Inlägg från: ÖNadja |Visa alla inlägg
  • ÖNadja

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Butte: Shit, dina barn är ju jätte lika varandra! Glad såg i VV bt! Är det dej eller pappan dom är mest lik?

• ÖNadja

Den här overallen har sonen haft och dottern ska få ha den i vår och höst, tips på vad ja kan ha till för att göra den lite mer "tjejig"?, förutom rött..  Drömmer

• ÖNadja
    Buttelina skrev 2011-01-23 22:55:30 följande:
    kanske?
    ÖNadja skrev 2011-01-23 22:00:26 följande:
    Butte: Shit, dina barn är ju jätte lika varandra! Glad såg i VV bt! Är det dej eller pappan dom är mest lik?
    hehe jaa dom är lika varnadra dom är nog mest lik pappan faktiskt meeen många tycker att bella är lik mig och alex är lik pappa så jag vet inte

hur går det med din lilla dotter? hur gammal är hon nu? vill se mer bilder juu
    Ella har hunnit blir snart 10 månader (!),  Förvånad det är sjukt vad fort tiden går! Vi köpte hus när hon va 2 månader och tiden har bara runnit oss ur händerna! Allt går bara bra med hon, Elvis tycker mycket om sin lillasyster och dom leker jätte bra. Skrattande Har varit lite slö på det där med bilder, måste nog åtgärda det. Drömmer
  • ÖNadja

Jag har aldrig använt FIX ytterkläder och tänkte att det kanske man skulle ge en chans, det är ju andå 10 000 i vatten pelare, men då står detta om materialet:

"Material som är vindtätt och andas. Vattenavstötande och vattentät med tejpade sömmar. YKK-dragkedja och vattenpelare 10 000 mm."

Är deras byxa HELT vattentät, dvs ersätter dom galonisar helt å hållet?

• ÖNadja

kanske lite OT men Ellos Outlet hade ju halva outlet priserna före jul (?) nån som har koll när dom brukar köra det nästa gång igen?

• ÖNadja

ni som har/haft krypande och stapplande barn vintertid, vad har ni haft på deras fötter?

Jag har nu ett par pop tossor som har en gummisula, men dom känns för kalla att gr/krypa runt i och skor känns för klumpigt. Vad ska man ha på fötterna?

så mycke lättare allt va med ett sommarbarn, nu är ju allt så svårt. Flört

• ÖNadja
    star67 skrev 2011-02-01 11:29:14 följande:
    ohhh glömde bilden.
    Våran son är född 16/8 och hans första vinter hade vi storlek 86 i Reima.
  • ÖNadja
    Line80 skrev 2011-02-01 15:17:51 följande:
    Jag hade behållt den, han kan säkert ha den senare på vintern om inte i början.. å köpt en stl 80 att ha i början.. så kan du ha 86 kvar för att gardera dig.
    jag har köpt både en stl.80 å en 86 till min 5 månaders.. hur stor e din son nu?
    Vi hade också två storlekar sonens "1 års vinter". En begagnad i 80 att nöta på innan snön kom och sen en ny i 86. Det var perfekt. Glad
  • ÖNadja
    Xgirl83 skrev 2011-02-06 21:28:35 följande:
    Har ni tips på vårjacka till en kille som nu är 8½ månad (blir 1 år den 20 maj). Jag tänker att en skaljacka hade varit mest praktiskt då den kan användas även fram i sommar (han har redan fleecetröja att använda under när det är kallt i så fall). Men finns det några fler än Pop som har skaljackor i mindre storlekar? För 2 veckor sedan var han 71 cm och vägde 8600 ca. Har börjat använda stl 80 på Lindex-kläder. Didrikson har ju i stl 80 men en sådan har vi redan hemma och den är mer som stl 92 i storleken. Vilken stl tror ni skulle bli bra från Pop annars?

Funderar annars på den snygga stjärn-jackan från Lindex, men vet inte om den är lite mer fodrad än en skaljacka kanske? Någon som känt på den?
    Våran dotter är nu 10 månader och i vår kommer hon att ha en funktions/skal overall, fleecejacka, ws fleecejacka, fleeceoverall och en softshell jacka. (allting fyndat väldigt billigt..) Smaken är ju som baken, men ja tror inte att du behöver en funktionsjacka till en sån liten, overall är så mycket smidigare också kan du hellre köpa en lite finare vårjacka. Glad
  • ÖNadja
    Tullemi skrev 2011-02-06 21:41:08 följande:
    Ojsingen så många plagg. Min son har bara skaljacka, skalbyxor och en några fleecejackor
    overallen hade vi sen tidigare och resten har ja betalat 250 kr för, hade nog inte köpt så "många" alternativ om de inte varit så billigt. Skrattande
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11