Inlägg från: winters |Visa alla inlägg
  • winters

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

ZZ12 skrev 2011-08-18 13:13:52 följande:
    Hur är storlekarna på barnkläder på Zara???

Vanlig stl 104 motsvarar det Zaras stl "4/5 år"...?  Tänker att de nog är en stl mindre än svenska storlekar, ngn som vet???

Ngn som vet hur det är att returna till Zara om man beställer på webben, kan man returna till butik??

Tack!! 
    98 är 2-3 år o 104 3-4 år, tycker att det verkar stämma ganska bra, men byxben upplever jag som långa till min som är lång, men m korta ben, så byxorna kan han ha länge! Skrattande
    har inte upplevt problem m kvaliteten utan varit jättenöjd med allt, har handlat där sedan innan de kom till sverige, synd om någon hade upplevt det!
    det kan hämtas i butik (0 kr i avgift) o även returneras där i 30 dagar, de får leveranserna med ordinarie kläder på mån o tors var det i min butik, därför kunde de köra utan extra avgifter, väldigt smidigt, och toppen eftersom de har mycket strörre sortiment på nätet!
    Oscar 091001
  • winters
    Lilaa skrev 2011-08-18 23:03:36 följande:
    hur funkar det om man vill skicka tillbaka grejjer? vad är frakten och var hämtar man ut paketet?
    om du tar det till butik är det 0 kr, annars finns det några olika alternativ, vet inte vilken distributör de använder, har en butik nära så jag brukar ta det dit, men antar att det är schenker, posten eller dhl.

returer verkar vara 0 kr oavsett om du skickar tillbaka eller lämnar tillbaka i butik.

Collection in store free In the store of your choice in 4-6 working days

Standard 49.00 SEK In 3-5 working days

Express 99.00 SEK In 2-3 working days

och joggingchinos menade jag ju såklart, inte velour! Skrattande

Oscar 091001
  • winters

vi har skaljacka o ullfrotté alternativ fleece, och när det bara är några få grader använde vi ofta vinterjackan från PoP utan fleecejackan i förra vintern och med fleece när det blev riktigt kallt.
    PoPs nya skaljacka går ju att fästa vindfleece i numera, men jag känner mig lite skeptisk till det för jag har alltid fått höra att man inte ska kombinera skaljacka o vindfleece...

Oscar 091001
  • winters
    lottizm skrev 2011-08-23 12:25:34 följande:
    hmm så det kanske räcker med skaljacka+fleece då? visst ska det gå att knäppa fast fleecejacka i FIX skaljacka? har en grön skaljacka från förra året och det är knappar i den, antar att det är för att sätta fast en fleecejacka? jag har aldrig gjort så på vintern eftersom det blivit bökigt med två jackor som ska av och på men om det går att sätta fast så är ju det problemet löst.
    jag har en turkos från i våras, tror inte att jag har sett några knappar på den, men det kanske jag helt har missat eller så har de tagit bort det i år... däremot har jag en petrolfärgad vinterjacka där det hör till en turkos fleece som man sätter fast med dragkedja vill jag minnas. men finns det är det ju kanon, ska genast kika på min i morgon när det inte sussas i rummet! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Boosse skrev 2011-08-24 10:41:38 följande:
    Han blev inte svettig eller så som någon annan nämnde då den inte andas?
    Jag kommer ju inte heller låta henne krypa i vattenpölar...
    Satsa du på Kappahls, de finns i butik nu med, tror att de ligger på ca 349 kr och så har man ju nästan alltid en 25 % rabatt där. Vi hade den i höstas o i våras, men nu är den för liten så den får läggas på hyllan, men vi var verkligen supernöjda, aldrig blöt eller svettig.
    Oscar 091001
  • winters
    Finesse skrev 2011-08-26 22:01:13 följande:
    Fast det kanske handlar om 1-2 veckor innan jag tar mig till nån affär.. 
    Nu hänger jag kanske inte riktigt med, men det står ju fler än 5 på 80 där den turkosa bilden är (med grön produkttext), så om det blev fel när du beställde den gröna bilden (med turkos produkttext), så borde det väl vara den gröna de verkligen har kvar i lager av, eller? Kontakta kundtjänst så kan de säkert hjälpa dig!
    Oscar 091001
  • winters
    Finesse skrev 2011-08-26 22:07:20 följande:
    Ja oj säkert.. det tänkte jag inte på att det borde ju räknas fel på samma sätt.. TACK för hjälpen att tänka åt mig
    Skrattande
    Oscar 091001
  • winters

Såg på FB att det ska vara specialshoppingkvällar på Lindex Shop online den 8 och 9 september, spännande! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    sarsparis skrev 2011-09-04 09:02:22 följande:
    Finns det några rabattkoder som fungerar? inser att jag får lov att köpa en vinterjacka och byxa på lindex då vi inte har vägarna förbi ullared:( Brukar inte köpa så dyr jacka och byxa då det i princip bara är extra kläder och jackan används typ när vi åker bil och i affären. Så lite rabatt skulle göra plånboken gladare Skrattande
    50 kr på en jacka gäller väl ff, men nu minns jag inte koden och jag städade undan lappen i dag... annars skulle det ju vara något evenemang på shop online i veckan, vågar kanske hoppas på någon bra rabatt då! Skrattande
    Oscar 091001
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11