Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

sesssan skrev 2011-02-05 09:46:14 följande:
    Är de någons barn här som dansar i funkykidz?? min dotter ska börja imorgon..vad brukar dom ha på sig??
    Jag har sett bilder på gymmet och tjejerna verkar gilla balettkläder. Jag hade funderingar på att anmäla Milea (men vi har varit bortresta)  och isf hade jag nog bara köpt tights och nån kortärmad topp eller liknande. Om hon nu inte gapar sig tokig efter en balett-outfit dvs (me not like)
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2011-02-05 22:41:29 följande:
    Ommen så fiiiiiina . Nu blev jag sugen. Tack för tipset. Verkligen jättefina.
    Ouch, givetvis inte i hennes storlek
  • Tullemi
    h80 skrev 2011-02-05 22:43:50 följande:
    Rynkar på näsan de finns kanske nånannanstans? eller maila o fråga om de kan ta hem rätt storlek
    Ja, det är ju ett stort märke.....ska surfa runt lite.
  • Tullemi

Jag har precis gått med i en köp- och säljgrupp  för POP-kläder på Facebook. Finns det nåt liknande för Lindex (och tex KappAhl)? Allt säljs mycket snabbare och enklare verkar det som och jag har en Fix skaljacka som behöver ny ägare.

• Tullemi
    Xgirl83 skrev 2011-02-06 21:28:35 följande:
    Har ni tips på vårjacka till en kille som nu är 8½ månad (blir 1 år den 20 maj). Jag tänker att en skaljacka hade varit mest praktiskt då den kan användas även fram i sommar (han har redan fleecetröja att använda under när det är kallt i så fall). Men finns det några fler än Pop som har skaljackor i mindre storlekar? För 2 veckor sedan var han 71 cm och vägde 8600 ca. Har börjat använda stl 80 på Lindex-kläder. Didrikson har ju i stl 80 men en sådan har vi redan hemma och den är mer som stl 92 i storleken. Vilken stl tror ni skulle bli bra från Pop annars?

Funderar annars på den snygga stjärn-jackan från Lindex, men vet inte om den är lite mer fodrad än en skaljacka kanske? Någon som känt på den?
    Min son fyllde 1 för några dagar sen och han har 86 på sin skaljacka. den är lite stor, men 80:an satt lite för precist. Jag tror en 80 skulle fubka för din son, speciellt om han ska kunna ha den en tid framåt.

Klämde på Lindex mörkblå stjärnjacka igår och den är lätt fodrad men helt klart en vårjacka (ej vinter). Vet dock inte hur den funkar i regn. Men det var fiiiiiin .
  • Tullemi
    ÖNadja skrev 2011-02-06 21:38:17 följande:
    Våran dotter är nu 10 månader och i vår kommer hon att ha en funktions/skal overall, fleecejacka, ws fleecejacka, fleeceoverall och en softshell jacka. (allting fyndat väldigt billigt..) Smaken är ju som baken, men ja tror inte att du behöver en funktionsjacka till en sån liten, overall är så mycket smidigare också kan du hellre köpa en lite finare vårjacka. Glad
    Ojsingen så många plagg. Min son har bara skaljacka, skalbyxor och en några fleecejackor
  • Tullemi
    AochJsMamma skrev 2011-02-06 22:03:16 följande:
    å herre jässes, är din son redan ett år!!??
    Ja visst rusar tiden. Jag köper dessutom redan kläder på mellanavd på Lindex. Han kan ha 86-92. Vad tog min lilla gosse vägen liksom......
  • Tullemi
    AochJsMamma skrev 2011-02-06 22:14:59 följande:
    herre jösses, minns när du skrev att du fått en son,,, det betyder att min son är ett helt år äldre oxå! Min lille bebis... (eller inte)
    Året har gått jättefort. Men det har hänt mycket med dottern och det ser man främst när man tittar på bilder där hon håller nyfödda Lucas. Oj, så liten hon var. Nu ser hon bra mycket äldre ut, speciellt när det finns en yngre familjemedlem. Ja, du är ju snart i den situationen själv . Skojigt med bebiskläder - antar att du kommer handla en hel del hihi.
  • Tullemi

Vi har också köpt haremsjeansen. Jag reagerade dock på att de var små i storlek och jag menar alltså korta. Milea har alltid 98 och de brukar ofta vara för långa men denna gången hade 104 passat bättre

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11