Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Nu packades fix skaljackor upp i affären. Blääää säger jag!!!!! Tur vi köpte popjacka åt sonen när man fick en ws på köpet. Plastigt och konstigt material, urfula färger, en röd jacka tycker inte jag man kan misslyckas med, men färgen såg jätte konstig ut, även en blå. Den cerisa färgen var okej, men som sagt inget vidare tyg.  vi har ändå haft 4 fix jackor åt sonen, men detta var ett riktigt bottennapp.  

Får nog bli en didriksson åt dottern istället.

• sarsparis
    Loppan boppan skrev 2012-01-30 11:56:21 följande:
    GUD Vad FULA FIX SKALJACKORNA ÄR. Får bli Molo för oss
    Var hittar man Molojackor på nätet? Är det typ skaljackor? Vad brukar de kosta?
  • sarsparis
    Joggy skrev 2012-01-30 13:46:04 följande:
    Molos skaljackor (MMP) kostar numera 1399 kr till ordinarepris. Finns på Malmooutdoor på rea för en tusenlapp. Så de är mkt dyra. Men Molo har också varianter på softshelljackor som har en vattenpelare på 3000. Finns i affärerna som nämnts i inlägget ovan, men även på t.ex.. Bus och Rackartyg och Vixvax.com. Affärerna verkar ta in lite olika färger och modeller. Molos softshelljackor är lite mindre i stl, framförallt "tjejmodellerna". De kostar ca 700 kr.
    Tack! De var rätt dyra ja, men måste ändå spana in dom, eller än bättre köpa något begagnat. För en fixjacka kommer inte in i det här hemmet iallfall.....
  • sarsparis

Ska kolla Everest också, jag tyckte nog kvaliten på fix jackorna var det som störde mest. inte alls som det brukar. Ska maila kundtjänst faktiskt, de kommer nog inte få lika många jackor sålda denna säsongen och det är väl bra att det får veta varför så det skärper sig.

Visst brukar didriksson komma ut rätt sent med sina vår kläder, typ mars?

• sarsparis

Tycker Didriksson brukar ha  fina skaljackor, har tittat på dom flera gånger åt sonen, men de har gått bort då det bara varit 2000 vattenpelare, nån som vet hur det är nu?

• sarsparis

Nu såg jag Åhlens skaljackor på hemsidan, 5000 vattenpelare, dock i dubbelstorlekar, så det går nog bort här då min tjej lär drunkna i 86/92 och 74/80 lär bli för litet.

• sarsparis
    winters skrev 2012-01-30 19:29:25 följande:
    har du hittat vårens? jag hittar bara höstens jackor när jag kikar...
    Jaha, det kanske är höstens, ingen anining om hur de såg ut i höstas. Fast det lär väl vara dubbelstorlek även nu och då går det bort.
  • sarsparis

Trasig kläder, spruckna tryck mm ska man ju absolut gå tillbaka med, de ska inte gå sönder efter några användningar, iallfall min Lindex är väldigt tillmötesgående när det kommer till reklammationer. Behöver inte ens kvitto.

• sarsparis

Nån som vet, går det att byta utan kvitto på Åhlens? Det är kläder från deras egna märke Parvel så det finns ju bara där. Min mamma har återigen lyckats köpa fel storlek trots att jag sa åt henne vilken hon skulle köpa, och tror ni hon har kvitto kvar?! Nej såklart......jag blir tokig......

• sarsparis

Usch, jag tycker både Fix och kapphals skaljackor är fula, men vill så gärna ha en röd eller rosa jacka till dottern. Kommer inte didriksson ut med nån fin jacka får jag nog köpa Fix ändå bara för prisets skull. Eller nån annan som vet nån bra skaljacka som inte är hutlöst dyr, max 500:-

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11