot för reklamation men vissa brukar bli putta utan hm.

• Tvillingmamma2007

Reklamerade galobyxorna idag, ett känt fenomen tydligen, gick iaf bra utan kvitto trots att det var slut i strl i butiken, thank you Lindex! Hmmmm nu återstår problemet att hitta nya i strl 116 bara! Får åka till ett annat Lindex i veckan och hoppas att det finns kvar.

• Tvillingmamma2007

Nån som har innermått på bamse foppa strl 29?

Finns det nån köp och sälj fb grupp?? Lindex alltså...

• Tvillingmamma2007
    Thegran skrev 2011-08-17 20:49:53 följande:
    vad för overall? kan man hitta erbjudandet på nätet nåns
    anette 81 skrev 2011-08-17 20:49:18 följande:
    vadå för overall?
    LisaMona skrev 2011-08-17 21:04:19 följande:
    Borde inte FIX fleecjackor komma snart?
    Overaller, mössor, höstjackor och allt annat nästan finns ju i butikerna nu.
    De kommer väl bara på våren? 
  • Tvillingmamma2007

Kolla på BVC kurvan...titta på vilken längd barnet beräknas ha i april...och köp efter det. Beräknas barnet vara ca 80-82 då så kör på 80...jag hade en strl för stort till första och det var bökigt...till nästa eller trean kanske jag ska skriva köpte jag 80 och det satt perfekt tom ngt stort.

• Tvillingmamma2007
    Thegran skrev 2011-08-17 21:23:03 följande:
    va? vilka?
    det erbjudande som team sportia har gäller fram till 26/8 :)I

eller citerade du fel?
    Ja jag skulle citera "när kommer fix ws: arna" 
  • Tvillingmamma2007

De kommer ju bara på våren liksom fix överdragsbyxorna och skaljackorna.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11