Inlägg från: Thegran |Visa alla inlägg
  • Thegran

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

tror ni att de tre skaljackor som finns i webshopen nu är de färger som kommer komma? eller kan det komma fler färger?

• Thegran
    sarsparis skrev 2012-01-27 21:19:37 följande:

Nån här hade frågat och det är bara de tre färgerna, förra året var det ju bara turkos, cerise, var det nån mer färg?

Tyckte det var tråkiga färger, men får väl köpa den cerisa åt dottern, tycker det inte är värt att köpa en från pop när fixjackorna har blivit så bra.

Vi har varit jättenöjda med den från fix vi köpte förra året! och skalbyxorna också. Ska upp på stan imorgon och prova och köpa :)

Blir en röd till dottern. Ska ha nån mer jacka men funderar på att köpa nån lite roligare att ha som "fin jacka" också..kanske den från Villervalla. Hm. får se.
  • Thegran
    sarsparis skrev 2012-01-27 21:44:42 följande:
    Har de kommit ut i butik? Jag var i två butiker idag och där fanns dom inte.

Vi brukar också ha en skaljacka och en lite finare jacka. Förra året hade sonen jeansjacka, får se vad det blir nu.

såg de på hemsidan och tog för givet att de fanns i butiken med..men då kanske det inte finns här heller då :( åh, jag som ville handla :(

vågar inte köpa på webben, måste se vilken storlek som behövs :(

• Thegran
    sarsparis skrev 2012-01-27 22:06:15 följande:
    tycker webben får in grejer snabbare än butik, ring och fråga först, men jag tror inte de kommit riktigt än.

Ska upp på stan i beställa ny mobil ändå så slinker in och kikar :)
  • Thegran
    HonSomVet skrev 2012-01-27 22:22:36 följande:
    I Göteborg har de fått in skaljackorna i alla fall. Även skalbyxor tror jag. Den rosa skaljackan var fin, men gillade inte den blå och röda.

Åh hoppas de har fått in här med! Och hoppas jag gillar den röda :) är då trött på cerise och rosa., så måste helt enkelt köpa röd ;)
  • Thegran

här (köping) fanns jackorna! Köpte en röd till dottern och ett par skalbyxor också.

dottern har 104 på kläder, tog det på jacka o byxor med. provade 110 - den var gigantisk och gick ner till knävecken.

• Thegran

tyckte förövrigt att ingen var sådär jättefin, men det får duga till dagis .:)

• Thegran
    anette 81 skrev 2012-01-28 18:01:43 följande:
    vilket lindex var det?
    är inte det på alla? var det här med iaf.
  • Thegran
    sarsparis skrev 2012-01-29 22:05:44 följande:
    Nån som köpt hem skaljackan och vet hur de är i storleken?
    Tyckte de var stora.
    dottern har strl 104 i kläder, kan ha en del 110 med.

104 i jackan satt bra men med gott om växtmån. 110 var gigantisk och gick ner till knävecken
  • Thegran
    skrotis78 skrev 2012-01-30 15:36:17 följande:
    En konstig fråga kanske, hopp
    a inte på mig nu... Men kan någon förklara för mig vad som är så bra med skaljackorna? Jag har aldrig känt behov av såna till mina barn, men många andra verkar helt galna efter dessa plagg. Vad har jag missat?
    Skalkläder är vattentäta och andas samtidigt tillskillnad mot galon, som visserliggen är vattentäta men som inte andas. Kläder som andas gör att du är varm men inte svettig.
    I galonkläder blir du lätt svettig när du rör dig. när du sen blir stilla fryser du istället.

Galon är ett helt onödigt plagg nu när det finns bra skalkläder. Många skalkläder har dubbelt så hög vattenpelare som galon = ÄNNU mer vattentätt!
  • Thegran
    lottizm skrev 2012-02-21 14:15:28 följande:
    är det ingen som köpt Fix-jackan förresten? det blir ju bra pris nu iallafall även fast den ser trist ut...
    Jag har köpt den röda att ha som dagisjacka, dock till ord. pris
  • Thegran
    Hemlighet skrev 2012-02-23 14:53:19 följande:
    Jag skall beställa en  jacka från lindex, fix vind- och vatten täta jacka.
    Men hur är dom i stl?
    Någon som vet?
    Dottern är ca 92-94 lång och smal. Hon har stl 98 på tröjor och byxor från lindex.

Sen en fråga till er som har beställt och varit tvungna att retunera saker via post, var det smidigt eller bara krångligt??
    dottern har strl 104 på kläder, köpte 104 på både skaljacka och byxor från FIX. provade 110 med, alldeles för stort! 104 sitter bra men har ändå gott om växtmån.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11