Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

winters skrev 2011-03-24 16:59:54 följande:
    Till 28/3
    Ah perfekt!
    Då hinner jag ta mej till en butik.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    maggan75 skrev 2011-04-02 19:56:00 följande:
    Lillronya vad fin  E blev Åhh vilken fin syskon matchning  nu vill jag ha katvigar ju
    och vill du ha till tösen hojta så kan jag kika
    Tack!
    Jag är mycket nöjd med den syskonmatchningen.
    Jag vill gärna ha till tösen, men ska först prova de vi har på henne så att storleken blir rätt.
    Vad gullig du är!
  • lillronya
    Mamma och Mor skrev 2011-04-13 18:14:58 följande:
    Jeanskappa?
    Vilka storlekar fanns den i? för jag hittar ingen sådan på hemsidan.

Lägger mej i och stoppar in en bild på finaste kappan som jag tror de t pratas om.

Fanns i 86-122

• lillronya
    zuperduperme skrev 2011-04-13 20:03:18 följande:
    den köpte jag idag för 90 kr till min lilla sessa. stod och speglade sig länge i den :)
    Åh vilket fynd!
    Jag gav det dubbla men var ändå nöjd.
  • lillronya
    zuperduperme skrev 2011-04-13 20:20:44 följande:
    ska ja erkänna så slank den grön/rosa oxå med hem. perfekt som reserv på förskolan.
    dock måste kappan vara rätt liten i storlek då jag tog 104 till min 20 månaders tjej. vist hon e stor men ändå
    Ja den är liten, för A har 110 i den och den är ju alldeles lagom.
    Hon har nog inte 110 i så mycket annat.
  • lillronya

Fyndade fina kläder på lindex idag.
    Två klänningar, ett par shorts och en skjorta för strax över 300 kr.
    Men vad 17 har de gjort med sina storlekar?
    Köpte 110 i klänning till A som är en meter lång. Den är på gränsen till för kort.
    Köpte 170 till tösen som är 150 cm lång och likadant där.
    Konstigt...

• lillronya
    Enensammamma skrev 2011-06-03 10:11:56 följande:
    Tjejer ska ha kort, det vet du väl? (ironi) sån ser världen ut även för små flickor tyvärr. KLAGA! så att det händer något
    Ja jo det vet jag ju.
    Men det här var lite väl tycker jag nog.
    Köper inte så mycket på lindex just nu så jag undrar om en en meters unge har 110 där i alla plagg eller om det var just de här kläningarna som var korta?
  • lillronya

Enensammamma skrev 2011-06-03 10:20:07 följande:

Jämför ett killplagg i samma storlek får du se.. Jag Får alltid köpa 104 till min tjej på 94 cm och 14,5 kilo men köper jag 104 på killdel (köper mkt Bamse "killplagg" och annat unisex till min dotter) så DRUNKNAR hon i det. På den delen blir det 92 oftast men 98 på byxor.

Var det typiskt sommarklänningar? inbillar mig att dom är ännu kortare på Lindex än tex långärmade fix eller liknande

Ja det var ju den jämförelsen jag gjorde därav frågan.
    Köpte nämligen en skjorta till sonen som också är en meter lång.
    Den är på inget sätt i närheten av att vara för liten medan klänningen ser ut som fjorårets övervintrade klänning i väntan på att köpa en ny som passar.

Även klänningen till stora tjejen är kort som attan. Fick som sagt ta 170 för att den skulle bli lagom och hon är bara 150 cm lång.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11