Inlägg från: Hallontårta |Visa alla inlägg
  • Hallontårta

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Wilmis07 skrev 2012-03-16 19:25:17 följande:
    Den är ju säkert vattentät nu när den är ny,det tvekar jag egentligen inte på men hur är den efter några tvättar? Negativt tänkande jag vet
    Ja precis, men då verkar det ju vara ok att reklamera den ;>
  • Hallontårta
    Tessie2022 skrev 2012-03-16 20:09:01 följande:
    Jag har oxå fått samma svar från Lindex angående FIX skalkläder.. Blev riktigt förbannad när jag fick det då de inte svarade på min fråga.. Jag skickade om frågorna och menade att jag anser att det ser ut som de försökt mörka att de sänkt vattenpelaren på kläderna genom att inte skriva ut den mm och att jag anser mig lurad på detta sättet. Hade jag vetat att det var så liten vattenpelare hade jag aldrig köpt kläderna..

Men det konstiga är att jag köpte ett par skalbyxor från Fix på vinterrean. På lappen på dessa står det att det är 10 000 mm vatttenpelare. Jag kollar på de jag köpte nu i våras och där står det inget alls. MEN de känns och ser ut precis likadana? Så är det igentligen någon skillnad på dem?? 
    Skalbyxorna vet jag inte, dessa reagerade jag inte på från början. Däremot jackan känns plastig i år. Men jag hoppas att byxorna håller samma kvalitet som tidigare år..
  • Hallontårta

Hehe jag hade kommenterat inlägg på Lindex sajt, där Fix-jackan finns. De har varit inne och rensat där nu ;) (om det inte är ngt fel på just min sida så jag inte kan se inläggen) Vissa har de dock lämnat kvar.

• Hallontårta
    Loppan boppan skrev 2012-03-19 13:38:31 följande:
    Våra fix byxor med 10.000 i vattenpelare är OUTSTANDING. Bara så ni vet
    Men då har du inte årets (?)
  • Hallontårta
    Loppan boppan skrev 2012-03-19 17:03:38 följande:
    Har förra årets. Lika bra det verkar det som   Fast måndagsexemplar kan man nog få oavsett år
    Men i år är de bara på 2000 mm.
    Wilmis07 skrev 2012-03-18 21:09:23 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m64044945.html  Ja fix kläderna verkar ju inte vara toppenbra.
    Nej det där lät ju inget vidare..
  • Hallontårta
    winters skrev 2012-03-20 09:20:13 följande:
    Men var står det? Det enda jag har sett är att de säger att de gott och väl är över 2000 mm...
    Att de gott och väl är över 2000 mm har de inte sagt.
    Wilmis07 skrev 2012-03-20 11:18:52 följande:

Hej Sara och tack för ditt mail!

Vattenpelaren är på 2000 mm på FIX skaljackan.

Önskar dig en fin dag!

Med vänlig hälsning
    Stine
    Lindex Kundservice

Detta fick jag på mailen.
    Stine svarade mig med, undrar om hon börjar bli less nu ;)
  • Hallontårta
    winters skrev 2012-03-20 15:18:14 följande:
    Det är ju flera som har klippt in sina svar där de skriver att det är gott och väl över 2000 mm. Om det stämmer och vissa skriver 2000, skulle jag tro att det handlar om felkommunikation pga de tagit bort den faktiska siffran. Trist om det blir missuppfattningar och alla får lite olika bild om hur det ligger till. Men det är väl bara att testa och se, jag har lämnat tillbaka på PoP som läcker in, även om de anger 10000...
    Jag klippte in mitt svar (som påminde om de andras svar) och där står det att plaggen är vattentäta vid 2000mm (det minsta för att få kalla ett plagg vattentätt) och att Lindex plagg uppfyller det gott och väl. De skriver inte att de är över 2000 mm. Det i alla fall jag retar mig mest på är att Lindex inte skrivit ut att de sänkt vattenpelaren så mycket, jämfört med tidigare år. Jag har själv haft regnkläder som varit på 2000 och de har läckt in vatten. Hade jag vetat att de har så låg vp hade jag inte köpt dem, då hade jag köpt Kaxs som kostar lika mkt men har 10 000mm. Jag har varit jättenöjd med Fix tidigare år och köpte dem nu i tron att det var säkra kort.
  • Hallontårta

Btw, nu har ju Wilmis svar visat rätt ut att jackan är på 2000 mm. ;>

Så fort vi får regn nu så ska vi ut och testa plaggen ;>

• Hallontårta
    sarsparis skrev 2012-03-20 12:21:01 följande:
    Jag mailade också kundtjänst ang skalkläderna, fick bara ett standardmeddelande tillbaka som ni andra fått här samt att hon skrev att de skulle ta med sig det vidare. Hoppas ni alla reklamerar skalkläder som inte håller! Även om de är använda i ett år eller mer.

Ja och hoppas inte butiken börjar bråka...men då är det bara att hänvisa till kundtjänst.
  • Hallontårta
    Joggy skrev 2012-04-09 12:46:32 följande:
    Hej!

Ngn skrev ovan att Kappahl ska ha 30% rabatt den 12:e, gäller det webshop och/eller butik? Och för alla medlemmar? Ska shoppa idag och tänkte i så fall spara Kappahl-godbitarna till torsdag.  
    Det gäller endast i butikerna. De skickade ut ett förtydligande idag att det inte gäller webshopen :)
  • Hallontårta
    li123 skrev 2012-04-17 20:48:14 följande:
    Verkar inte vara på webben bara i butik, eller???
    Jag minns inte vad det stod i sms:et men det kanske bara var i butikerna.
  • Hallontårta
    zasata skrev 2012-05-15 12:20:21 följande:
    får ni koden att funka?!?!
    När man loggat in så poppar det upp :)
  • Hallontårta
    VinterLycka skrev 2012-05-23 23:25:06 följande:
    Hur hardet funkat för er göra retur utan kvitto? Har ca 3 plagg köpta online men hittar ej kvittot
    Man fick med...
    Skriv ut bekräftelsen du fick på mailen, där står det väl att köpet är betalt(?) Jag har för mig att den brukar se likadan ut som den man får med klädpaketet
  • Hallontårta

:)

Vet någon om/när Lindex har börjat med t3b2 eller halva reapriset? Eller jag kanske är för sent ute.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11