• Snorky

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Smultronhjärta skrev 2010-07-30 15:46:23 följande:
    Oj-i hstd körde de halva på precis allt. Jag köpte bl a denna till dottern för 175kr
    www.brio.net/BRIO_NET/Sverige/?url=http:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fSverige%2fToys%2f TODDLER%2fMake%20Believe%2fProducts%2fDollpram_HK. htm?b=2
    aha, då hade ni bättre rea Iofs hade de inge intressant leksaksrea här... så det spelade mig ingen större roll. typ sandleksaker...
    ♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Snorky

Jag tyckte velouren var ovanligt stora i år... köpte de turkosa... o fick tom byta storlek till lillkillen, för 110 blev för stort. Sen tycker jag inte det är så snyggt med världens blaff nertill, även om det skulle funka... eftersom Lindex velour är så billiga så köper jag hellre så de sitter bra med lagom puff! Alltid så himla olika hur man vill att kläder ska sitta.

• Snorky

ta 2 betala för 1 är det på rean på Lindex... inte halva, om man ska vara petig...

• Snorky

De har ju sänkt massa mer kläder på kappahl nu sen de hade halva rean. Hoppas de kör en omgång till snart!!

• Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-03 14:47:30 följande:
    Men varför inga skalkläder ännu? Hmmmm är det bara jag som är shoppingsugen när semestern är slut???
    Brukar det komma på hösten?  Jag minns inte... Men annars har ju kappahl riktigt snygga skalkläder.

Jag är jätteshoppingsugen, men inte på ytterkläder. Vi har så vi klarar oss i några år framöer Jag vill ha SNYGGA pojktröjor!!! Vill slänga ut halva ungarnas klädgarderober på tradera, men måste ju hitta nåt nytt först!
  • Snorky

Gummikläder förstår jag ju om det kommer på hösten. Men jag är osäker på hur det är med skalkläder, jag tycker det borde kommit in redan isåfall. Det var ju inte många år sen polarn började med skalkläder även på hösten, annars kom det bara på våren.
    Men vi får hålla tummarna.

• Snorky
    ÖNadja skrev 2010-08-04 09:15:38 följande:
    Alla ni som handlar på rean. Vad köper ni?

Köper ni kläder som dom ska ha nu sista tiden av sommaren? Försöker ni hitta höst/vinterkläder eller köper ni till nästa sommar? Vad handlar ni mest av?
    Jag köper kläder till hösten nu, mkt "dagiskläder", dvs sånt jag inte tycker jättemkt om men som barnen gillar. Handlar mest bara långärmat, hittar jag nåt snyggt kortärmat så köper jag det också... funkar även nästa år på mina barn eftersom minsta snart är 4, annars säljer jag det. Sen åker vi till Turkiet i nästa månad så då hinner man använda det lite då också.
  • Snorky
    mollan nu skrev 2010-08-04 23:21:29 följande:
    ja den var verkligen fin. Hade gärna haft den i vintras Min 9 månaders klämmer sig i 92 snart så det blir till att köpa kläder på barnavdelnigen numera :,-( Lindex har verkligen inget fint till pojkar från 86 och uppåt. Vart handlar man då?
    tycker faktiskt det kommit lite fint nu på sistone... otroligt nog. Men då känns istället min 5½-åring lite för gammal för att ha fordon o dyl på kläderna. Typiskt.
    Jag har shoppat mkt småfolk o molo till mina grabbar ett tag. Men småfolk börjar äldsta pojken växa ifrån nu. Pop känns inte heller så kul. Hm hade mkt i våras, men nu är hm tristare än någonsinn Tror jag kommer shoppa en hel del på kappahl i höst... o kanske Åhlens (men tycker de kan vara lite dyra, då de sällan har kuponger )
  • Snorky
    Ruso skrev 2010-08-05 01:15:11 följande:
    Nä, inte är man för gammal för fordon och dyl på kläderna när man är 5,5 år?? Min 11 åring skulle gärna ha det om bara det fanns i hans storlek...  Barn i den åldern brukar väl ändå tycka om att leka med fordon osv? Vad vill du ha på hans tröjor då, och vad vill han ha?
    det beror lite på designen, men mkt som kommit nu känns lite väl barnsligt, tex den med cementblandaren o randiga ärmar. Snygg, men mer för småkillar. Köpte den till nästan 4-åringen, men 5½-åringen uppskattar den inte. Däremot har Me&I mkt fordonskläder som fortfarande uppskattas! Så det beror helt på!

Sen beror det väl lite på barn, min 5½-åring leker inte med bilar alls längre... det är bara lego som gäller. Jag vill ha snygga tröjor till honom, lite tuffare stuk som HAN gillar. Det är jätteviktigt att HAN tycker om tröjorna, för jag orkar inte ha en dispyt om kläderna var eviga morgon. Säkra kort är kläder med  Star wars, lego, transformers, lite tuffare bilprint etc.

Så känner jag, och ärligt så trodde jag faktiskt inte att jag skulle börja gilla den "tuffa" stilen så pass som jag gjort, då färgglada alloverprint varit något jag tokälskat länge. Men det är tydligen slut med "gulligullet" nu
  • Snorky
    Enensammamma skrev 2010-08-05 17:41:22 följande:
    Min dotter är en kille Nya inköp i bildtråden

Jag saknar TUFFA kläder till tjejer. Gärna rosa och lila/gröna med bilar, flygplan, robotar osv på. Vart finns det???

Min unge är ingen prinsessa och ett offer liksom Vi har mkt rosa också men vill inte att min dotter ska hamna i ett fack.

vill ni det med era killar? Har dom bara "tuffa" kläder eller hur tänker ni?
    har kört väldigt neutralt på mina pojkar, o äldsta sonen hade en rosa period ett tag då han helst valde rosa kläder. Tyvärr är det slut på det efter att det finns såna, ursäkta ordvalet... puckade barn på hans dagis som skrek "du har rosa på dig" så fort han kom in genom dörren, sen låg tröjan i hans låda när jag hämtade honom! Sen den dagen aldrig mer rosa till dagis, vill inte att han ska behöva stå ut med såna idiotkommentarer!!!
    Nu när de är större så är det inte lika lätt att påverka längre så det blir mest från pojkavdelningen. En del byxor från flick för att de sitter bättre på mina pinnsmala barn.

Det finns ju MASSOR med unisexa klädmärken annars som blandar bilar o färger... tex småfolk! Men varför ska allt vara rosa till din flicka då?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11