• imsel

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

elvinsmamma01 skrev 2011-09-23 16:48:58 följande:
    Hejsan,. vet inte hur man kopierar  in bilder, tänkte höra om den rosarandiga monstertröjan, tycker ni man kan ha den till en kille på 2? För mig är det självklart ja, men undra bara vad ni tycker?

Självklart tycker jag med Glad
    Min son på 2,5 år har den, och min systerson på snart 2 har också den.
    Tycker den är ganska tuff Skrattande  
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Men ganska tajt, har man en bebis åt det lite mulligare hållet bör man ta en storlek större än vanligt Flört

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Och jag vill också gärna ha en rabattkupong om nån har över Glad
    (som går att beställa med på nätet) 

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Pigelinen skrev 2011-09-26 19:59:38 följande:
    den däe one picen fr Kappahl, vilka stl fanns det??? Letar efter ljus o lyckta efter en till min tjej i stl 98/104 men vill inte lägga mer än 200-300kr.

Är ganska säker på att det bara finns till strl 86..
    Har också letat länge efter onepiece i strl 98, och var glad att jag hann köpa en från Lindex när dom hade på småbarnsavdelningen (lila. Det fanns i grönt också).
    Fast den krympte ju massor i tvätten, så från att ha varit för stor blev den elldeles för precis istället.
    Vet inte vars mer det kan finnas..   
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Pigelinen skrev 2011-09-26 20:59:51 följande:
    Men om hon har 98 nu så borde väl 98/104 räcka? Har sett en 110/116 men tycker att den verkar väldigt stor.

Fast jag köpte 86/92 eftersom den såg så himla stor ut.
    Och det var den ju också. Innan tvätt... 
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Pigelinen skrev 2011-09-26 21:59:39 följande:
    men hur stor är din dotter?

Min son Flört har 98 i andra kläder från lindex.
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Ull är ju ett superbra plagg Skrattande
    Men min son är lite känslig.. Precis som jag, så vi kan inte ha ull utan att det kliar (och det finns vissa som är stickigare än andra. Kände tex på Pierre robert, de kändes jättemjuka. Silkesull finns det ju också)
    Så vi använder isåfall funktionsunderställ i polyester. Ungefär lika bra. Kanske inte lika varmt dock.

Jag tror inte jag kommer ha underställ på honom särskilt ofta på dagis.
    Det är mer om man ska vara ute mer än nån timme. 
    Om vi åker till "byn" då man åker skoter eller pimplar eller så, då kommer det användas.
    Det och antingen ullfrottéoverall (ska köpa) eller fleece, och sen vinteroverallen.

Men jag bor ju långt upp i norr där vi oftast har typ -20 grader hela vintern.        

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Har varit på Lindex 2ggr utan att hitta ett enda barnplagg jag vill köpa!
    Tänkte ju passa på när det är sån bra rabatt.. Enda jag vill ha är svart-vit randiga tunikan med lila detaljer på och uggla, men den fanns varken i strl. 92 eller 98.

Nu kollade jag hemsidan också men nää, ingenting.
    Och gud vad fula alla tröjor på pojksidan är nu! Allt, precis allt var ju grått, mörkblått eller svart.. ja eller rutigt eller med nåt fult  märke typ spindelmannen..  Om man inte räknar med monstertröjorna (dom har vi redan 3 olika av).
    Är det bara på sommaren som killkläderna har färger?
    Usch vad tråkigt Rynkar på näsan      

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Gurkan skrev 2011-10-07 08:13:12 följande:
    Jag kan inte annat än hålla med så jag röjer loss på flickavdelningen på både Lindex och HM :)

Ja, det mesta Noa har är från flickavdelningar.
    Tyckte bara det var extra mycket tråkiga kläder där just nu. Det brukar ju alltid finnas nåt färgglatt.
    Så tråkigt bara att dom inte kan ha lite mer färgglada kläder.
    Även om många inte vill ha rosa och lila på sina pojkar så finns ju klarare blå, grön, röd orange, gul osv..
    Men nää, det ska vara blått svart och grått Obestämd    
    april 09 kom min bebbe
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11